Fredrik Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 Alt ryker til slutt uansett hva det er snakk om.... At alt teknisk/mekanisk/elektrisk før eller senere går i stykker er neppe en unnskyldning for at tilsvarende ting går i stykker for tidlig. Det er vesentlig forskjell på å kjøre 300000+ kilometer før f.eks turboen sier takk for seg vs. 90000 kilometer før turboen sier takk for seg. Spørsmålet er egentlig hva folk kan forvente av en bilmodell som BMW E60. Min påstand er at de både kan forvente og har krav på en rimelig fornuftig driftsikkerhet frem til ca. 250000 Km før de helt store vedlikeholdskostnadene melder seg (les: bytte av turbo, høytrykkspumpe, hjullagere etc.). Dette er iallefall mer regelen enn unntaket når det gjelder tilsvarende modeller fra f.eks Mercedes-Benz (ikke dermed sagt at det aldri skjer uventede og dyre feil/skader på en Mercedes-Benz også). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 Helt enig i at spørsmålet er NÅR. Og på E60/61 er svaret: For tidlig, for ofte. Gica fikk du ikke PMn min ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 Joda, fikk mailen din. Men trengte bare 2 sensorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 Okei husk alltid ebay Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 Jepp, men må lakkere dem opp. Så må vel skaffe ei flaske med farge og klarlakk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 Det som er rart er at media ikke har hengt seg opp i disse problemene som tydelig er ganske omfattende... Mercedes fikk jo enormt mye oppmerksomhet rundt rustplagene på w210 modellen... Forskjellen er vel at "alle" Mercedes var fulle av rust i en lang periode, og i tillegg så er dette noe som er veldig synlig for alle. En bil med havarert girkasse har ikke like god eksponering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 Nå er det jo lov og skille på slitedeler og feil som er kjipe. Luftbelger, dette er en slitedel, likt som støtdemper og fjører - dette er en forventet slitedel Kompressor til luftbelg, slitedel. Ledningsbrudd bakluke - en feil som burde vært unngått Swirflaps - en feil som har et frynsette rykte, skjer i mindre grad - løsning, kjøper man en slik bil, fjern de. Dogg i lykter - bred lampe pga markeringslys, lite luft sirkulasjon, dugg kommer ofte av støvpartikler og temperatur endringer - ingen bra løsning her. Det mange glemmer er at bil er bruksgjennstand, man kan som saltkjelen sier ta forhåndsregler, halvere oljeskift ( swirflapps løsner pga koks setter seg fast og skaper ubalanse ) Sjekke hvorfor ting er i ustand, ikke overse problemet. Girkasse havari - bytt olje hver 60 000 km, så bør dette problemet bli eliminert. Motorhavari - jeg vet om en skolebil ( 520D 2006 model ) der røyk regkjedet, ukjentproblem sier bmw teknisk. Alt har ikke en direkte årsak, men mange av symptomene er mulig å oppdage tidlig. Ang prisras - det er alltid en risiko faktor og kjøpe "gammel" model når ny model kommer på bordet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chicane Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 Chicane, hva var årsaken til havariet til sjefen din ? Swirl flaps. Prisen jeg oppgav var for ny motor ja. Sikkert mulig å få det til billigere, men slik jeg forsto det var hele motoren gåen. Var visst motorbytte som var eneste løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 Jepp, men må lakkere dem opp. Så må vel skaffe ei flaske med farge og klarlakk. Pleier ofte å ligge ferdig lakkerte på (tysk) eBay, er bare til å lete litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 Har ikke lest hele tråden, men tydeligvis ganske skremmende av det jeg har lest. Satser på det viser seg at LCI er en del bedre. Registrerte at hvertfall Penguin (Og kanskje flere)? syntes det var en drittbil og mer kvalitetsfølelse og komfort i e39? Min E61 06 modell som jeg hadde var helt fantastisk å kjøre. Er jo forskjellig fra utstyr osv, men med kombinasjon av Active Steering, Dynamic Drive, Comfort stoler osv som jeg hadde tror jeg rett og slett ikke jeg har kjørt noe bedre bil noensinne. En super kvalitetsfølelse og perfekt balanse mellom sportslighet, komfort og meget kontant og fin istyringen. Herlig bil rett og slett på alle måter De e39 jeg har kjørt kan faktisk ikke måle seg.. Jeg solgte den av flere grunner. Høy pris i innkjøp, og når reklamasjonsrettighetene var over vurderte jeg det for "litt økonomisk farlig" å beholde den da de tingene jeg før hadde fått dekket på garanti/reklamasjon ikke akkurat var billige... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 En drittbil TEKNISK og MEKANISK sett er den opplevelsen jeg, og flere andre sitter igjen med. Jeg mener også at min E60 og E61 var Komfortmessig,utstyrsmessig og utseendemessig supre biler Men det er kjedelig å ha god komfort, mye utstyr og en flott bil å se på - når ofte mange av bilens komponenter/deler ikke fungerer optimalt lenge før de burde være utstlitt og dårlig. Ut ifra ditt siste avsnitt så er du jo egentlig enig i det, selv om det kanskje ikke kom helt tydelig frem Og som du sier, det er ikke så veldig billig for enkelte deler som står i faresonen etterhvert...nå har jeg ikke akkurat verdens minst utsatte bil pr.dd men akkurat i dette tilfellet gjør jeg ett unntak og svelger en kamel eller to Bare så ikke alle brorer er brent i fremtiden - jeg kommer nok til å kjøpe E60/61 pånytt, men som nevnt tidligere mest pga utseende og ekstrautstyr som er tilgjengelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 En drittbil TEKNISK og MEKANISK sett er den opplevelsen jeg, og flere andre sitter igjen med.Jeg mener også at min E60 og E61 var Komfortmessig,utstyrsmessig og utseendemessig supre biler Men det er kjedelig å ha god komfort, mye utstyr og en flott bil å se på - når ofte mange av bilens komponenter/deler ikke fungerer optimalt lenge før de burde være utstlitt og dårlig. Ut ifra ditt siste avsnitt så er du jo egentlig enig i det, selv om det kanskje ikke kom helt tydelig frem Og som du sier, det er ikke så veldig billig for enkelte deler som står i faresonen etterhvert...nå har jeg ikke akkurat verdens minst utsatte bil pr.dd men akkurat i dette tilfellet gjør jeg ett unntak og svelger en kamel eller to Bare så ikke alle brorer er brent i fremtiden - jeg kommer nok til å kjøpe E60/61 pånytt, men som nevnt tidligere mest pga utseende og ekstrautstyr som er tilgjengelig. Da viser det seg jo at vi faktisk er veldig enige likevel, bortsett fra at jeg ikke skal uttale meg alt for mye om hvor dårlige bilene er mekainsk og teknisk sett Råeste BMW jeg har hatt og savner mest er forøvrig E46 M3'en min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 Bare for å spørre, har du tråd om M3`n du eide før ? Hva slags ting ble byttet under garanti/reklamasjon på din E61? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 Bare for å spørre, har du tråd om M3`n du eide før ? Hva slags ting ble byttet under garanti/reklamasjon på din E61? Nei hadde ikke tråd på den.. Det dyreste var kompressor for nivåregulering. Nytt batteri, og da måtte jo innstillinger resettes. Noe som gikk galt i bakstilling så jeg måtte ha 2 nye bakdekk i 275/30-19 og hjulstilling Dette ble forøvrig dekket av meg selv, fordi Tore på Konghelle er en som ikke liker å opprettholde garantien på biler han selger. Selv når de koster over en halv million. Dekkene var på kordene en uke etter jeg hadde kjøpt bilen... Nivåreguleringskompressoren og resetting av batteri betalte han derimot for etter mye krangling i flere uker, men fikk aldri igjen pengene for det jeg la ut på dekk og hjulstilling... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 hadde gåen nivåregulering jeg også..kostet ca 15 000,- om jeg ikke husker feil.. Ok, synd. Vært morro å sett din M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå