Sjøbuse Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Må eier av bilen stå for forsikringen? Eller kan en med eier ha forsikringen? Eventuelt en helt annen person enn både eier og med eier? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 eier av bil og forsikringstager må være samme ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Begge bilene jeg har på skilter er registrert på faren min, og forsikret på moren min, siden moren min jobber i Storebrand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 eier av bil og forsikringstager må være samme ja. Ikke nødvendigvis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bushnell Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 jeg fikk beskjed om att jeg måtte ha faren min som eier og meg selv som medeier for å få forsikringen på han.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Forskjellige forsikringsselskap har forskjellig praksis på dette. Beste er bare å ringe ditt forsikringsselskap og spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 I hvertfall disse forsikringsselskapene ( Gjensidige dnb og terra ) må forsikring og eier være samsvarende, ikke mange forsikringsselskaper som har andre type regler vil jeg tro, men dette er bare og ringe rundt og spørre, så finner du det fort ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Det går an å være medeier også da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 På e46a mi var moren min eier og forsikringstager ved kjøp. Etter ei stund flyttet jeg forsikringen over på meg uten at jeg var medeier og og moren min fortsatt eier. Ikke noe problem det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Samboere eller ektefeller kan forsikre hverandres biler hos di fleste selskap. Jeg forsikrer skuteren til berta selvom ho står som eier. Samme gjør fattern med bilen til muttern. Hos tryg kan man forsikre andres biler, man kan ihvertfall velge om bilen er regga på forsikringstaker eller ei. Passaten min sto i mitt navn men forsikringa sto på fattern. Dette var i sparebank1. Det enkleste er å føre opp mor di som deleier tenker jeg, da kan ho forsikre bilen uten problem hvor som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet April 18, 2013 Forfatter Share Skrevet April 18, 2013 Så medeier går på lik linje som eier? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Forsikringen kan stå på han eller henne dersom disse er gift eller samboere. Ellers skal forsikringen stå på bruker av bilen, og bilen skal helst være registrert på bruker av bilen. Marius har nok her fått flyttet forsikringen over på seg selv da han er bruker av bilen og har dyrere forsikring enn om den står på moren. Dette hadde nok ikke gått motsatt vei. I bunn og grunn er nok regel litt slik at det ikke lenger skal gå ann å eie en bil og ha forsikring på mor eller far for å spare penger, da forsikringsselskapet har større risiko enn inntekt på bilen om poden bruker pappas bonus til å spare penger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet April 20, 2013 Share Skrevet April 20, 2013 jeg fikk beskjed om att jeg måtte ha faren min som eier og meg selv som medeier for å få forsikringen på han.. HELT riktig det ja! Ved registrering så MÅÅÅÅ eier og forsikringstaker være samme person for å få regitstrert bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet April 20, 2013 Share Skrevet April 20, 2013 Jeg lurer på om det har noe å si om man har pant eller ikke i bilen også... Det er mange som har forsikringen på foreldrene sine så det går nå an på et eller annet vis. Kanskje forskjellig praksis fra selskap til selskap? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet April 21, 2013 Share Skrevet April 21, 2013 Jeg lurer på om det har noe å si om man har pant eller ikke i bilen også...Det er mange som har forsikringen på foreldrene sine så det går nå an på et eller annet vis. Kanskje forskjellig praksis fra selskap til selskap? Nei er biltilsynet som bestemmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå