eilefsen Skrevet April 20, 2013 Share Skrevet April 20, 2013 Vet ikke helt hvor dette passer best å ta opp, men det var vel her jeg syntes det var mest egnet egentlig. Hva med noen flere kategorier på forumets framside? Alt ligger jo som et kaos i tenknisk kategorien. kunne iallefall tenkt meg en dekk/felg kategori og kanskje en karosseri kategori... vet ikke hva folk mener om dette? er vandt med vacn forumet, og der er det mye mere orden på systemet om man kan kalle det for det Bare en tanke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet April 22, 2013 Share Skrevet April 22, 2013 Og jeg kunne veldig gjerne tenkt meg en egen kategori for 3-, 5-, 7-serie etc. Dette behovet kommer tydelig fram med at det er f.eks. laget en egen E60/E61-tråd som ville fungert mye bedre med egen underkategori. Tanken er god Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36-320i Skrevet April 22, 2013 Share Skrevet April 22, 2013 Støtter forslaget å dele opp forumet i flere underkategorier ville gjort det mye enklere å finne de trådene man har interesse/nytte av. Kunne kanskje ha sett ut noe som eksemplet nedenfor: Teknisk[*:2ryxth73]3-Serie [*:2ryxth73]E36[*:2ryxth73][*:2ryxth73]Felger[*:2ryxth73]Karosseri[*:2ryxth73]Motor og drivverk Det er vell også viktig å ikke dele opp i for mange underkategorier da det kanskje ikke vil bli like enkelt å få svar på spørsmål. Mange av de som kommer med gode svar og løsninger på problemer i teknisk forumet gjør det fordi tråden ligger på forsiden. Det blir kanskje ikke like lett å få noe respons dersom de som sitter på svarene må bla seg gjennom flere underkategorier for å finne ditt spesifikke spørsmål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eilefsen Skrevet April 22, 2013 Forfatter Share Skrevet April 22, 2013 Det jeg kan tenke meg som er problemet, er at da må noen sortere litt i postene, flytte og ordne, og den jobben tviler jeg på at noen vil ta hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet April 22, 2013 Share Skrevet April 22, 2013 Dette vil antakeligvis føre til mindre nytte av forumet. Eksempel 1: Jeg har spørsmål til min motor i min 7 serie e38. Legger denne da i motor e38 kategorien. De med 3'er og 5'er leser kanskje ikke denne, men motoren sitter i både serie 3, 5, 7 og z3. Eksempel 2: Noen lurer på noe ang. elektrisk eller understell på e34. Jeg har hatt slik bil FØR, og gidder ikke lese dedikerte e34 forum lenger. Men jeg har mye kunnskap om bilene, som andre da kunne hatt nytte av. Stilles spørsmålet på et generelt "teknisk" forum vil jeg kunne se det og dermed svare. Nei til for mange kategorier! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet April 22, 2013 Share Skrevet April 22, 2013 Nei til for mange kategorier! Enig. Forslag om flere kategorier kommer opp med jevne mellomrom, men for mange kategorier gjør bare forumet vanskelig å følge med på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet April 22, 2013 Share Skrevet April 22, 2013 Dette vil antakeligvis føre til mindre nytte av forumet.Eksempel 1: Jeg har spørsmål til min motor i min 7 serie e38. Legger denne da i motor e38 kategorien. De med 3'er og 5'er leser kanskje ikke denne, men motoren sitter i både serie 3, 5, 7 og z3. Eksempel 2: Noen lurer på noe ang. elektrisk eller understell på e34. Jeg har hatt slik bil FØR, og gidder ikke lese dedikerte e34 forum lenger. Men jeg har mye kunnskap om bilene, som andre da kunne hatt nytte av. Stilles spørsmålet på et generelt "teknisk" forum vil jeg kunne se det og dermed svare. Nei til for mange kategorier! Enig! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eilefsen Skrevet April 22, 2013 Forfatter Share Skrevet April 22, 2013 Dette vil antakeligvis føre til mindre nytte av forumet.Eksempel 1: Jeg har spørsmål til min motor i min 7 serie e38. Legger denne da i motor e38 kategorien. De med 3'er og 5'er leser kanskje ikke denne, men motoren sitter i både serie 3, 5, 7 og z3. Eksempel 2: Noen lurer på noe ang. elektrisk eller understell på e34. Jeg har hatt slik bil FØR, og gidder ikke lese dedikerte e34 forum lenger. Men jeg har mye kunnskap om bilene, som andre da kunne hatt nytte av. Stilles spørsmålet på et generelt "teknisk" forum vil jeg kunne se det og dermed svare. Nei til for mange kategorier! Dette er jeg helt enig i. Men jeg kunne tenkt meg å hatt noen flere hovedkategorier, dette er jo akkuratt som ice/multimedia ikke dele opp i spesifikke bilmodeller. Det som er problemet om man skal putte alt inn i tenknisk, er at poster "forsvinner" i mengden, og derfor blir ubesvart eller glemt i samensuriummet av alt mulig i en og same kategori... Har man litt flere hovedkategorier, så er det lettere å ha oversikten og få flere svar på postene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 22, 2013 Share Skrevet April 22, 2013 100% enig med GSS. Eneste man oppnår med og splitte forumet slik er mindre brukere per kategori. Slik det er nå, er all ekspertise samlet på en plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet April 22, 2013 Share Skrevet April 22, 2013 Slik det er nå får man tråder som E61-tråden der alt drukner i en tråd og vi er tilbake på slik bmwccn var før i tida. Mener ikke vi skal ha et hav av underkategorier (derfor jeg foreslo 5-serie istedet for E34, E39 osv), men litt mer kategorisering er jeg sikker på vil være en gevinst for oss alle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet April 22, 2013 Share Skrevet April 22, 2013 det har nå funka i 10 år, så hvorfor forandre? bra slik det er nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogeren Skrevet April 23, 2013 Share Skrevet April 23, 2013 Se på bmwccn... for mange emner, har gitt opp å følge med på noe der... sent by me, with Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet April 23, 2013 Share Skrevet April 23, 2013 det har nå funka i 10 år, så hvorfor forandre?bra slik det er nå Nei, ikke har jeg skjønt hvorfor utvikling er sunt... BMWCCN slutta å fungere nettopp fordi det sakte døde ut da det ikke hadde kategorisering og låg lenge brakk så veldig mange, meg selv inkludert, faset det ut og har aldri tatt det i bruk etter det kom i ny form. Se på forum som Terrengsykkelforumet. Ett av norges desidert beste forum der man kan få hjelp av alt mellom himmel og jord. Foreslår en oppdeling som dette: 1) Ymse - erstatning for tulletråden, et sted man kan spørre om alt, også annet enn BMW, og få hjelp av andre likesinnede. Vi har mange andre felles interesser også så hvorfor ikke utnytte dette. 2) -1990 - Alle biler eldre enn E36 og den generasjonen. 3) 1990-2005 - Et forsøk på å samle alle biler i æraen fra og med E36 til og E46. 4) 2005- - Alle biler fra E90/E60 og nyere 5) Lyd/multimedia 6)Prosjekter/show-case 7)Kjøp og salg Da mener jeg man ikke trenger underkategorier som teknisk etc., men kan klare seg med å samle alt under disse. Evt dele da i noe lignende E90/E60, F30/F10 om det er stemning for det. Dette vil gi et langt bedre og mer oversiktlig forum. Jeg bryr meg like lite om E30 som jeg vil tro flere her inne bryr seg om E60 så hvorfor ha alt i en stor gryte? Er lei E60-tråden og den mangelen på svar det gir på en del henvendelser der fordi det er uoversiktlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet April 23, 2013 Share Skrevet April 23, 2013 Støttes ikke fra min side. mange tekniske problemstillinger er felles for flere modeller, og en oppdeling fører til mer leting og trykking. Jeg synes ikke noe om f.eks. E60/61 tråden som en åpen tråd for alt av teknisk art. Hensikten må heller være at tråden kan være et oppslagsverk for de som vurderer en slik bil. Som en erfaringsdatabase. Dersom noen har trøbbel med klimaanlegg eller iDrive på sin E60, så synes jeg vedkommende bør søke først, og deretter lage tråd dersom han ikke finner noe relevant på temaet. Kanskje sitter det en E90-eier med svar på problemet, men han leser ikke hverken E60/61 tråden, eller en egen 5-seriekategori. Teknisk-kategorien, derimot. den leses av "alle". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 23, 2013 Share Skrevet April 23, 2013 Jeg synes Larsero sitt forslag var ganske godt, om det lar seg løses i praksis. I dag deler f.eks. e38, e39, e46, e53, e83 og e85/e86 mye av det samme. På samme måte deler e6x, e7x, e8x og e9x mye av det samme, slik at det kunne vært naturlig å skille ved disse. Dessverre så er ikke dette "feilfritt" heller. Man får f.eks. M54 både i Z3, "e39-generasjonen" og e60, og slik vil det være med flere ting. Uansett så er jeg enig i at teknisk-kategorien slik den er i dag kunne med fordel blitt delt opp litt mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå