Gå til innhold

Prisfall på e60

Boddiz
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Rent logisk mente han ganske sikkert at E60 bare blir en eldre og mer slitt modell i tiden fremover (les: det bygges ikke flere). I tillegg kommer det faktum at glansen alltid falmer når en ny modell er presentert og dette bare forsterker prisnedgangen/verditapet. Husk imidlertid at handelsverdi og bruksverdi er to helt forskjellige ting... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inlegg var ment nokså likt som fredrik sitt, selvom formuleringen var litt krassere. Trådstarter beskriver vel det som skjer over 6mnd med alle 2-8år gAmle premiumbiler over en 6måneds periode. De fleste eier bilene lengre slik at verditapet oppleves mindre. Bombshell!! det koster å ha bil, og alle har feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan også kutte ned sikkert enda 20 tusen da biler sjeldent blir solgt for annonsepris. Det finnes jo noen entusiaster som tror bilen sin er gull verdt, men de står jo annonsert i 2 år før de plutselig blir borte. Som de få 535d som står leeeeeenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk flest vurderer nok ikke en slik bil i det hele tatt. for ola nordmann som kun bruker bilen som et transportmiddel er det nok mye mer aktuelt å se på nyere, billigere biler. de vil som oftest gi et mye rimeligere og mer forutsigbart bilhold. det er litt skummelt å kjøpe 8 år gammel bil full av dyrt utstyr, ofte med 150.000+ km på telleren.

for de som faktisk skal ha brukt bmw i denne prisklassen er nok e9x et bedre alternativ, noe bruktprisene viser. fra mitt synspunkt ser det ut som 3-serie generelt holder seg mye bedre i pris enn 5-serien. det gjelder ikke kun e90 vs e60.

det siste der er riktignok kun synsing fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltkjelen, den ytringen er basert på mine erfaringer og de jeg kjenner som har hatt E60 sine erfaringer. Inkludert min egen far, svigerfar og strandveien auto sine egne uttalelser.

I all hovedsak går det på det elektriske i disse bilene.

Jeg har hatt over 30 biler og aldri vært så plaget som med mine 5 serier. (utenom E39`n).

Rust, Elektronikk problemer(dvs, feilmeldinger på aktivstyring, abs, asc osv) , luftkompressor bak, ryggesensorer, panoramatak, bakluke brudd, swirlflaps, converter i girkasse, stabstagsforinger er meget kjente feil på 5 serien. De som ikke vedkjenner seg det for så være, men slik er realiteten.

Kjapp titt inne på teknisk forumet beviser mine påstander.

Disse barnesykdommene som du har nevnt her, har jeg og hørt har vært på E60...MEN de feilene har gjentatt seg på de "gamle" modellene. Altså fra 03-06. Faceliften kom i 07, og da mener jeg og tror mange av disse feilene ble fikset opp i. Det følger som regel med noen barnesykdommer når en ny bil kommer på markedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E60 er vel ikke noe untak , litt rufsete rykte ,mange til salgs.

Ja da faller prisen .

Hør hva du kan få i innbytte så ramler vel forhåpningene .

Men når den går i stykker så er det ikke nødvendi og bruke det dyreste verkstede .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ at E60 er jo en notorisk drittbil teknisk sett.

Begrunnelsen bak denne uttalelsen hadde vært interessant å vite.

Enig! Nok en gang hyler og skriker han om ting han egentlig ikke har peiling på. Baserer hele uttalelsen på eierskap av EN preface E61, eid i noen få mnd.

Vil også gjerne se tall som beviser at swirlflaps faktisk er ett reelt problem(Annet en hva kiddies tror og mener), men der det faktisk har skjedd.

Den prosentandelen av det totale antall biler som triller med disse motorene.

Venter i spenning :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eid 2 E60`er, kostet på de ca 50 000 totalt.kollegaen min på jobb brukte 60 000,- i reperasjoner på sin på 6 måneder, faren min har brukt 30 000,-, svigerfar måtte bytte girkasse, sjeften min måtte koste på sin 50 000,-

jeg har absolutt grunnlag for å kalle E60 en notorisk drittbil utifra mine erfaringer.

Ring GS og hør om E60 er kjent for å ha mye feil så kan vi jo se.

http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E60/

Ganske mange "kjente feil" punkter til å være en premium bil, eller ?

Crazywiz, Hva er egentlig problemet ditt ? Har jeg gjort deg noe ? Jeg synes du er veldig aggressiv og skal hele tiden motbevise det jeg sier selv om du ikke har eid E60 utifra hva jeg vet, ikke hadde du eid M5 heller men var like påståelig når vi diskuterte det.

Jeg har eid E60 og M5 og kan derfor med større sikkerhet uttale meg.

Men jeg mener å huske du mente det var "kvalmt" av meg å ikke bry meg så veldig om dine synspunkter ettersom du ikke hadde eid M5 i tråden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til noen punkter. Kan også si at Pinguin på forumet har mye rett når det gjelder e60/e61.

Bare i år har jeg brukt 25000 kr på feil. Feil som egentlig aldri skulle oppstått. Jeg har en lci utgave, og kan si at det er like mange feil på denne som ikke-lci/pre-lci. E60/e61 er og vil alltid bli ett stort møkka produkt fra bmw, satt litt på spissen. Her er listen med typiske feil

- ledningsbrudd bak , begge sider

- luftkompressor

- luftbelg bak

- fukt i lykter

- diversity antenne problemer

- idrive og styreenheten går fort i stykker

- sink og rust problemer

- tette dreneringer på de bilene med panorama tak

- rust problemer på c-stolpene bak

- dpf feil

- turbo som ryker

- swirlflaps som løsner og som resultat motorhavari

- mye problemer med krypstrøm som tapper batteriet

- design feil på takluken, som igjen slipper inn fukt

- design feil på gassdempere bak, må byttes mye før enn gjennomsnittelig

- speil utvendig med autoblending som går i stykker

- el feil på motorer med innklappbare speil

- forsterker på logic pro som går i stykker

- og mye mye mer..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...