Gå til innhold

1992 525ix Gletscherblau Metallic - rust, rust, sveiseapparat og motorblokk side 35


henfjel
 Share

Anbefalte innlegg

Takkertakker!

Skjønner jeg godt! Det er mulig at jeg kommer til å gjøre det samme, men jeg må se om det funker bra med det oppbevaringsrommet inni reservehjulet først :) Hvis det funker trenger jeg ikke det på siden, og jeg tror jeg kommer til å ville ha kroken i festet sitt, nøye som jeg er, haha..

Skal lage meg mal fra pappas E34, som har montert hengerfeste fra fabrikken, men sender deg en PM om jeg trenger noe hjelp!

Takk, men jeg har faktisk fått tak i originale monteringsanvisninger fra Westfalia på PDF så den utsparingen vet jeg om fra før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit.:)

Når det gjelder det rommet på siden så tror jeg faktisk at de bilene som har det,så fikk du et etui til å ha hengerkula i ved reservehjulet.

Jeg har det til min.Har og den festeannordningen til å ha på siden.Mulig jeg monterer den jeg også men da må jeg ofre oppbevaringen på siden:( :(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Det skulle jeg gjerne hatt! Har du bilde av hvordan det ser ut?
Ja, er dumt å miste den oppbevaringen.. Har selv planer om M5 bagasjeromsinnredning ganske snart da, så da får jeg jo heldigvis et ekstra rom på andre siden! Og så har jeg jo som sagt oppbevaringsrom inni reservehjulet. Men jeg har fryktelig lyst på en sånn bensinkanne som passer rundt der.. :P Hvis jeg klarer å spore opp en slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Shit, nå begynner det å bli lenge siden sist her!

Det tok litt tid før jeg fikk montert ferdig hengerfestet, men for et par uker siden fikk jeg endelig gjort meg ferdig! (nesten..)

 

Måtte fjerne en del ting for å få lagt opp ledningene skikkelig. Alt av deksler måtte ut av bagasjerommet, og jeg måtte også fjerne baksetet.
50790972278_cd6a6d3090_b.jpg

50791836247_5b1e7b7990_b.jpg

 

Æææææ, det er hull i bilen! :stupid:   Dette må være noe av det sprøeste jeg har gjort med en bil. Føltes helt merkelig å stå der med hammer og dor og banke ut den lille firkanten :P
50791721636_ff58143100_b.jpg

 

Ferdig lagt inni bagasjerommet!
50791836527_d65aa9718e_b.jpg

50790972733_a34a58c7a3_b.jpg

 

Feste for den avtagbare kula på plass!
50791836647_4c67e37333_b.jpg

 

Alt klart!
50791721896_cc4df1b098_b.jpg

 

Og endelig ferdig!
50791721956_c20de6206e_b.jpg

50791721556_a0bd44509b_b.jpg

 

Hullet i støtfangeren er jeg ikke ferdig med enda. Jeg har ikke fått kjøpt dekselet enda, så jeg valgte å lage hullet litt mindre enn det egentlig skal være siden jeg ikke har noe deksel å prøvemontere. Jeg fikk mål fra pappa sin E34 som jeg brukte som utgangspunkt for hullet.

 

Det er omtrent alt jeg har å dele nå. Men jeg har et par prosjekter som står for tur! Alpine-spilleren jeg har i bilen har lagt opp for handsfree mic og DAB-radio. Så ganske snart skal jeg få montert antenna, samt mikrofonen til handsfree. Jeg har tenkt ganske lenge på hvordan jeg skulle gjøre det med montering av mic siden jeg ikke liker løsningen med å bare klipse den fast i a-stolpen. Landet til slutt på løsningen på bildet under! Ved siden av bryteren til soltaket hadde noen av bilene med alarm en infrarød mottaker. På baksiden av dekslet er det merker så man kan lage hull der, og jeg har funnet ut at E38'ene med handsfree hadde mikrofon montert omtrent der. Så jeg skal få kjøpt meg et slikt mikrofon-deksel fra E38 og montere mikrofonen min der. Slik blir det!
50790972998_959c57faea_b.jpg

 

Utenom det har jeg også PowerFlex foringer for traversen liggende som jeg snart skal montere og et nytt bensinfilter.

Driver som sagt også å samler deler til clutch-bytte. Skal bytte clutch og utløserlager, alle tetninger i girkassa, hardykobling, mellomakseloppheng, diff-feste og alle foringene i girspakmekanismen. For å komplimentere dette skal jeg også montere E60 545i short-shift og girkule i skinn med lys! Gleder meg veldig til det :D

 

Oooog jeg jobber med å montere et elektrokromatisk (autodim) bakspeil. Må finne ut av ledningene siden det er forskjellig kontakt og farger på speilet og i bilen og kjøpe inn noen plastikkdeksler som mangler.

 

Og jeg må få montert ferdig cruise control som jeg begynte på snart..

 

Mye å gjøre gitt!

Skal muligens ta et par bilder i morgen og legge ut, så vi får se om det blir noen flere updates da ;)

Endret av henfjel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og du, her var det masse på en gang! :)

Så veldig bra ut med kroken, men du skulle ikke gitt den en runde med puss og lakk før du satte den på?

Ellers hadde jeg stor sans for måten du løste mikrofonplasseringen på! Ser originalt og veldig rent ut ;) Og du tar virkelig vare på bilen, det er godt å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å pusse alt ned og lakke før jeg monterte, men jeg trengte bil med hengerfeste så jeg fikk ikke tid til det. Det får bli ved en senere anledning ;)

 

Tror det blir veldig bra når jeg får på plass selve mikrofonen og får kjøpt meg et slikt deksel ja :) 

Takker! Må jo det, når man har så fin bil  :beer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja,dette ble veldig bra.:).

Jeg måtte og røske ut det meste bak for å få montert ledningsnettet til hengerfestet.

Jeg la merke til  at du skrev at du synes det var merkelig å stå med hammer og dor å banke.

Det der må vel være en knallbra patent synes jeg kontra stå med drill og borre i vilden sky.Jeg likte patenten bra :).

Du gav meg en god ide angående handsfree mikrofonen.

På min står  micen på a stolpen og jeg synes det ser litt drosje anno 1987 ut.:)

Uansett godt at de  får stell og det er bra det du gjør.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille firkanten man skal ha ut der er stemplet sånn at man bare kan slå den ut med et par slag hvis man slår fra rett side :) Husker ikke hvilken det var fra, men det var bare et lett slag i hvert hjørne og så var den ute! :)

 

Her er delenummer til det mic-dekslet hvis du skal prøve deg på det samme! 51448250108

Haha, ja det ser veldig drosje ut!

 

Takk så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vel gå fint det, men jeg vet ikke hvordan det blir seende ut med så mange duppeditter der..

Men joda, det er jo bare å måle mikrofondekslet og lage stort nok hull. Men det ser nok bedre ut enn å ha den på a-stolpen :)

 

Slenger ved et par bilder til!

Fikk på plass oppbevaringsrommet i reservehjulet for et par uker siden.
50791744786_d2ef2c6d75_b.jpg

 

Og har fått montert cruise control-motororen! Mangler bare å få på plass ledninger og slikt..
50790996328_a66f2cab5a_b.jpg

50791859667_028c351013_b.jpg

Endret av henfjel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tok en liten tur i vaskehallen her om dagen! Det trengtes, selv om det ikke syns så godt på bildet..

 

Før!
50791877627_1a68d523c3_b.jpg

 

Klar for vask!
50791014978_4590747c7f_b.jpg

 

Ferdig vaska! Dette er dog tatt morgenen etter, så den var litt støvete. Men det syns ikke så godt på bildet :D
50791015073_6503a1fb8d_b.jpg

 

Så, jeg har jo M5-plata mellom lyktene. Og som sikkert mange vet, skal det sitte et plastikdeksel rundt låsen som matcher plata, som selvfølgelig ikke passer andre biler enn de med M5-lås. Siden jeg bestilte plastdekslet sammen med plata bestemte jeg meg for å prøve å få det til å passe!

 

Før!

Ser jo ikke så ille ut, men likevel.
50791763591_97a94bd29d_b.jpg

 

Ferdig!
50791763621_dcf1433357_b.jpg

 

Ble bra dette! Måtte trimme ned plastikken på baksiden av den ganske mye for å få den til å passe, men det gikk til slutt :)
50791877982_df3fb96f8f_b.jpg

 

Jeg driver jo også med å ettermontere autodim-bakspeil! Så i går tok jeg meg en tur på GS Bildeler for å få tak i riktige kabelsko til den kontakta jeg skal bruke i bilen. Altså den kontakta ved siden av på bildet. Den skal erstatte den som er i bilen nå, som ikke passer det speilet jeg har fått tak i.

Jeg har også fått tak i et nytt feste til AutoPass-brikken min! Han som eide bilen før meg hadde vett nok til å bruke svart dobbelsidig tape når han monterte sin brikke, men jeg skal også få lakkert brikken min og festet. Og tapen som holder festet som er i bilen nå er litt dårlig kuttet, så det blir fint å få gjort det skikkelig! Detaljer, detaljer... Skal hvertfall bli bra å få lakka brikken og festet svart så det ikke syns så godt i frontruta :)
50791015373_9fd3bd7870_b.jpg

 

Det var det lille jeg hadde for denne gang, men jeg skal prøve å få kobla speilet i dag! Så det blir spennende :D

Endret av henfjel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • henfjel changed the title to 1992 525ix Gletscherblau Metallic - rust, rust, sveiseapparat og motorblokk side 35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...