Gå til innhold

96' BMW Hellrot Coupe Individual (Solgt)


BjornarHS
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har jeg mottatt et midlertidig svar fra SVV angående ombyggingen.

Slik jeg tolker de ut ifra det de skriver, så kan de ikke gi noe fast svar før de har fått tilstrekkelig dokumentasjon. Litt usikker hva de mener her, om det er delenr. på forskjellige deler, motornummer, rammenummer på bil eller hva det nå skulle være :?

Virker som realoem.com heller ikke kan brukes som en side for å dokumentere deler, men jeg har et ETK-program gjennom en TIS-manual jeg har, skal tro om dette er mer gyldig?

Det skrives og at delene må verifiseres etter montering, men jeg har hørt BMW-Norge ikke vil assosieres/ansvares med slike ombygginger, om dette evt. stemmer, så lurer jeg på hvordan man skal gjøre det?

Legger ved svaret jeg fikk (personlig informasjon sladdet), samt søknaden jeg sendte (all ære til @santho96 for malen på denne!!)

Tar gjerne imot tilbakemeldinger/tips fra folk som har vært bort i lignende, er litt i stuss hva SVV forventer slags dokumentasjon:?

SØKNAD FOR OMBYGGING AV BMW E36 328.docx

58c5c72a0413c_NewDoc2017-03-10_1.thumb.jpg.4623d83106914ad4367971bd00821270.jpg

Endret av BjornarHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg gjorde også feilen med å sende dit på M3n. Fikk også ett tullesvar slik som det der. Nå har m3 prosjektet tatt litt av så jeg har ikke noe stress, men jeg kommer bare til å sende rett til SFOOR med både e30n og e36n uavhengig av "HG" for å få SFOOR inn i bildet.

Saken handler uansett her i distriktet, men jeg har inntrykk av at ting blir enklere om man har SFOOR litt med på laget. Virker som de ivertfall har litt lyst å prøve å få til ting. (den med dokumentasjon er spesielt gøy mtp jeg vet han har godkjent e30r med storseksar på hartge 330/350 dokumentasjonen og sikkert kan denne utenat....)

Svaret jeg fikk har jeg vist til over 10 personer som har godkjent biler, og ikke en av de har klart å tyde om søknaden er godkjent eller avslått. :) Begynner slik som denne med at det må mere dokumentasjon til, men avslutter med at det bare er å booke time å vise bilen ved anledning.

nå er jo 320 - 328 veldig greit da, er jo egentlig bare bakbremsene som er "kritiske". Blir det noe problem med dokumentasjon som ikke er fra BMW kan du høre med Brages i Ålesund. Dem er somregel veldig grei rundt sånt om dem ikke har mye å gjøre. Ta det gjerne i sammenheng med litt delekjøp o.l isteden for å bruke koed/gs akkurat på den bestillingen så mykner de fort opp ekstra.

 

 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hsd skrev:

Okei, jeg gjorde også feilen med å sende dit på M3n. Fikk også ett tullesvar slik som det der. Nå har m3 prosjektet tatt litt av så jeg har ikke noe stress, men jeg kommer bare til å sende rett til SFOOR med både e30n og e36n uavhengig av "HG" for å få SFOOR inn i bildet.

Saken handler uansett her i distriktet, men jeg har inntrykk av at ting blir enklere om man har SFOOR litt med på laget. Virker som de ivertfall har litt lyst å prøve å få til ting. (den med dokumentasjon er spesielt gøy mtp jeg vet han har godkjent e30r med storseksar på hartge 330/350 dokumentasjonen og sikkert kan denne utenat....)

Svaret jeg fikk har jeg vist til over 10 personer som har godkjent biler, og ikke en av de har klart å tyde om søknaden er godkjent eller avslått. :) Begynner slik som denne med at det må mere dokumentasjon til, men avslutter med at det bare er å booke time å vise bilen ved anledning.

nå er jo 320 - 328 veldig greit da, er jo egentlig bare bakbremsene som er "kritiske". Blir det noe problem med dokumentasjon som ikke er fra BMW kan du høre med Brages i Ålesund. Dem er somregel veldig grei rundt sånt om dem ikke har mye å gjøre. Ta det gjerne i sammenheng med litt delekjøp o.l isteden for å bruke koed/gs akkurat på den bestillingen så mykner de fort opp ekstra.

 

 

Ok, da tror jeg heller jeg skal høre med SFOOR. Ser for meg at det fort kan bli en evig mølle med dokmentasjon/mailing skal man ta det med HG.

Har sendt en svarmail tilbake, men vurderte å ringe HG da det var oppgitt et tlf nummer i svaret. Men kansje like greit å heller høre med SFOOR før man graver seg mer inn i det :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min eg godkjent på bakgrunn av realoem.com.

du får ikke begynne å bygge før du har dokumentert det du henviser til, siden dem ikke godtar bmwfans.info.

 

jeg sa så fint at bmw norge ikke hjelper meg, men at dem henviste meg til realoem.com.

jeg søkte ikke sfoor, men direkte til min lokale trafikkstasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, D.Toft skrev:

min eg godkjent på bakgrunn av realoem.com.

du får ikke begynne å bygge før du har dokumentert det du henviser til, siden dem ikke godtar bmwfans.info.

 

jeg sa så fint at bmw norge ikke hjelper meg, men at dem henviste meg til realoem.com.

jeg søkte ikke sfoor, men direkte til min lokale trafikkstasjon

Okay, har fått litt innspill nå angående hva jeg bør gjøre videre, så tror muligens nå jeg kommer til å sette opp en liste med delesammenligning, så sjekke opp om det lønner seg å sende direkte til trafikkstasjon, eller sende til SFOOR :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ett svar fra selveste HG som ikke lignet grisen jeg å :stupid:
2  A4 sider med hva jeg måtte gjøre for å evt måtte gjøre for å få det godkjent.
Blandt annet nedregistrere til 3 sitteplasser, max 16" felger, dokumentere bremsebalanse etc. 

Dette var søkt på det vellbrukte Hartge H35-24 utgangspunktet til e30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Reset skrev:

Fikk ett svar fra selveste HG som ikke lignet grisen jeg å :stupid:
2  A4 sider med hva jeg måtte gjøre for å evt måtte gjøre for å få det godkjent.
Blandt annet nedregistrere til 3 sitteplasser, max 16" felger, dokumentere bremsebalanse etc. 

Dette var søkt på det vellbrukte Hartge H35-24 utgangspunktet til e30.

Berre for å blanda.meg litt inn her: Ha ikkje du ein original M3? Kan ikkje driva å bygga om då :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvordan reglene for og vise bilen er når man skal bygge om, men vet at kjenninger av meg herfra reiser til Voss når det skal registreres biler fra utlandet. Der går ALT igjennom :P

Så mulig dei er litt greiare når det gjeld ombygging også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16.3.2017 at 3.53, Reset skrev:

Fikk ett svar fra selveste HG som ikke lignet grisen jeg å :stupid:
2  A4 sider med hva jeg måtte gjøre for å evt måtte gjøre for å få det godkjent.
Blandt annet nedregistrere til 3 sitteplasser, max 16" felger, dokumentere bremsebalanse etc. 

Dette var søkt på det vellbrukte Hartge H35-24 utgangspunktet til e30.

Kan kanskje virke litt som om han ikke ønsker å stå "ansvarlig" for noen ombygging, og krever derfor såpass med uklar dokumentasjon at folk bare slår ting fra seg..:/

On 18.3.2017 at 0.53, Skulebollen skrev:

Nå vet jeg ikke hvordan reglene for og vise bilen er når man skal bygge om, men vet at kjenninger av meg herfra reiser til Voss når det skal registreres biler fra utlandet. Der går ALT igjennom :P

Så mulig dei er litt greiare når det gjeld ombygging også?

Hmm, ser ikke bort ifra at ting blir praktisert forskjellig fra stasjon til stasjon, selv om de følger et regelverk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå leste jeg din søknad også, så jeg hadde sendt inn nytt brev, med henvisning til realoem.com siden bmw norge er lite behjelpelig, der dokumenterer du likheter og forskjeller, så ber du om å få vist delebilen, slik at dem kan plombere delene du MÅ bruke for å få dette godkjent. dette har jeg gjort 2 ganger i forbinnelse med godkjenning av min e38, først fra b28 motor til m62b44, og så til s62b50. gokk knirkefritt begge gangene for meg, og begge gangene i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, D.Toft skrev:

nå leste jeg din søknad også, så jeg hadde sendt inn nytt brev, med henvisning til realoem.com siden bmw norge er lite behjelpelig, der dokumenterer du likheter og forskjeller, så ber du om å få vist delebilen, slik at dem kan plombere delene du MÅ bruke for å få dette godkjent. dette har jeg gjort 2 ganger i forbinnelse med godkjenning av min e38, først fra b28 motor til m62b44, og så til s62b50. gokk knirkefritt begge gangene for meg, og begge gangene i Bergen.

Neste søknad blir nok ala det du sier der. Når det kommer til delebil, så blir ikke det enkelt da jeg kjøpte motor/gir osv ut ifra en delebil som ikke var min, nå er den bilen/karosseriet solgt videre, så den er vell på østlandet nå tror jeg. Har kjøpskontrakt å alle nummer fra motor/bil, så hadde vell trodd det skulle være greit? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • BjornarHS changed the title to 96' BMW Hellrot Coupe Individual (Solgt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...