Alpejohn Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Har kjøpt Nokian Z G2, de er på tilbud, halv pris. Flere sier de er veldig bra (har ikke fått testet mine enda)http://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop ... sowigan=So +1 på Nokian. Kjøpte Nokian Z G2 265/35-18 bakdekk i fjor og de er helt konge på min bil både på våt og tørr vei. Ser også veldig bra ut med tanke på levetid, har kjørt 9000km nå og slitt ca 2mm av de så hvis det holder videre så kan de kanskje holde 20.000-25.000km og det er rekord på min bil. Kjøpte også Nokian Hakka Z 235/30-18 framdekk og de er veldig fine å kjøre med uten sporing og gode til å drenere bort vann. Jeg kommer definitivt til å holde meg til Nokian fremover. Har til opplysning en E39 530Dat som tradisjonelt har brukt endel dekk. Hvordan ser det ut med slitasje på innsiden av dekkene bak? Merker godt at dem bruker litt dekk ja.. (Bak vel og merke)
Hpi Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 De er faktisk helt jevnt slitt så langt, nå er bakstilling helt iorden og justert. Har kjørt med 3.0 bar i trykk siden de var nye. Nokian anbefaler 38-45 psi så 3 bar blir vel ca 44psi. De bruker litt bakdekk disse bilene ja hehe, de forrige dekkene jeg hadde var Yokohama Advan Sport og de var totalt utslitte (flekkvis helt blanke i midten) etter ca 16.000km men de hang godt på veien så lenge de varte
Odd-M Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Nokian Hakka Z ble raskt nedslitte, men var et fantastisk bra dekk. Ikke prøvd årets nye modell, men ha hørt mange si at Nokian slites raskt. Kjører Conti Sportcontact 5 nå og er svært fornøyd. Grei erfaring med Dunlop. Sparer heller ikke på dekk etter det jeg har erfart. Falken er søppel. I den litt rimeligere klassen har jeg derimot god erfaring med Kumho. Nankang og andre Pingpong-dekk styrer jeg laaaangt unna. Blir Conti på bruksbilen også, PremiumContact et eller annet. Bridgestone har jeg dårlig erfaring med. Slet med høydekast i et sett for noen år siden og det skal bli lenge til jeg gir dem en ny sjanse.
Otis Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Bridgestone får lett høydekast ja, samme problem som jeg hadde på mine Brigestone Potenza.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå