Nytern Skrevet Mai 8, 2013 Share Skrevet Mai 8, 2013 ...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 Grattis med ny fin bil. Vi liker (iallefall jeg) E46 Touring med dieselmotor som bruksbil. Kjør fornuftig (altså litt varsom ved kaldstarter og la motoren/turboen kjøle seg litt ned før du stopper den når den er ordentlig varm) og sørg for frisk olje... og bilen vil tjene deg godt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 Så vel fin ut denne. Hva må man ut med for noe sånt nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 Gratulerer med ny bruksbil! Så fornuftig ut denne mtp utstyr. Du har glemt en ting før turen til frankrike.. den måå skremmes opp litt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Mai 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2013 ........... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 Blitt veldig fordelaktige priset nå, disse bilene. Du har ikke tilfeldigvis noen felger til overs som passer min 1er da. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 Gratulerer med ny bil mister E46 er veldig allrighte biler synes jeg, er som en liten E39 ja Så jo ut som denne har fint utstyr også, på langturen du skal på så kommer du til å fryde deg over ett veldig pent dieselforbruk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 Synes ikke helt de kan måle seg med storebror E39 på komfort og solid følelse, men det er vel heller ikke meningen. Litt mer agile kjøreegenskaper da.. E46 har stupt i pris og har vel nådd nivået der det flater ut igjen. Har et år bak meg i min nå og det har vært greit og rimelig bilhold, under forutsetning av at jeg var skrudd en del selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 Synes ikke helt de kan måle seg med storebror E39 på komfort og solid følelse, men det er vel heller ikke meningen. Litt mer agile kjøreegenskaper da.. E46 har stupt i pris og har vel nådd nivået der det flater ut igjen. Har et år bak meg i min nå og det har vært greit og rimelig bilhold, under forutsetning av at jeg var skrudd en del selv. Uten å starte en helt ny diskusjon i tråden vil jeg hevde at E46 kan bli tilnærmet like komfortabel som E39 hvis man kjører på standard understel og 15"/16" felger. E39 er litt bedre støydempet og gir et litt mer overbevisende kvalitetsinntrykk (det meste skyldes tyngden og støydempingen), men forskjellen er ikke enorm med de nevnte felgene. I denne sammenhengen er det viktig å nevne at selv E39 523i/525i som standard kom med 15" felger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 Etter mange år med E39 så vil jeg påstå den er vesentlig bedre støydempet på alle måter og virker rett og slett noe bedre sammenskrudd/påkostet. Dette går jo igjen på nær sagt samtlige generasjoner 3- VS 5-serie. Jeg er også en av de som foretrekker sedate dekkdimensjoner og mine meninger er basert på det. Foretrekker dog et knepp større felger og lavere profil enn deg, uten at jeg synes det går nevneverdig ut over komforten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 Jeg mener at E46 markerer et skille når det gjelder 3-serien i relasjon til 5-serien. Før E46 var det uten tvil en tydelig og distinkt kvalitets og komfortforskjell på 3-serien og 5-serien. Spesielt er forskjellen tydelig på E36 i forhold til E34. På E46 og E39 er forskjellen mindre markant og E46 er da også langt mer "premium" enn E36 noen gang var (selv om de rent teknisk er veldig like). På E90 og E60 er forskjellen enda mindre og det er ingen tvil om at BMW ville markere at det i all hovedsak kun er størrelsen som skiller modellene. Jeg har ennå ikke kjørt F30... så hvordan den er i relasjon til F10 (som er nesten for luksuriøs til å være en 5-serie) vet jeg ikke. Poenget her er at 3-serien med E46 gikk fra å være en relativt enkel sportslig liten bil til å være en liten familiebil (les: mini 5-serie) og derfor er komforten mye bedre enn på E36. E46 Touring har derfor også et større bagsjerom enn E39 Touring (435 vs. 410 liter når bakseteryggen er oppslått). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Mai 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2013 .............. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 Ble bra! Kjøpesenter bulk ved tanklokket eller? Likte felgene forresten! Kledde bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 Næmmen, god dag! Så hyggelig at du titter innom! Det der tror jeg må være den beste introen på noen bimmers-tråd noensinne. Skader jo ikke så mye å være høflig, liksom. Småbruk ønskes! Her! Ellers, gratulerer med nyanskaffelsen. Etter de siste ukers skuffelser tenker jeg dette føles bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 Jeg mener at E46 markerer et skille når det gjelder 3-serien i relasjon til 5-serien. Før E46 var det uten tvil en tydelig og distinkt kvalitets og komfortforskjell på 3-serien og 5-serien. Spesielt er forskjellen tydelig på E36 i forhold til E34. På E46 og E39 er forskjellen mindre markant og E46 er da også langt mer "premium" enn E36 noen gang var (selv om de rent teknisk er veldig like). På E90 og E60 er forskjellen enda mindre og det er ingen tvil om at BMW ville markere at det i all hovedsak kun er størrelsen som skiller modellene. Jeg har ennå ikke kjørt F30... så hvordan den er i relasjon til F10 (som er nesten for luksuriøs til å være en 5-serie) vet jeg ikke. Poenget her er at 3-serien med E46 gikk fra å være en relativt enkel sportslig liten bil til å være en liten familiebil (les: mini 5-serie) og derfor er komforten mye bedre enn på E36. E46 Touring har derfor også et større bagsjerom enn E39 Touring (435 vs. 410 liter når bakseteryggen er oppslått). Tja.. Jeg har selv eid eller kjørt mye E30, E34, E36, E39, E46, E6x, E9x og F1x. De henvender seg mot to litt forskjellige kundegrupper og 3-serie har alltid vært entry level, helt til 1-serien kom i alle fall. Dersom 5-serien ikke hadde hatt noe "mer" å by på så hadde ingen kjøpt dem. De byr på hakket mer luksus og komfort, pluss ekstra plass, men har litt mindre sportslige kjøreegenskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå