Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg. Jeg har p.d.d en 4x4 pickup som jeg skal selge for å komme meg tilbake på BMW igjen...

Men, etter kjøp av dyr leilighet så blir budsjettet til bil litt snevert fremover. Jeg har nå ca. 150.000,- pluss som jeg kan bruke på bil, og de eneste kravene jeg har er M-sport og xenonlys. Det må ikke være M-sport innvendig, men det er et meget stort pluss. Hvis det f.eks er M-sport innvendig så kan jeg også ettermontere utvendig. Km.stand bør heller ikke ha bikket 150tkm.

Jeg har sett litt på 1-serie(jeg solgte en 3-dørs 2011 mod. i januar, så vil helst ikke ha 1-serie igjen), E60 og E90. Men det er sjeldent noen med M-sport som treffer budsjettet(foruten 1-serie). E60 er helt klart det som frister mest, men er åpen for andre forslag. Bilen skal brukes året rundt, så E39/E36 osv. blir for gammelt mtp. rust. E46 coupe kan være aktuelt, men det begynner å bli litt i grenseland.

Har folk noen forslag, erfaringer mtp. pris, eller vet om noen kurante som skal selges etterhvert? Tar gjerne i mot alle tips jeg kan få.

/Even

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Med dette budsjettet er det veldig vanskelig å finne en E90 / E60 med M-sport ihvertfall. Man finner de med xenonlys, men ikke stort mye annet utstyr.

Etter et raskt søk på finn.no fant jeg denne. Men den møter ikke kravet ditt om M-sport eller kmstand.

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=40369776

Du får kun de aller tidligste E60 og E90 i budsjettet ditt og da er ikke M-sport innenfor.

Hva med en relativt ny E39 istedefor? Da kan du lett få M-sport, xenonlys, sportskinn og en sterk sekser i ditt budsjett.

Skrevet

Det er veldig vanskelig å finne en E60 i det hele tatt som matcher dine krav, særlig hvis de skal koste under 150 000 og ikke ha gått mer enn 150 000 km. Denne under her er dog ett bra eksemplar med både xenon og skinn, forhandleren er noe knapp i beskrivelsen men jeg kjenner til forrige eier som har hatt den siden den var ny. En godt voksen kar som alltid har holdt bilen skinnede ren og fulgt servicer nøye :)

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=40555928

Ellers så ville jeg kikka på 2002 E39 525I med M-sport, litt vanskelig å finne igjen da. E39 begynner riktig nok å dra på åra men er stadig veldig mye bil for pengene om man får tak i ett fint og velholdt eksemplar. E39 er også veldig gode biler som holder høy kvalitet og går for å være svært driftsikkre, M54 maskinene er jo noe av det mest skuddsikkre BMW har laget :)

Skrevet
Det er veldig vanskelig å finne en E60 i det hele tatt som matcher dine krav, særlig hvis de skal koste under 150 000 og ikke ha gått mer enn 150 000 km. Denne under her er dog ett bra eksemplar med både xenon og skinn, forhandleren er noe knapp i beskrivelsen men jeg kjenner til forrige eier som har hatt den siden den var ny. En godt voksen kar som alltid har holdt bilen skinnede ren og fulgt servicer nøye :)

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=40555928

Ellers så ville jeg kikka på 2002 E39 525I med M-sport, litt vanskelig å finne igjen da. E39 begynner riktig nok å dra på åra men er stadig veldig mye bil for pengene om man får tak i ett fint og velholdt eksemplar. E39 er også veldig gode biler som holder høy kvalitet og går for å være svært driftsikkre, M54 maskinene er jo noe av det mest skuddsikkre BMW har laget :)

Ja, jeg kan strekke meg litt over 150.000,- som jeg skrev i første post. Den så fin ut den E60'n du linket til. Jeg har egentlig ikke noe hast med dette, da jeg har gangavstand til jobb. Det kan kanskje lønne seg å sitte litt på gjerdet til det dukker opp en hos en som må selge kjapt.

Jeg har fundert litt på å hente inn en E39 525i på alt.beregning, da det ligger drøssevis med bra eksemplarer av disse i Sverige. Men har ikke fått satt meg ned og regnet på pris enda. Eneste jeg er redd for med E39 er dette med rust. Jeg kan ikke fordra rust!

Ellers frister en E46 Coupe M-sport med 6'er...

Skrevet

Sliter litt med samme utfordring for tiden :P Føler det ligger et lite gap mellom 150 og 250 000. Jeg er ikke interessert i å bruke 150 000 på en e46 325d med 200k på telleren, men skal man på e90 med grei motor og utstyr så er en plutselig oppe på 250-280k. Hva kan man finne imellom egentlig?

Skrevet
Hva med å kline på M5 styling på denne da?

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=40554371

Vet den ikke fyller helt kravene dine, men!

Så veldig fin ut den der! Eneste er at jeg syns det kanskje blir litt mye penger for en E39 til slutt, etter montering av f.eks M-Sport. Jeg kunne godt tenkt meg den E90'n jeg linka til lenger opp, også ettermontert M-Sport på den. Bilprisene i dag er jo svært åpne for pruting, så jeg får egentlig bare følge med og se hva som dukker opp.

Skrevet

Jeg har fundert litt på å hente inn en E39 525i på alt.beregning, da det ligger drøssevis med bra eksemplarer av disse i Sverige. Men har ikke fått satt meg ned og regnet på pris enda. Eneste jeg er redd for med E39 er dette med rust. Jeg kan ikke fordra rust!

Det kan nok ikke være så dumt det nei, er mye å velge i Sverige og man finner sikkert ett godt eksemplart som har gått rundt 100 000 km og ikke har rust. Er de tidligere utgavene av E39 som er mest plaget med rust, ble mye bedre på facelift bilene. Jeg hadde ikke snev av rust på min 2002 E39 som jeg hadde i 2008, unasett å hardt jeg leta så fant jeg ingenting :)

Tar du en inn på alternativ så kan du ende opp med å ikke betale mange tusenlappene ekstra for Norske skilter, alternativ beregning er genialt på disse bilene her :)

Jeg er ikke interessert i å bruke 150 000 på en e46 325d med 200k på telleren

Bare for å pirke litt så kom aldri E46 som 325d, måtte opp på 330d som var den eneste dieselseksern i E46 :)

Skrevet

Det kan nok ikke være så dumt det nei, er mye å velge i Sverige og man finner sikkert ett godt eksemplart som har gått rundt 100 000 km og ikke har rust. Er de tidligere utgavene av E39 som er mest plaget med rust, ble mye bedre på facelift bilene. Jeg hadde ikke snev av rust på min 2002 E39 som jeg hadde i 2008, unasett å hardt jeg leta så fant jeg ingenting :)

Tar du en inn på alternativ så kan du ende opp med å ikke betale mange tusenlappene ekstra for Norske skilter, alternativ beregning er genialt på disse bilene her :)

Ja, det lå veldig mange bra ute på blocket. Jeg har importert to biler tidligere, så vet at det kan være mye å hente på alt.beregning. Men jeg tror jeg vil gå for noe nyere enn E39 denne gangen. Jeg har hatt en 2001 mod. E39 facelift som det var litt rust på, så det å gå tilbake på noe sånt tror jeg ikke at jeg gidder, skal jeg være helt ærlig. E81, E60 og E90 osv. virker å være bygd mye, mye bedre mtp. rust.

Skrevet

Problemet er at rustmessig så er ikke nyere 5er noe bedre iallefall, de er bare litt nyere og derfor ikke så utbredt enda. Mulig tiden vil vise at jeg tar feil (håper det), men det har vært en del rust i e60.

Forøvrig er det jo ikke noe å hente på alternativ bergening med mindre bilen er kjør mer enn gjennomsnittet i norge. Så derfor så ny bil som mulig, med så høy km som mulig er det en sparer penger på.

Skrevet
Hva med denne?

Sikkert litt prutningsmonn og gå på:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39510779

For å være helt ærlig ville jeg personlig gått for 1 serien igjen om ikke størrelsen teller, er jo egentlig den perfekte bil til dine kriterier, fra 150 000,- og opp får du jo en med M-Sport, forholdsvis lav km. stand og svært lite feil og tull med 1 serien.

Den så pen ut! Men vil ikke ha touring, hehe.

1-serien treffer alle punktene ja. Jeg var fornøyd med den jeg hadde, men jeg syns kanskje den er litt konebil preget. De kan bli vanvittig tøffe uten store "inngrep", og da blir det preget egentlig borte. Har fulgt med litt på prisene på 1-serie, og det er mye bil for pengene. Ble solgt en 06' 118D med M-Sport for rundt 150.000,- nå. Denne hadde bare gått 40tkm.

Skrevet

Nettopp, nei 1 serie med M-Sport er absolutt en bil jeg kunne tenkt meg og kostet på noen skikkelige hjul og litt ordentlig understell.

Virkelig sansen for de bilene der.

Skrevet

Husk at du bare får de "kjipeste" E90 og E60'ene innenfor ditt budsjett. Da ville jeg heller gått ned til tidligere modeller med mer utstyr / motorisering.

1-serie er en fin bil, men den er ikke det mest mandig man kan kjøre akkurat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...