Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har vært hos E30turbotouring for 3. eller 4. gang i år og hentet meg litt deler. Bl.a. en original M-tech II diffuser. Den trenger litt kjærlighet og et strøk lakk, men gleder meg til å bli kvitt den uoriginale fra koed. Sto ikke noe om at den var i glassfiber :P Passformen var også møkk. Knakk nesten hullene til klips på fangeren, og måtte droppe et par skruer. I tillegg er det litt ujevne gliper. Tok også med hattehylle med el.rullegardin, men har ingen anelse om jeg klarer å få den opp å gå. Må sikkert ha en eller annen modul, ledningsnett og knapper til å styre den, tenker jeg. Hehe.

Utrolig hyggelig og snill fyr. Vært veldig generøs med priser og alt mulig av måter å løse ting på. Ti tomler opp :)

-----------------------------------------

Ellers ser det ut som om det kan bli aktuelt å bytte Audien mot en delvis ombygd 318is sedan. Blir litt eldre, litt mindre sikkerhet, litt mindre komfort, litt mindre fremkommelighet, litt mindre lydisolering, litt mindre plass og litt mindre motor.. Men til gjengjeld er den mer moro, og den har riktig logo på panseret :) Hadde opprinnelig lyst på E39 Sedan med bensinsekser og manuell, men godtok også E46, E34 og E36 (minimum 318is.) Har hatt en 318is Coupe i et års tid, før. Var helt kurant, men jeg var ung og fattig og den hadde for mange feil :P Har lyst på et prosjekt jeg kan pleie tilbake til verdighet.

DSC03744.jpg.fd3c20459c7270bc66f0ed529529b6fb.jpg

Tror ikke det kommer egen tråd på den, siden det er snakk om noen måneder i mitt eie, men kommer i så fall til å oppdatere her. Håper det er greit :) Og hun vet forresten ingenting om dette :P

Planer: M3 baklykter og M3 fanger (siden det er på fra før), M3 sideskjørt og M3-look diffuser. Doble endestusser (må finne en stille bakpotte) og uten DTM vippen, noen flotte 17"ere og så forarbeid + hellakkering, så klart. Btw. dsse planene og fargen gjelder uansett om det blir bytte i den aktuelle bilen, eller om jeg skaffer en annen E36 som trenger kjærlighet.

330en er snart i mål, så det skjer fint lite på den fronten, før i vinter. Nå i sommer kommer jeg til å ta det som er av rust og spraylakkere/flikke og vannslipe, samt polere og så får jeg det profesjonelt kappet/byttet og lakkert senere (vinter/vår.)

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, du! Veldig fornøyd med den :)

Nå har jeg byttet antenneforsterker og låsekassen i førerdør. Endelig virker alt som det skal, igjen :)

Men ene nøkkelen er helt død. Vet ikke om det er batteriet eller innmaten. Han som fikser GM5 i USA mener det nesten aldri er batteriet som ryker. Vet ikke om jeg skal prøve på batteriet selv, eller bare sende den inn til rep hos ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha :) Var også kjekt å få litt skryt på FB siden til bimmers, i går. Haha.

Jeg kjøpte forresten et M3 karosseri for noen uker siden. Har kappet det i filler og nappet ut det jeg trengte/ville ha. F.eks. hattehyllen, litt listverk. Det er også der blinklysene kommer fra og antenneforsterker og låsekassen osv. :P Blinklysene var ment som en midlertidig løsning, men jeg likte de egentlig godt. Likte kontrasten mot blåfargen og chrome nyrene.

Ellers er jeg ekstremt usikker på om jeg skal gå for M3 buer. Prøvde å lage en poll, men det funket ikke helt. Hehe. Jeg må uansett bytte 3 av hjulbuene. Alle kan reddes, men hater å lakkere deler som har vært rust på, før.

Hva sier folket? M3 buer eller holde den som den er?

Edit: bør vel nevne at m-tech II og eisenmann skal beholdes, så må evt. plastsveise hjørner fra M3 bakfanger. Foran går det fint, da M3 forskjermene er ganske smal nede ved fanger. Samme looken, bare litt bredere, mao. Kan også sveise igjen luftinntakene for å gjøre det litt mer spesielt.

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker og henter 318is i morgen, med mindre det skjer noe uforutsett :P 

Har også begynt å hanke inn litt mangelvarer som lister og blinklys til M3 forskjermer osv. 

Tenkte å prøvemontere forskjermene og se hva jeg tenker da. 

Prøvde å spraylakkere dem, men slet litt med klarlakken denne gangen. Skal vannslipe litt og se hvordan det blir. Men det ender uansett med profflakkering, så spiller ikke så stor rolle. Hehe. 

 

Angående lakkering av ISen, så skal det gjøres innendørs og med kompressor og sprøyte. Det er en god del enklere og får mye bedre resultat. Haha. Usikker på om jeg skal prøve først, eller ta det svart. Tror kanskje jeg forhører meg om svart, da det bare blir sånn 5000 dyrere. 

 

For bytte av bakre hjulbuer, så tenkte jeg å gjøre dette selv, men begynner å få litt kalde føtter. Tror nok jeg går til noen som kan det litt bedre mtp holdbarheten. Får sjekke litt priser. Hvis noen vet om gode (og ikke svindyre) karosseriarbeidere i Bergensområdet, så er det bare til å skrike ut! Trenger alle tips jeg kan få. 

 

Har også sendt mail til MPS Kokstad for å se på rustflekken/lakkboblen på list under bakluken. 

 

Ellers må jeg skaffe M3 speil, og M3 bakfanger til Frankeinsteinprosjektet. Bakfanger kjøper jeg muligens av E30turbotouring. Har jo blitt stamkunde hos ham og kjøpt det meste av rester fra ombyggingen hans. Haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Var en flott tur! 

Har akkurat planlagt turen for august. Da bærer det til Orlando, Florida. Skal innom Disneyland-parkene og Universal Studios-parkene :)

 

I dag har vi vært i Sogndal og hentet 318is'en: 

 

post-49688-0-49141500-1436735159_thumb.j

 

post-49688-0-54649400-1436735158_thumb.j

 

Den er rullemalt med lastebillakk og har litt smått med rust her og der. 

Første som skal gjøres er å kaste på original eksos, fjerne øyelokk, bytte frontlykter til originale uten ulovlig xenon (har liggende) Skal ha M3 diffuser og sideskjørt. Trenger litt småplukk, men var veldig tight og fin i understell osv. Motor og gir er nyoverhalt og god som ny. Desidert den beste E36en jeg har kjørt, men den ser mildt sagt lite pen ut. Hehe. 

Skal også bytte til felger med høyere innpress og litt mindre dekk :P

 

Så må jeg fikse litt opp i interiøret, høyttalere osv. Må bytte forskjermer, tåkelys, bakluke og baklykter, så er den klar til å bli Space Gray Metallic. Ellers må jeg finne litt lister, knotter og knapper som mangler, ny CD spiller som passer skikkelig, uten å henge ut. Denne skal bli helt strøken kosmetisk, slik at utseendet matcher det tekniske.  

 

Denne hadde kjørecomputer, elektronisk klokke osv, samt rullegardin i bakrute. Det er også el.vinduer og takluke. Er ikke ofte jeg har sett slikt i en E36 :P 

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...