Kvasi Skrevet Februar 2, 2013 Share Skrevet Februar 2, 2013 Er jo common knowledge at GS er dyrest uansett hva man sammenligner med. Får deler myye billigere på den lokale BMW-sjappa mi enn der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 3, 2013 Share Skrevet Februar 3, 2013 Har enda opp med og bestille på gs flere ganger fordi dem har vært biligere en koed og schmiedmann. Ikke nødvendigvis delepris men frakta. Dette gjelder små ting for eksempel, på koed betaler du 198 i frakt for et par små klips mens på gs koster det 90,- Så om klipsa koster 35 på koed å 53 på gs så blir det 233,- hos koed og 143 på gs. Når det gjelder dyrere ting så blir de nok dyrere uansett. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Februar 3, 2013 Share Skrevet Februar 3, 2013 Er jo common knowledge at GS er dyrest uansett hva man sammenligner med. Får deler myye billigere på den lokale BMW-sjappa mi enn der.. Det har jeg kommentert her i åresvis. Lenge siden jeg kjøpte noe fra GS. Har også ved noen tilfeller blitt veldig overrasket over lave delepriser på originaldeler sammenlignet med ettermarked. Lønner seg å sjekke med BMW også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnilb Skrevet Februar 3, 2013 Share Skrevet Februar 3, 2013 Hvor finner dere delenr til delene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2013 Har brukt noen tusen på deler til Z3'n etter jul, og med rabatt og en grei delepusher på Bilia(BMW), har det blitt til at jeg har handlet alt der. Noen ganger er det dyrere enn de andre, men ikke alltid. Men så slipper jeg frakt - og får delene raskt. Det er på alternative deler man kan spare penger på å ikke kjøpe originalt. Fordelen med Koed, GS og Schmiedmann i den sammenhengen er at de kan BMW, noe ikke alle andre leverandører gjør. Så dvs man velger hva man vil betale for - kvalitet, kunnskap, leveransetid osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2013 Hvor finner dere delenr til delene? http://bmwfans.info/parts/catalog/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnilb Skrevet Februar 3, 2013 Share Skrevet Februar 3, 2013 Hvor finner dere delenr til delene? http://bmwfans.info/parts/catalog/ Takk! Alltid lurt på dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 3, 2013 Share Skrevet Februar 3, 2013 Av en eller annen grunn havner frakten på €78 når jeg velger den. Ser den egentlig skal være €28 på beskrivelsen, så forstår ikke helt det der. Sendte en forespørsel til Genuine Parts. Om man ikke bestiller for over €250 får man et tileggsgebyr på €50. Litt kjipt, men da vet man det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FritzP Skrevet Februar 3, 2013 Share Skrevet Februar 3, 2013 Det vil alltid lønne seg å sjekke priser, spesielt om en skal ha mye og dyrere deler, nettbutikkene gjør dette veldig enkelt. Selvsagt har frakt og lev.tid også noe å si, og også mva om en handler fra utlandet. Min erfaring er at genuine-parts i tyskland kommer vesentlig bedre ut enn bmw forhandleren her hjemme, og de ligger ca 20-30% under også schmiedmann. Jeg kan som eksempel bare nevne rene servicedeler som luftfilter, oljefilter, kupefilter og slike ting som er latterlig dyre på bmw forhandleren. Jeg var faktisk ikke klar over at det er et gebyr om en handler for under 250eur, men skal det være lønnsomt å handle utenlands må en uansett regne med å gjøre større ordrer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå