AHellem Skrevet Februar 26, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2015 justerbar linjær er veien å gå som det står over har jeg allerede kjøpt ny forøvrig så var det den orginale BTR'en som lagde problemer,,, den gav ALT for mye trykk,,, har nok vert dårlig lenge den... byttet til org BTR fra 2liter og det gikk myyye bedre den har 3bar grunntrykk,, med litt slitasje så målte vi den til 3,2bar,,,, blir spennende å prøve i helgen med justerbar og bredbåndslambda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Februar 27, 2015 Share Skrevet Februar 27, 2015 Låter kanon det! Att mäta är att veta som man brukar säga, så blir fint med AFR värden! Bara maila mig när du vart ute och testat lite så får vi se hur det ser ut nu Det blir stor effektskillnad när du har bra blandning jämfört med när den går för fett, så finns mer att hämta här. Mvh//A.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Februar 28, 2015 Share Skrevet Februar 28, 2015 får følge med her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AHellem Skrevet Mars 5, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2015 Fekzen; har testet litt, men tror bredbandslambdaen må kalibreres på nytt,, eksperimenterte med trykket og lambdaen viser jeg får for fett likevel, men så skrudde jeg ut pluggene og de så ikke akkurat ut som den får for fett!begynte å gå dårligere igjen, og jeg tror den får for lite bensin nå,,, lite kraft på høyt turtall,, høres ut som en motor som ruses på halv gass når den står i fri om du skjønner,,, skal prøve å øke trykket igjen og se vekk fra lambdaen,,, samtidig som jeg byttet til 3bar's regulator fra 2liter maskin så fikset jeg også en liiiiiiiiten vakumlekkasje,, kansje det egentlig bare var den som var problemet?hvilket trykk er chippen programert for i utgangspungtet? grunntrykk på m50b25 er vel 3,5bar,,,? Freakshow; alltid kjekt når folk følger med vert syk noen dager nå så dårlig med oppdatering... Bilde av plugger etter litt testing,,, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Mars 6, 2015 Share Skrevet Mars 6, 2015 "høres ut som en motor som ruses på halv gass når den står i fri" det är ett typiskt tecken på tjyvluft och läckage någonstans skulle jag säga. Så kolla mer efter vacuum läckage och om du kan , provtryck systemet med en garagekompressor så ser du att den orkar hålla tryck. Jag försöker programmera det för 3 bar då det flesta spridare är Spec på 3 bar. Sen kan man behöva finjustera lite upp eller lite ned. Låter inte som att lambdamätaren är helt pålitlig. Men börja med att säkra att allt är 100% tätt. Mvh//A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AHellem Skrevet Mars 6, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2015 har trykktestet men kompressor og det er tett nå,, det er når jeg kjører på full gass og kommer opp på turtall at motoren låter svak og "som en motor man ruser på halv gass"... mister kraft på turtall! :/ skal ut i garasjen å feilsøke litt mer i dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AHellem Skrevet Mars 6, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2015 intern-beltet på pressen er røket,, ikke rart den plutselig gikk dårlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Mars 7, 2015 Share Skrevet Mars 7, 2015 Aha, godt det bare var en bagatell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AHellem Skrevet Mars 7, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2015 bestillt nytt kevlar belte og nye lagre så blir en liten overhaling,,, nå blir det å skru den orginal igjen mens jeg venter på delene og EU-godkjenning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AHellem Skrevet August 2, 2015 Forfatter Share Skrevet August 2, 2015 Da var vi tilbake med en oppdatering lite liv her inne på bimmers for tiden med liker å ha tråden som en logg for min egen del MYYYE har skjedd siden sist. Bilen har vert på eu-kontroll og fikk litt småplukk der (ikke noe jeg ikke visste om fra før), og jeg har utbedret det og vel så det og bilen er godkjent i nye 2 år Prøve å ramse opp det som har blitt gjort: *ALLT av bremsedeler er byttet. Helt nye calippere både foran og bak. Montert 540 bremser foran og Redstuff klosser,, bak monterte jeg vanige klosser. *Montert stålomspunne bremseslanger fra HEL-sport alle steder hvor bremseslanger finnes. *Byttet all plast i grillen *Montert de sotede lyktene og sotede orange blinklys *Byttet topp til nyoverhalt sammen med komplett slipesett *byttet thermostathus til nytt plasthus + thermostat og pakninger *byttet begge kjøleslangene til radiator *lakkert toppdeksel *montert Scmiedmann type 2 sportsgrenrør *fjernet katalysatorene *byttet den bulkede døren *Overhalt kompressoren med nye lagre og reim og en stund etter det byttet jeg impelleren også *lakkert kompressoren svart *Montert M5 bagasjeromsinnredning *byttet ut DD VO W10 mellomtonene til GZ mellomtoner da DD sin ikke produseres lengre og den ene var ødelagt *Byttet ut subelementet fra DD 515 til 615 og byttet forsterker fra Gladen xl250c2 til Dynabel 4510 *kjøpt inn sideskjørter Kommer ikke på mer men har helt sikkert gjort mer også Det viktigste er at det er god flyt framover! Neste planer er å: *fa tak i 540 luftinntak til framfangeren og lakkere den helt ned *få på sideskjørter lakkert i bilens farge *få tak i m5 bakfanger som skal lakkeres helt ned *montere m5 framstoler *bytte resten av dørene til bedre dører som jeg har hentet *bytte kanaler og sveise litt diverse under *rydde i motorrom, kjøpe inn div deksler og evt lakkere motorrom. ++++++++++++ til neste år satser jeg på hellakkering i orginalfarge! Slenger med masse bilder fra tiden som er gått siden sist! Kompressor med røket reim og full i kulelagergrease Ferdig overhalt Kosepakke fra koed Bremseslangene Litt jalla sveis men tett og fint og passer! Måtte bruke det jeg hadde liggende Nye mellomtonene,, Måtte space ut med ekstra 22mm mdf ring pga større magnet,, skal trekkes/lakkes etterhvert! Nye bremser (framcalipperene ble nylig byttet til helt nye de også) Grenrør montert! Bytte av topp Ny bagasjeromsinnredning Ny impeller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet August 2, 2015 Share Skrevet August 2, 2015 bestandig like flott å se e34 som virkelig får stell liker!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet August 2, 2015 Share Skrevet August 2, 2015 du har virkelig stått på altså! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet August 2, 2015 Share Skrevet August 2, 2015 Denne er blitt knallfin. Går vel bra og tenker jeg;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paugen92 Skrevet August 3, 2015 Share Skrevet August 3, 2015 Godt jobba! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 3, 2015 Share Skrevet August 3, 2015 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå