inflames662 Skrevet August 6, 2013 Share Skrevet August 6, 2013 en kompis har f10 520d msport som taxi og en annen jeg kjenner har 09 730d som taxi. I Arendal finnes det en del nyere 5-serie som taxi... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsi Skrevet August 6, 2013 Share Skrevet August 6, 2013 Ingen 5serie i arendal. Var 3stk før. Nå er det kun en 3serie f30. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 6, 2013 Share Skrevet August 6, 2013 Synes jeg ser den LeMans blå E60en sånn av og til, mulig den bare er reservebil En kollega av meg kjørte denne tidligere for han som eier den, flott arbeidsplass visst nok Dumt BMW Norge ikke kan få på plass bedre avtaler med taxi næringen, med det er vel ikke dette som er deres markedsmål På godt og vondt vil jeg si.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet August 6, 2013 Share Skrevet August 6, 2013 Ønsker man taxi stempelet på BMW da? Er et voksende fenomen her i Oslo hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 6, 2013 Share Skrevet August 6, 2013 Ønsker man taxi stempelet på BMW da? Er et voksende fenomen her i Oslo hvertfall! Egentelig ikke vil jeg si, jeg er glad BMW ikke har dette stemplet. Kvalitets stemplet sin effekt som man får av å være storleverandør til Taxi næringen er også en saga blott i dag, særlig når biler som VW og Volvo er godt representert med lampe på taket. Ikke mye som lukter kvalitet og driftsikkerhet over de bilene der, så sånnsett så taper ikke BMW noen ting på å holde seg vekk. Men så er det jo disse drosjesjåførene som gjerne ville hatt en BMW som arbeidsplass, dem er det jo litt synd på da når de må humpe rundt i en kjip E klasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet August 6, 2013 Share Skrevet August 6, 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 6, 2013 Share Skrevet August 6, 2013 Ønsker man taxi stempelet på BMW da? Er et voksende fenomen her i Oslo hvertfall! Egentelig ikke vil jeg si, jeg er glad BMW ikke har dette stemplet. Kvalitets stemplet sin effekt som man får av å være storleverandør til Taxi næringen er også en saga blott i dag, særlig når biler som VW og Volvo er godt representert med lampe på taket. Ikke mye som lukter kvalitet og driftsikkerhet over de bilene der, så sånnsett så taper ikke BMW noen ting på å holde seg vekk. Men så er det jo disse drosjesjåførene som gjerne ville hatt en BMW som arbeidsplass, dem er det jo litt synd på da når de må humpe rundt i en kjip E klasse Ja nå er jeg spent, hvordan kvalitetsproblemer mener du nyere Volvo V70 har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet August 6, 2013 Share Skrevet August 6, 2013 Dumt BMW Norge ikke kan få på plass bedre avtaler med taxi næringen, med det er vel ikke dette som er deres markedsmål Det er nok et spørsmål om inntekter vs kostnader. BMW har aktivt gått inn for å gjøre seg til et lavterskel-tilbud de siste årene, med modeller som 114i, 316d, X1 o.l. Dette gjør de fordi det er lønnsomt. BMW tar seg ikke råd til et skikkelig servicenettverk for taxi-BMW, og gir neppe like gode priser. Så det er et valg basert på økonomi, ikke markedsmål og følelser. Men så er det jo disse drosjesjåførene som gjerne ville hatt en BMW som arbeidsplass, dem er det jo litt synd på da når de må humpe rundt i en kjip E klasse Ingen tvinger dem. Hvis BMW er så sjukt bra som du påstår, så trenger ikke taxi-eiere av BMW tilgang til 24t-servicetjeneste - da holder det med standard service-arbeid i kontortid. Jeg er jevnlig i Oslo, og ser lite BMW. Toyota er den det går flest av etter MB, og Toyota har ingen slike 24t-sericetjenester. Litt utpå landet hos meg går det noe Ford. Men hørt både og med de - motor/girkasse er solid, men understellsdeler går 1/3 av kjørelengden til MB før det er kast. Crazywiz - V70 er gode familiebiler, men til taxibruk er det søppel. Dårlige automatkasser som ofte havarerer på 250-300 000 km. Dieselmotorene havarerer ofte rundt 300 000 km. Svake forstillinger. XC90 har hatt de samme problemene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsi Skrevet August 6, 2013 Share Skrevet August 6, 2013 Synes jeg ser den LeMans blå E60en sånn av og til, mulig den bare er reservebil En kollega av meg kjørte denne tidligere for han som eier den, flott arbeidsplass visst nok Dumt BMW Norge ikke kan få på plass bedre avtaler med taxi næringen, med det er vel ikke dette som er deres markedsmål På godt og vondt vil jeg si.. Det er Grimstad bil. Grimstad har vel 1eller 2 f10 og en f11. +e60'en Arendal hadde en blå e60 før. Men den har han bytta ut med f30 å tatt ut e60 privat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 6, 2013 Share Skrevet August 6, 2013 Det er Grimstad bil. Grimstad har vel 1eller 2 f10 og en f11. +e60'en Arendal hadde en blå e60 før. Men den har han bytta ut med f30 å tatt ut e60 privat. Åja, slik var det ja Var Arendals E60en min kollega kjørte tidligere da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 7, 2013 Share Skrevet August 7, 2013 Crazywiz - V70 er gode familiebiler, men til taxibruk er det søppel. Dårlige automatkasser som ofte havarerer på 250-300 000 km. Dieselmotorene havarerer ofte rundt 300 000 km. Svake forstillinger. XC90 har hatt de samme problemene. Det er ikke mine erfaringer med 3 stk Volvo V70 fom 08 til 11 modeller. Der 2 av de har gått nærmere 350 000km. Makan til solide og slitesterke biler har jeg ikke sett, med minimalt med plunder! Den ene fikk nå ny startmotor på 343 000km. Motor og gear har fungert smertefritt, alle 3 har vært 163 hk utgaver. Forstilling likeså. Interiøret har også vist en imponerende slitestyrke. Kan ikke si det samme som Avensisene fra samme årgang, som har hatt mye problemer med motorene. V70 utgaven før denne slet dog endel med gearkasser og motorhavari, spesielt på 185hk utgaven. Verdt å merke seg at han over her som slenger ut påstand over påstand blir stum når det kommer til stykket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 7, 2013 Share Skrevet August 7, 2013 Verdt å merke seg at han over her som slenger ut påstand over påstand blir stum når det kommer til stykket Verd å merke seg at stadig flere blir stumme når det kommer til deg, er færre og færre som ikke gidder å diskutere med deg for du blir faen så ufyselig til tider. Så for å beholde roen her inne så ignorerer jeg brannfaklene du kaster ut i denne omgang, samt at Werther svare omtrent det samme som jeg ville gjort så da var det ikke nødvendig med noe svar fra meg Tilbake til topicen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet August 7, 2013 Share Skrevet August 7, 2013 Går,eller gikk, en f11 her ganske tildlig etter den kom på markedet. Her er det alt fra Skoda Roomster, superb, audi a3, golf 6, hyundai sonata osv. Mest mercedes tho.. Skulle gjerne sitti bak rattet på en flunka ny E klasse jeg. Fine biler, for all del! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 8, 2013 Share Skrevet August 8, 2013 Verdt å merke seg at han over her som slenger ut påstand over påstand blir stum når det kommer til stykket Verd å merke seg at stadig flere blir stumme når det kommer til deg, er færre og færre som ikke gidder å diskutere med deg for du blir faen så ufyselig til tider. Så for å beholde roen her inne så ignorerer jeg brannfaklene du kaster ut i denne omgang, samt at Werther svare omtrent det samme som jeg ville gjort så da var det ikke nødvendig med noe svar fra meg Tilbake til topicen... Er bare du som blir stum, evnt går til personangrep. De fleste andre argumenterer for sin mening. Er du som til stadighet går på personangrep, når du taper en saklig debatt. Slik som over her, nok en gang. Werther nevnte ingenting konkret, og sakens kjerne er den at nevnte Volvoer står ikke noe tilbake for BMW hva opplevd kvalitet på interiør, komfort og driftsikkerhet angår. Ikke like inspirerende å kjøre, men meget komfortable og solide. Volvo har på lik linje som Mercedes siktet seg litt inn på taxinæringen, med gode garantiordninger(inntil 300 000km). Samt prioritet ved verkstedet. De har altså gjort det du ønsket BMW skulle gjøre, for å skaffe seg en kvalitetstempel. BMW her, sa rett ut at de hadde ikke kapasitet på verkstedene til å oppfylle kravene som en taxieier vil stille. Derfor ønsket de ikke å selge så mye til drosjenæringen. Det er nok sakens kjerne hvorfor det ikke er så mange BMW i denne næringen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet August 8, 2013 Share Skrevet August 8, 2013 Satt på med en Mercedes S-klasse Taxi forleden og sjåføren der sa hvis det var noe å utsette på den så måtte det være at den godt kunne hatt Volvo seter hehe. Men når det er sagt så var han klar på at en taxi måtte ha bakhjulsdrift. En 12 timers vakt med en framhjulsdreven bil kjentes godt på armene mente denne sjåføren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå