Kny Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Her i Tønsberg tror jeg faktisk ikke det er en eneste MB taxi, uten at jeg kan si det helt sikkert men kan ikke huske å ha sett det. Vet om en F10 som går her, lysebrun/gull (ikke sepang), og en nyere type cadillac faktisk Stort sett sitter jeg på med Volvo taxi hjem fra byen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Det går en hvit F11 i Bodø med skvettlapper... Samt en 3-serie. Har tatt den 3-serien noen gangen, men den er for trang baki, det blir for mye sild i tønne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Går ett par tre F10/11, tre eller fire E60/61 LCI og en F30 som taxi her i Arendal. Resten er gjevnt fordelt på Mercedes, Volvo og Toyota. Jeg har også sett noen nyere Cadillacer som Taxi, tøffe biler igrunnen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Tror heller IKKE VAG er noe bedre .A111 har nok noe mere peiling enn hva du tror , Som politi biler så har møller fått mye mere og gjøre. Går benz i alle varianter som politibiler her i byen. Vet at BMW har et stort marked i statsministerens kjøretøyer. Vet også at det på di bilene og dem som går på slottet så bytter dem motor/gear/diff på 200 tkm . dette pga dem ikke vil ha noe havari med disse bilene . Har selv jobbet med dette så det er ikke noe jeg tror. Han A111 hadde ikke andre sjåfører på sin bil , han byttet en Benz 300 (210) i en ny 530xd (E61) Og mente at bmwen var mye bedre og kjøre ,men det holdt ikke og at servicen ikke var like god som på Benz. BMW ville levere biler til politiet i norge men så sere som dem er her så ble det VW At du har "jobbet" med dette gjør det ikke sant, sålenge du ikke kan hoste opp noen andre kilder. At en BMW drivlinje\motor ikke tåler særlig mer en 200 000km er bare tull og vas. Her oppe i Tromsø går det en god del BMW taxi'er, og ikke minst kjøreskolebiler. Harstads største kjøreskole bruker utelukkende BMW. Andselv trafikkskole bruker BMW, samme gjør Akeberg trafikkskole etter mange år med Mercedes. Jobber selv i Taxinæringen, og det som styrer hva som brukes til taxi er forhandleravtaler. og avtaler ifbm. med kjøp\service! Dvs, ingen av de nevne bilene(Ford,Volvo,BMW,Mercedes) er dårligere teknisk en de andre, det er økonomien i det hele som bestemmer. Men jeg skjønner jo at du egentlig er ute etter å provosere, ut i fra førsteinnlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2013 Om du føler deg så provosert så les i andre innlegg. Ja skjønner at du driver i taxi næringen siden du alltid vet best. Ha en fin dag videre . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2013 BMW ville levere biler til politiet i norge men så sere som dem er her så ble det VW Årsaken er de helt på trynet urimelige kravene til Politiet. Hvis jeg ikke husker feil så skulle bilene ha diesel motor, firehjulsdrift, klare 0-100 på minst 9 sekunder med 250 kg last om bord og de skulle ikke koste mer enn 750 000,- stykket ferdig utstyrt Volvo tilbød egen politiversjon av XC70 som hadde passet ypperlig, men for dyr. BMW tilbød sin politiversjon av den gang E61 530XD, men for dyr, Ford tilbøy sin Mondeo med 2,5 Turbo femmer som var innenfor prisen men uten firehjulsdrift og med bensin. Så det ble VW Passat til slutt, den var litt dyrere, hadde diesel og firehjulsdrift men 2,0 TDien på 170 hester klarte ikke de "fysiske" krava. Politifolkene har klaget over dårlig kvalitet og problemer særlig med DSG kassene, bilene sliter også veldig i de fylkene som opplever sterk kulde. Politifolkene klager over start vansker og at de ikke har kraftig nok varmeapperat da disse bilene er utstyrt med mindre varmeapperat for å få plass til all den ekstra elektroniske utrustningen en politibil krever. Ja politiet har fått ulsokker til jul så dem kan fortsette og kjøre VW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 At du har "jobbet" med dette gjør det ikke sant, sålenge du ikke kan hoste opp noen andre kilder. At en BMW drivlinje\motor ikke tåler særlig mer en 200 000km er bare tull og vas. Jeg er nok enig i den, sliter med å tro på det Z1 forteller der. Litt mer fakta hadde vært greit å få høre om akkurat dette.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2013 Tror ikke du får noen opplysninger om dette fra BMW, Men det ble ikke skiftet for det var utslitt ,men i skrivet som følger bilene som kommer fra bmw (dette er da biler som er spesial lagde med skuddplater i dørene ++) Så er det også eget service skjemaer . Vet ikke om noen her inne driver med sånne biler om dem har vert borti dette . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Biler som har "ekstreme" krav til pålitelighet får jo utskift av deler forebyggende hele tiden. Det gjelder vell uansett om fartøyet heter BMW,VW eller Boeing for den saks skyld Tipper at Air Force One har litt andre servicepunkter en de vanlige 747 flyene, uten at de har problemer av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Biler som har "ekstreme" krav til pålitelighet får jo utskift av deler forebyggende hele tiden. Det gjelder vell uansett om fartøyet heter BMW,VW eller Boeing for den saks skyld Tipper at Air Force One har litt andre servicepunkter en de vanlige 747 flyene, uten at de har problemer av den grunn. Er det ikke akkurat dette z1 mener da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Om du føler deg så provosert så les i andre innlegg.Ja skjønner at du driver i taxi næringen siden du alltid vet best. Ha en fin dag videre . Ja gå etter mann når, du ikke klarer å nå ball. Er student om dagene, så du treffer nok engang ikke med dine sleivspark. Volvo stiller forøvrig også med 300tkm garanti. Biler som har "ekstreme" krav til pålitelighet får jo utskift av deler forebyggende hele tiden. Det gjelder vell uansett om fartøyet heter BMW,VW eller Boeing for den saks skyld Tipper at Air Force One har litt andre servicepunkter en de vanlige 747 flyene, uten at de har problemer av den grunn. Er det ikke akkurat dette z1 mener da? Nei, han skriver at BMW ikke tåler særlig over 200tkm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Er det ikke akkurat dette z1 mener da? Jo det stemmer men da skulle han ikke nevnt det i denne tråden da det ikke er relevant for temaet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Vet også at det på di bilene og dem som går på slottetså bytter dem motor/gear/diff på 200 tkm . dette pga dem ikke vil ha noe havari med disse bilene. Årsaken til dette er fordi de kan gjøre det og ikke fordi det evt. er nødvendig. Man kan også spørre hvorfor de i det hele tatt har BMW biler når det åpenbart er så besværlig. Noe må det være som gjør at de allikevel velger å ha BMW´er i bilparken. Selvfølgelig er BMW´s modeller like holdbare som tilsvarende modeller fra konkurrerende bilprodusenter... forutsatt at bilenes ytelser og generelle spesifikasjoner er de samme. Dette er nok også årsaken til at de har BMW´er i bilparken. Tiltross for kostnadene ved å evt. bytte motor/gear/differensial (noe de sikkert også ville ha gjort på f.eks en Mercedes-Benz hvis det var aktuelt) velger de allikevel BMW. Det er en stor fjær i hatten for BMW synes jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 hehe..nok en gang morro å se "panikk" stemningen blandt enkelte hvis BMW ikke er beste bilen for ei næring.. For min del skjønner jeg ikke at de ikke bruker mer toyota prius blandt taxi bilene. Billigere i drift på alle mulige måter, men ja ser den at sjåførplassen ikke blir like eksklusiv. Men da bør de heller ikke klage på dårlig lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Jeg prøver å unngå å ta Prius-taxi i den grad det er mulig. De er rett og slett forferdelige å være passasjer i kontra f.eks. Mercedes. Synes regelrett synd på sjåførene som bruker store deler av døgnet sitt i en slil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå