Gå til innhold

1992 525ix Gletscherblau Metallic - rust, rust, sveiseapparat og motorblokk side 35


henfjel
 Share

Anbefalte innlegg

Den lever!
Rundt klokken 20 lørdag kveld gikk jeg ut, fylte på det som manglet av olje og frostvæske og vrei om nøkkelen. Og bilen startet på første forsøk, og gikk helt perfekt!  :bounce:  :bounce:  :bounce:

Her er et bilde fra første gangen motoren går siden slutten av september. Har tatt en film også, skal prøve å få lagt den ut i løpet av kvelden!
50822155263_0fb33f4b8b_b.jpg

 

Endelig er jeg ferdig, og alt funker som det skal. Motoren sviver helt perfekt og det fins ikke en eneste ulyd! Og den går så stille som den aldri har gjort før :)

Alt på plass! Ser også ut til at varmelakken på eksosmanifolden holder.
50789126272_6148f72f64_b.jpg

50789020436_1d3f32457d_b.jpg

 

Ser bra ut! Er litt skitten og støvete nå, men så fort den får seg en vask blir den så god som ny.
50789020391_fa88efd00b_b.jpg

 

Veldig fornøyd med de nye hjulkapslene mine! Originalt og fint ;)
50788261808_4751693137_b.jpg

 

Fornøyd med ny chrome endestuss
50788261723_a7a9c75a8d_b.jpg

 

Og veldig fornøyd med å se denne vakre ræva ute av garasjen!!
50789020246_d05f7949c5_b.jpg

 

Dette var det jeg hadde for denne gang. På torsdag skal den på etterkontroll på EU, så satser på at den er på veien igjen for fullt til helgen! Over og ut  :beer:

Endret av henfjel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er spz det der, en bil gir mye glede, og i alle fall når ting er i orden :)

Ja vi får håpe min blir bra, nå står bilen litt i deler, front, bak, siden. Div deler er sendt til lakkerer, og jeg driver å kjøper og samler inn deler når jeg har tid til det :)

Målet er å ha den klar veldig snart, sånn at den kan vises på biltilsynet for å godkjenne felger og coilovers før sommeren slår inn for fullt :) . Alt blir nytt i bakstilling og i forstilling, mye er montert og noe skal monteres når jeg for tid fra alt annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å se en e34 som blir så godt tatt vare på :D merket du forskjell i effekt også etter å ha renovert toppen? :) gjerne sleng deg på "BMW E34 Norge" gruppen på facebook! mange e34 entusiaster der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@AHellem
Har ikke kjørt den så langt etter overhalingen, så jeg har ikke kjørt den så hardt enda. Tenkte jeg skulle kjøre den inn en liten stund først. Men jeg kjørte fra Lillehammer til Oslo på søndag, og det kjennes ut som den generelt drar litt bedre! Er jo bare 150 hesters 2 liter da, så hadde jo ikke forventet en M5 :lol: 
Men det var greit forbruk på turen da, og jeg har mer fokus på forbruk enn effekt siden jeg er student og lommeboka er tynn, heheh  :roll:

Der har jeg vært med lenge, men er ikke så veldig aktiv der. Men tenkte jeg skulle slenge ut et par bilder av bilen en dag jeg får tid!

 

@Fredrik 90

Takk så mye! Ja, må jo ta vare på dem! Har planer om en M50B25 etter hvert, men jeg måtte nesten fikse opp denne siden lommeboka ikke strakk til å kjøpe en ny motor nå..

Originalt skal det være! Liker faktisk de kapslene der veldig godt, spesielt sammenliknet med de "vanlige" flate kapslene som folk med E34 pleier å ha på stålfelger..  :P

 

Får ta en liten update også da, mens jeg er her!

 

Har jo planer om å bytte clutch i løpet av ikke alt så fjern fremtid så jeg har begynt å handle inn litt!

Giroverføringen skal få seg en overhaling så her er gule nylonforinger, foring til girspaken, skumgummidemper til girkassa og låsering kjøpt inn :)
50789120866_77f107bdc9_b.jpg

 

Mellomakseloppheng, hardykobling, påfyllings- og tappeplugg til girkassa, en sentreringsforing til mellomakslingen + en av de 3 simringene på girkassa.
50789228202_ba0d381e81_b.jpg

 

Og jeg har en liten knirking i gasspedalen, + at mekanismen føles litt treg så jeg har kjøpt inn foringene til den. Skal også kjøpe inn fjæra som hører til.
50822916386_3c6af5c835_b.jpg

 

Samtidig som jeg tar clutchen og gasspedalforingene skal jeg også bytte foringene i selve clutch og bremsepedalen mens jeg driver på. De er visst plastikk, og de har en tendens til å bli litt slarkete, noe som begge er..

 

+ at jeg har funnet bilder av en bil i samme farge som min, som har omtrent det utseende jeg har planlagt! Selv om denne har breifront, og det har jeg overhodet ingen planer om og hvite blinklys, noe jeg heller ikke har noen planer om å ha :P

M-tech bakfanger, sideskjørt, facelift speil, M-System II (eller I, har ikke helt bestemt meg) og 540i luftinntak på støtfangeren foran.

post-62240-0-69284600-1392247452_thumb.j

post-62240-0-53522600-1392247464_thumb.j

 

I tillegg fant jeg ut av jeg mangler alle dekslene som skal være under motoren og fronten, så må stikke rundt på et par skraphandlere snart og prøve å finne dem..

post-62240-0-25170100-1392247544_thumb.j

 

Var det jeg hadde denne gangen!

Endret av henfjel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • henfjel changed the title to 1992 525ix Gletscherblau Metallic - rust, rust, sveiseapparat og motorblokk side 35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...