John Kr Skrevet Februar 24, 2013 Share Skrevet Februar 24, 2013 Har fått æren av å få omvisning på en bilfabrikk, det var stort, omfatende logistikk. Rett tid til rett sted gjelder her. Er det noen av dere som har vært på en bilfabrikk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 24, 2013 Share Skrevet Februar 24, 2013 Var på omvisning på BMW München i 2011 og så når de lagde E90/div motorer. Skulle gjerne ønsket at man fikk se enda litt mer, men de har vel sine hemmeligheter. Utrolig imponerende og artig opplevelse som SKAL gjentas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 24, 2013 Share Skrevet Februar 24, 2013 Jeg besøkte i 1987 Porschefabrikken og utviklingssenteret i Weissach. Den gangen ble kun 911 (G-serien), 928 samt motorene til 944 og 924 S produsert ved fabrikken i Stuttgart. Karosseriene til 944 og 924 ble produsert hos Audi i Neckarsulm. Produksjonen var den gangen stadig stort sett manuell og det var derfor temmelig trangt i produksjonslokalene. Vi fikk en privatomvisning (via private kontakter) i regi av Helmuth Bott som den gangen var sjef for Porsches utviklingsavdeling. Jeg er i denne sammenhengen stadig litt lei meg for at jeg ikke fulgte bedre med i tysktimene på skolen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 24, 2013 Share Skrevet Februar 24, 2013 Var selv i München i fjor sommer men fikk ikke vært på fabrikk tur, skal ned dit i Juli igjen og satser på å få opplevd det da Lønner seg å booke omvisning noen uker i forveien da det fort blir tomt for plasser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Februar 24, 2013 Share Skrevet Februar 24, 2013 Var på fabrikken/museet til ferrari maranello rett uterfor bologna i sommer Helt rått ;=) Var også innom ducati fabrikken, på sånn turist omvisning. Der hadde de en mye mer avslappet stil. Typ "blir det ikke ferdig i dag, blir det sikker ferdig i morgen" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 24, 2013 Share Skrevet Februar 24, 2013 Var selv i München i fjor sommer men fikk ikke vært på fabrikk tur, skal ned dit i Juli igjen og satser på å få opplevd det da Lønner seg å booke omvisning noen uker i forveien da det fort blir tomt for plasser Fikk omvisning en time etter jeg henvendte meg i skranka på Welt jeg, dog på tysk På Porsche måtte man bestille et år i forveien eller no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Februar 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2013 Kanskje vi her på Forumet har noen kontakter slik at det lar seg gjøre å slå oss sammen til en Bimmers.no tur til en av BMW fabrikkene. Tenker her på om vi har noen som har kontakter ved noen av fabrikkene. Dersom dette har vært mulig så har jeg takket ja til en tur, betaler alt selv selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 24, 2013 Share Skrevet Februar 24, 2013 Fikk omvisning en time etter jeg henvendte meg i skranka på Welt jeg, dog på tysk På Porsche måtte man bestille et år i forveien eller no Henvende meg der jeg også men da sa de at det var fullt for over en uke framover....Var dog midt i Juli så det har sikkert litt å si Kanskje vi her på Forumet har noen kontakter slik at det lar seg gjøre å slå oss sammen til en Bimmers.no tur til en av BMW fabrikkene. Tenker her på om vi har noen som har kontakter ved noen av fabrikkene. Dersom dette har vært mulig så har jeg takket ja til en tur, betaler alt selv selvfølgelig. Det hadde vært noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Februar 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2013 Det er vell bare å begynne planlegging... http://www.bmw-plant-munich.com/lowband ... index.html http://www.bmw-plant-munich.com/lowband ... /wf_en.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 24, 2013 Share Skrevet Februar 24, 2013 Skal man først dra ned dit hadde det ikke vært feil å dratt innom det "lukkede" museumet også http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=533698 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 24, 2013 Share Skrevet Februar 24, 2013 Mobile Tradition og BMW Classic er i min bok nesten mer interessant enn "Die Welt". Jeg vet imidlertid ikke hvordan man får adgang til Mobile Tradition, men dette er helt klart noe jeg kunne tenke meg å besøke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 24, 2013 Share Skrevet Februar 24, 2013 Skal man først dra ned dit hadde det ikke vært feil å dratt innom det "lukkede" museumet også http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=533698 Fantastisk, rett og slett fantastisk Flere av bilene så jeg inne på BMW museum da men de bytter jo rundt på bilene for at det samme ikke skal stå der hele tiden. Noen som vet hvordan man får adgang til det museet der? Sykt mye rått BMW har puslet med opp igjennom, E32 med V16 på 680 hester, X5 med V12 som gjør ringen på 7,34 minutter, E30 og E36 elbil, E34 530IX Enduro og E34 M5 Cabriolet (de sistnevnte var ikke på noen av bildene men jeg vet de står der en vei) De hadde til og med fått plass til James Bond sin Z8 og E38 samt Derrick sin trofaste E32 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 24, 2013 Share Skrevet Februar 24, 2013 For min del hadde nok Mobile Tradition vært en mye bedre opplevelse enn det vanlige museumet. Jeg syntes det vanlige var litt for stivt og flott. Har vært på Volvo-museumet noen ganger, og synes igrunn selve museumsopplevelsen der var bedre, selv om jeg ikke er noen stor Volvo-fan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Februar 24, 2013 Share Skrevet Februar 24, 2013 Har besøkt fabrikker og museer hos Volvo, VW, Audi (2x), M-B, Porsche, BMW (2x) og Aston Martin (gamle fabrikken) hmm, når jeg lister de opp slik så ser det litt nerdete ut. Men moro er det lell! Aston Martin var utrolig bra, deretter BMW, spesielt BMW-museet. Porsche ble litt pinlig. Var der i '93 og fikk personlig omvisning. De trodde jeg var mr. Halden from USA som skulle plukke opp en ny bil:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Februar 24, 2013 Share Skrevet Februar 24, 2013 Har utrolig lyst å besøke BMW museet i munchen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå