scoot Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 Tro meg. Har reist 6000km med 525d e60. Fy Fy Tro meg, jeg eier en 520D. Kan ikke si jeg merker noe problem med hverken støy eller no større vibrasjon
lagunilla Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 Smak og behag. Hva kan jeg si. Du kjører fram og tilbake fra jobb (?) Jeg kjører hvert år til hjemmelandet. Får ikke sove unedr turen
Thundercoil Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 Har kjørt nærmere 40 000km i 320d, og kan ikke si jeg kjenner meg igjen i den beskrivelsen. På tomgang og treg bykjøring hører og kjenner du at det er en diesel, spesielt med morkne og flatbankede motor og girkassefester. Men så snart du er på landevei eller motorvei i 70km/t++ er det bare en BMW. Du kjenner kun kraften, glemmer hvilket drivstoff du fyller og bilen har samme komfort og oppfører seg likt som alle andre. Og det i en 3-serie med heller dårlig lydisolering. Tror det må ha vært noe gale med den 525d om det ristet hele veien.
lagunilla Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 Noe galt, tviler jeg på. Er man vandt så er man vandt til en diesel bil. Jeg derimot, er ikke det. Bilen rister ikke at man merker det, men sitter man i en bensin bil og en diesel bil, er det merkbar forskjell. Ikke vær i tvil nå.
Haug530D Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Skrevet Mars 23, 2013 Diesel?? Som brudern sier:Jeg foretrekker å dø enn å kjøre diesel møkk Bensin bil er tingen det! Nyere diesel bil er jo noe helt annet enn de var tidligere, kunne godt ha tenkt meg en E60 530D eller 535D jeg, men det blir nok ikke aktuelt da jeg kjører korte strekninger som regel og det er jo ikke så bra for en Diesel motor.
wtf Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 Har en 520D som går veldig bra! Tok iallefall en 520i men, sats på diesel rykker god i bilen det OK? har ikke sjangs mot en trøsykkel i min 520d med chip... denne diesel motoren har overhodet ingenting i en e39 og gjøre.
bcrazy Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 Satt akkurat på med en Mazda 6 2.0D Sport med 150hk og synes den dro mer enn min 523 er det noe galt med min bil eller kan det være Turboen i Diesel motoren som lurte meg? nå er jo jeg kun van til å kjøre min egen bil så jeg har veldig lite å sammenlikne med, dessuten har den vel grodd på meg på en måte om dere skjønner? Skal også nevnes at det rykker og napper litt periodesvis på rundt 2-3rpm og i tilegg når jeg starter bilen går den litt opp og ned på turtall før den roer seg. Orker ikke blande meg i diesel vs bensin diskusjon, men om du synes Mazda 6 med 150 hk diesel går bedre enn din 523, så burde du ta en diagnose på din 523. Den skal ikke rykke og nappe rundt 2000-3000.
Fisher Skrevet Mars 24, 2013 Skrevet Mars 24, 2013 Har en 520D 136hk chippa og fjerna egr ventil. Å kjenner meg heller ikke i gjenn med høy lyd og risting. 5serien har enormt god lyd demping og god sammen skruing.. Men dette er en 03modell. Til de som syns denne går dårlig.. Bypass egr ventil (det å ta vakumslangen holder ikke). Sjekk at lmm ikke er gåen (ifølge mange spiser denne lmm'er) og chip denne. Da kan du ikke si at motorn er lat. Da funker den slik den er tenkt å gjøre.. Men egr ventilen ødelegger denne motorn. Jeg har kjørt 523i og tenker at mazda med fwd.. Ikke er så overraskende at det føles kjappere.. Men den jeg kjørte hadde nå voldsomt med power fordet om.. Men vedder på du har automat. Den jeg hadde var manuell ;P Alt med automat blir lat
OLEZZ Skrevet Mars 24, 2013 Skrevet Mars 24, 2013 E39 523 går jo knappt bedre enn noenting. De som påstår at det går bra har virkelig ikke prøvd noe annet. Enhver nyere dieselbil med noe av det samme motorvolumet kjører jo rundt en gammel e39
Fisher Skrevet Mars 24, 2013 Skrevet Mars 24, 2013 Du snakker sugemotor mot snurrebass.. Det blir en forskjell uansett. Men utsagnet ditt er jo bare tøv å vas: http://broom.eonbit.com/underholdning/b ... 1996-2003/ 523i: Akselerasjon 0-100 km/t: 8.5sek 525d: Akselerasjon 0-100 km/t: 10.4sek 530d: Akselerasjon 0-100 km/t: 8.0sek Alle er manuellgir... Så hvor du henter du utsagnet ditt fra? En annen sak eg chip tuning. Klart det vil jo forandre tallene da 523i en kan kun forandres til en 525i for særlig effektøkning 525i: Akselerasjon 0-100 km/t: 8.1sek Men klart.. Nå vil jo ikke en gammel 523i ha samme antall hester i behold i motoren som en nyere diesel vil. Men jeg mener en 523i i godt stand går som rakkern
Hpi Skrevet Mars 24, 2013 Skrevet Mars 24, 2013 En bil med Turbo føles annerledes enn en bil med sugemotor. Dette gjelder ikke bare Turbodiesel men også BensinTurbo. En turbodiesel har fullt moment på lavt turtall men mister gjerne pusten fortereenn en sugemotor som må piskes opp i endel turtall før det begynner å bli gøy. Det føles nok ganske forskjellig men stoppeklokken sier nok sitt allikevel. Hvilken karakteristikk en foretrekker er en smak sak. Mange små turbodiesler kjenner veldig imponerende ut i starten men når det begynner å bli gøy er det slutt på kreftene.
OLEZZ Skrevet Mars 24, 2013 Skrevet Mars 24, 2013 For det første så er det veldig mange e39 som har vanos som ikke opererer som den skal. Dette er fordi det gjerne skjer gradvis over tid, og dermed ikke direkte merkbart. De begynner med andre ord å bli slitt. Du kan gjerne si man må ha en e39 som er motormessig i tipp topp stand, men dette er jo bare realiteten. Til info så har nesten alle automat. Man merker det veldig godt med en nyere E60. De føles mye friskere.
Haug530D Skrevet Mars 24, 2013 Forfatter Skrevet Mars 24, 2013 Vanosen min er overhalt, jeg lurer litt på om det er den uorginale kamføleren samt den uorginale lmm'en som står på motoren som kan kødde det litt til for meg? Jeg har forøvrig Btb, 2,5innsug, grenrør og hjerne tilpasset den ekstra luften som skal inn i motoren.
scoot Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 Har en 520D som går veldig bra! Tok iallefall en 520i men, sats på diesel rykker god i bilen det OK? har ikke sjangs mot en trøsykkel i min 520d med chip... denne diesel motoren har overhodet ingenting i en e39 og gjøre. Syns denne funker bra jeg, helt kurrant til bruksbil å være. Ingen racer, men den er absolutt ingen sinke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå