taxibjørn Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 Ja det er W212 som har dyseproblemer ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 så dere syns ikke det er bedre å slå av alt av system å full kontroll på bilen? har dere ikke feeling på gassen eller hva er skjer? hvor gamle er dere egentlig? hehe.. bare spør.. hvis dere kommer frem bedre med dtc på så lurer jeg på hvilke kjøreferdigheter dere har (ikke kritikk) Som tidligere nevnt utnytter jeg systemets evne til å bremse hjulet som har minst feste slik at jeg best mulig får utnyttet det festet som måtte være. Her er det ihvertfall veldig ofte slik at festet varierer på hver side av veibanen og oppover bakken, så med mindre du kan fortelle meg hvordan jeg kan bremse et drivhjul om gangen tørr jeg påstå at du ikke vet hvordan du kan utnytte systemene best mulig, eller bare er trangsynt. Har for øvrig ingen problemer heller med å kjøre uten slike systemer, og har gjort det i mange år, akkurat som jeg har gjort uten ABS, airbager, elektriske vinduer, A/C og mye annet tidligere. Så tviler på noen som kjenner meg som sjåfør ville påstått at det står på mangel på følsomhet i høyrefoten. På den annen side er jeg ingen tilhenger av eletriske håndbrekk, automatgir, bakkestarthjelp, og en del annet som ikke er i stand til å gjøre jobben bedre enn meg selv. Når det gjelder antisladdsystemet liker jeg at det tillater noe overstyring uten at det blander seg inn når jeg først har dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
taxibjørn Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 Mercedes sin storhetstid som som Taxi forsvant med W123 !! Det var med den modellen du kunne oppleve både 4 og 5 mill kilometer med !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Februar 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2013 Ja det er vel ikke mange merker som kan skryte av sånn km ....... Og i dagens system skal jo alle ha biler som ikke har kjørt over 100 t km . Men di fleste har jo gått noe mere enn hva km telleren viser . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 I prinsippet fungerer ASC som et slags omvendt ABS system med motorbrems. Når et drivende hjul spinner slår ABS systemet til og bremser hjulet samtidig som motoren reduserer momentet til begge de drivende hjulene. Hvis man ikke hadde hatt ASC systemet ville man i praksis ha gjort det samme. Hjulene spinner... man går av gassen for å redusere momentet og gjenvinne grepet (evt. bremse lett hvis hastigheten på hjulene er for stor)... gir gass akkurat så mye at man beholder grepet på et av de drivende hjulene. ASC systemet gjør ganske enkelt denne jobben for deg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 Mercedes sin storhetstid som som Taxi forsvant med W123 !! Det var med den modellen du kunne oppleve både 4 og 5 mill kilometer med !! Dette er ikke korrekt... W124 var minst like populær som taxi om ikke mer populær... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 Dette er ikke korrekt... W124 var minst like populær som taxi om ikke mer populær... Nei W124 ble aldri det W123 var, 124 var fortsatt en god bil men ikke i nærheten av W123. Var med denne modellen det så vidt begynte å gå nedover, sier ikke at det gjorde det fordi da W210 kom så gikk alt galt for Mercedes dessverre. Akkurat på tidspunktet da BMW lagde bedre biler enn noen sinne.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 I prinsippet fungerer ASC som et slags omvendt ABS system med motorbrems. Når et drivende hjul spinner slår ABS systemet til og bremser hjulet samtidig som motoren reduserer momentet til begge de drivende hjulene. Hvis man ikke hadde hatt ASC systemet ville man i praksis ha gjort det samme. Hjulene spinner... man går av gassen for å redusere momentet og gjenvinne grepet (evt. bremse lett hvis hastigheten på hjulene er for stor)... gir gass akkurat så mye at man beholder grepet på et av de drivende hjulene. ASC systemet gjør ganske enkelt denne jobben for deg... Bortsett fra at med ASC kan du komme i gang i en isete bakke med et hjul på litt grus, og det er bare antisladd-systemet som reduserer motokraften. Antispinnsystemet bremser kun hjulet med høyest hastighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 Så det påstås at jeg som har M3 skal slå av antispinn opp bakker og bare gi gass? eller misforstår jeg ? Din bil har i tillegg mekanisk diffbrems, så for din del er det bare å gi gass med eller uten knappen innkoblet Ser enkelte drar fram Volvo sine problemer med motor\gir, er spent på hvordan årsmodeller dere sikter til her visst dere faktisk vet det selv da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
taxibjørn Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 Da husker du ikke godt ! Når W124 kom og hadde vært på markedet en stund . forlangte Taxinæringen i Tyskland at Mercedes skulle gjenoppta produksjon av 123 igjen ! Dette pga alle feil og dårlig kvalitet på den "nye" w124 !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Februar 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2013 Da husker du ikke godt ! Når W124 kom og hadde vært på markedet en stund . forlangte Taxinæringen i Tyskland at Mercedes skulle gjenoppta produksjon av 123 igjen ! Dette pga alle feil og dårlig kvalitet på den "nye" w124 !! Det var tilogmed på nyhetene i norge . Men det ble bedre etter hvert . Så kom chrysler og lyset gjikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 Nei W124 ble aldri det W123 var, 124 var fortsatt en god bil men ikke i nærheten av W123. Var med denne modellen det så vidt begynte å gå nedover, sier ikke at det gjorde det fordi da W210 kom så gikk alt galt for Mercedes dessverre. Akkurat på tidspunktet da BMW lagde bedre biler enn noen sinne.... Det er ingen tvil om at W124 er en mye bedre bil enn W123... og det er bestemt ikke korrekt at det var med W124 at det begynte å gå nedover for Mercedes-Benz. For noe tullball og tvert imot egentlig. W124 er toppen av kransekaken når det gjelder Mercedes-Benz. Modellen er en teknisk triumf og en slags moderne Tiger Panzerkampfwagen for Mercedes-Benz (Tigeren hadde dog en 12 sylindret Maybach motor). Så fantastisk mye bedre enn alt annet tilsvarende på den samme tiden. W210 anno 1995 derimot... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 Det er ingen tvil om at det er flere grunner til hvorfor taxisjåfører velger de bilene de gjør. Grunnen er helt klart en kombinasjon av service, pristilbud, comfort og holdbarhet... Mye som spiller inn og hver enkelt taxibileier veier jo dette opp mot hva man ligger størst vekt på. Finnes ingen fasitsvar på dette. Men hovedgrunne vil jeg tro er fordi Mercedes og Volvo ligger mer til rette både pris, garanti og utstyrsmessige tilbud til taxinæringen enn BMW og for eksempel Audi gjør. I prinsippet fungerer ASC som et slags omvendt ABS system med motorbrems. Når et drivende hjul spinner slår ABS systemet til og bremser hjulet samtidig som motoren reduserer momentet til begge de drivende hjulene. Hvis man ikke hadde hatt ASC systemet ville man i praksis ha gjort det samme. Hjulene spinner... man går av gassen for å redusere momentet og gjenvinne grepet (evt. bremse lett hvis hastigheten på hjulene er for stor)... gir gass akkurat så mye at man beholder grepet på et av de drivende hjulene. ASC systemet gjør ganske enkelt denne jobben for deg... Bortsett fra at med ASC kan du komme i gang i en isete bakke med et hjul på litt grus, og det er bare antisladd-systemet som reduserer motokraften. Antispinnsystemet bremser kun hjulet med høyest hastighet. Ja, problemet er bare at den er veldig fintfølende så drivhjulet begynner og bremse ved den minste tegn til hjulspinn og dermed mister man motorkraft og sliter med å opprettholde jevn fart og turtall som er selve "nøkkelen" til å komme seg opp bratte bakker. Merk: dette er spesielt i forhold til dieselbiler i kombinasjon med bratte oppoverbakker. Skal ikke slippe opp gassen mye før man mister turtallet i en oppoverbakke og da har man igjen ikke moment ettersom en dieselbil ikke har kraft på turtall lavere enn der turboen virker. Så må man gire ned og snart stopper det opp.. Slakke bakker og fremover fungerer det utmerket. Men det tror jeg er fordi at man ikke mister farten og turtallet. Man opprettholder det bare og bygger det sakte men sikkert oppover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 Nei W124 ble aldri det W123 var, 124 var fortsatt en god bil men ikke i nærheten av W123. Var med denne modellen det så vidt begynte å gå nedover, sier ikke at det gjorde det fordi da W210 kom så gikk alt galt for Mercedes dessverre. Akkurat på tidspunktet da BMW lagde bedre biler enn noen sinne.... Det er ingen tvil om at W124 er en mye bedre bil enn W123... og det er bestemt ikke korrekt at det var med W124 at det begynte å gå nedover for Mercedes-Benz. For noe tullball og tvert imot egentlig. W124 er toppen av kransekaken når det gjelder Mercedes-Benz. Modellen er en teknisk triumf og en slags moderne Tiger Panzerkampfwagen for Mercedes-Benz (Tigeren hadde dog en 12 sylindret Maybach motor). Så fantastisk mye bedre enn alt annet tilsvarende på den samme tiden. W210 anno 1995 derimot... Hahahahaha! W124 er bedre enn w123 ja?!..... God Jul, Fredrik W124 er stygg, har problemer med knirkeforinger og har bærearmer og bakstilling som er langt svakere enn på forgjengeren. Fredrik_90 har helt rett i sine påstander.. det ble begynnelsen på slutten. Den ble en vellykket modell, men det er helt utrolig hvor lite man forstår av MB, når man påstår at w124 er toppen av kransekaken. Har du noen gang eid en w124? Har du sjekket kvaliteten på interiørdeler? For mitt vedkommende plasserer jeg W124 i bunnsjiktet! Jeg har eid flere e34, og en haug med w124 + mange andre modeller fra MB. Det er INGEN tvil om at e34 er en mer komfortabel og bedre bil enn w124. W124 og W210 ser helt jævlig ut innvendig. F.eks W116 er en meget undervurdert Mercedes-modell, som er langt bedre enn W124. DEN var vellykket, med flott design, enorm komfort og gode motoralternativer. Det er imponerende å påstå at en billig-Mercedes som w124 er toppen av kransekaken... Et interessant spørsmål: Var w115 bedre enn w123? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
taxibjørn Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 Jeg begynte min Taxi-karriere i den förste W124 Stasjonsvogna som kom hit til landet - en flott lysblå met 250d 86-87 mod Bilen var kjört ca150000 da og allerede nesten Norskbygd . Feilene fortsatte å strömme på !! Heldigvis hadde drosje-eigeren den gamle gode 300 d w123 stående (kjört ca 650") Jeg kjörte flere skift med den kontra den nye !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå