Gå til innhold

Må forsikring stå på eier?

Sjøbuse
 Share

Anbefalte innlegg

I hvertfall disse forsikringsselskapene ( Gjensidige dnb og terra ) må forsikring og eier være samsvarende, ikke mange forsikringsselskaper som har andre type regler vil jeg tro, men dette er bare og ringe rundt og spørre, så finner du det fort ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboere eller ektefeller kan forsikre hverandres biler hos di fleste selskap. Jeg forsikrer skuteren til berta selvom ho står som eier. Samme gjør fattern med bilen til muttern. Hos tryg kan man forsikre andres biler, man kan ihvertfall velge om bilen er regga på forsikringstaker eller ei. Passaten min sto i mitt navn men forsikringa sto på fattern. Dette var i sparebank1. Det enkleste er å føre opp mor di som deleier tenker jeg, da kan ho forsikre bilen uten problem hvor som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringen kan stå på han eller henne dersom disse er gift eller samboere. Ellers skal forsikringen stå på bruker av bilen, og bilen skal helst være registrert på bruker av bilen. Marius har nok her fått flyttet forsikringen over på seg selv da han er bruker av bilen og har dyrere forsikring enn om den står på moren. Dette hadde nok ikke gått motsatt vei. I bunn og grunn er nok regel litt slik at det ikke lenger skal gå ann å eie en bil og ha forsikring på mor eller far for å spare penger, da forsikringsselskapet har større risiko enn inntekt på bilen om poden bruker pappas bonus til å spare penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk beskjed om att jeg måtte ha faren min som eier og meg selv som medeier for å få forsikringen på han..

HELT riktig det ja! Ved registrering så MÅÅÅÅ eier og forsikringstaker være samme person for å få regitstrert bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det har noe å si om man har pant eller ikke i bilen også...

Det er mange som har forsikringen på foreldrene sine så det går nå an på et eller annet vis. Kanskje forskjellig praksis fra selskap til selskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det har noe å si om man har pant eller ikke i bilen også...

Det er mange som har forsikringen på foreldrene sine så det går nå an på et eller annet vis. Kanskje forskjellig praksis fra selskap til selskap?

Nei er biltilsynet som bestemmer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...