Gå til innhold

Vegardb17's E34 535i


Vegardb17
 Share

Anbefalte innlegg

Kjenner til det med og villa ha bilen ferdig til sommeren. 540'en min er heldigvis ferdig rustsveist/lakket men må ta oppigjenn hele understellet med bensin/bremserør så har litt og gjøre i vinter. Heldigvis er 535'en nettop godkjent så får bruke den om touringen ikkje er ferdig :D

 

Sveisejobben koster fort litt penger spessielt vist innerkanalen og jekkfester er kjeks! :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har parkert bilen for vintern! fikk seg en skikkelig vask før jeg parkerte den idag, dårlig med bilder siden det var mørkt men...

Fadern skulle ta seg av polering av felgene, har fått litt eir på seg siden jeg kjørte på salta veier en stund :o fyfy

Nå skal jeg få jekka opp bilen og begynne å plukke ned bakstillinga.. skal stramme opp diffen og male alt svart, nye foringer og alt på stell :) Og så blir det å få på nye kanaler hele veien fram :)

Nyvasket og parkert :) Fikk parkere i garasja jeg vanligvis bruker i hele vinter så det blir konge! Skulle bare hatt dieselvarmer :)

20141201_214004.jpg

Og litt skrekkbilder, hehe :) Ene siden var ille, men ikke så ille som andre sia :D reiv ut hele den biten der for hånd, men skal nok bli fint igjen tenker jeg :) så ikke så jævlig vanskelig ut..

20141201_213931.jpg

jekkfestet på høyre sida :D 
20141201_213908.jpg

20141201_213859.jpg
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Endelig er det litt e34 mekking igjen :) Har stått stille lenge nå.. måtte bruke den litt i jula volvon kræsja i ett tre men nå er den parkert for vintern, og nå skal rusta i kanalene vekk, bakstillinga strammes opp og nye bensinrør :)

litt bilder: litt sketcy støtte bak.. kanalene hadde ikke fester så måtte ta det på bjelken bak.. ett par paller, ett volvo reservehjul og ett par treklosser gjør susen :)
20150107_225427.jpg



20150107_225354.jpg

20150107_225407.jpg

bakstilling ute! neesten ute å bryte i stykker noe også :D måtte skifte bremserøra på bærebrua.. de ville ikke rundt, løsne heldigvis inni bremseslangen..
20150107_225411.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah skal du stramme opp bakstillinga du også? Min skal ha nye traversforinger.. muligens nye bærearmsforinger også. Og den orginale 25% sperrediffen sperrer veldig dårlig så skal ta å shimse opp til 40% og tilslutt male hele driten med hammerlakk :) fikk meg nye bremser og handbrekk av en kompis også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se du er igang Vegard.

Denne blir nok knallbra vettu.

Den følelsen du har når rusta er tatt er bare nydelig uten tvil.

Jeg biter meg merke i noe du skriver her,er diffrbremsen din dårlig eller mener du gennerelt 25% diffen er dårlig.

På min e28 ,var det original diffbrems den var perfekt både til vinter og asfalt herjing:).

Jeg har jo og en liggende som skal på etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha,skjønner.

40% må jo bli good.

Det merker jeg på min og da jeg har åpen diff.

Føler jeg har null kontroll hvis jeg leker litt plutselig virker det som at den begynner å spinne 100% på begge bak og det blir i ei inni faaen til ratting.

Var aldri sånn med e28en .

Men føler jo også samtidig at en e34 med vefungerende diff må være noe av det letteste som finnes å leke seg samtidig ha kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...