Der Barockengel Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 varsom ved kaldstarter og la motoren/turboen kjøle seg litt ned før du stopper den når den er ordentlig varm Det med å la turboen kjøle seg ned praktiserer jeg temmelig gjennomført - tror fortsatt det har mye for seg. Ved kaldstarter virker mange dieselmotorer merkbart mer fornøyde hvis man bruker motorvarmer, men akkurat det tror jeg Nytern allerede vet det meste om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Mai 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2013 ............. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 Si fra hvis det blir handel av småbruket i linken min over - om du får plass til overs vil jeg gjerne leie lagringsplass til 2-3 biler. Å la turboen kjøle seg ned gir jo egentlig en kjempefin mulighet til å la fruen bære inn matvarene og begynne med middagen. Nettopp; "Du trenger ikke vente, bare gå inn du." Turbokjøling er nyttig i andre situasjoner også: Sommer, det er varmt. Har kjørt langt. Rekker fergekaien få minutter før fergen kommer. Felt 1 og 2 er fylte. Jeg kjører til felt 3. Den belgiske familien ved siden av meg i felt 2 har ventet lenge. Dørene åpne. De kjører Renault uten klimaanlegg. Stirrer rasende på meg mens jeg lar motoren gå på tomgang. Jeg nyter den kjølige luften fra klimaanlegget. Smiler avvæpnene til de sinte belgierne; må jo la turboen få kjøle seg ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Å la turboen kjøle seg ned gir jo egentlig en kjempefin mulighet til å la fruen bære inn matvarene og begynne med middagen. Hehehe... en artig vinkling som alltid og bilen ble kjempefin etter litt pleie... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Tusentakk, Fredrik! Er nesten litt uvant for meg med så "mye" utstyr. Det eneste jeg savner er igrunn takluke. Har allerede rukket å kjøre mye med luka oppe i min gamle tds-kriger, blir litt sommerfølelse av det! Forbruket er slettes ikke værst nei, ligger litt i underkant av 0.5 på fin langkjøring. E90'en er vel ikke langt unna tross mer ressurser? Ja takluke er det noe eget med, liker dette veldig godt selv E90en ikke så gal på forbruket nei, lå vel på 0,55 l per mil nedover ved 135 km/t. Samlet forbruk på hele turen (7339 km) ble 0,66 l per mil inkl en del storbykjøring og tukt rundt Nurburgring Min far har også en E46 320d som han pendler en del med, denne kjøpte han nettopp pga kombinasjonen av lavt forbruk og god kjørekomfort Selv etter 230 000 km og 13 år så er den stadig fast og fin og har BMW kjøreegenskapene i god behold... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Mai 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2013 ............ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 Hvordan er det egentlig å kjøre litt småfort med sykkelstativ fra Thule? I bruksanvisninga anbefales man å holde farta under 120km/t, det er jo litt upraktisk Jeg vil ikke anbefale et sykkelstativ til å ha på taket når man hovedsakelig skal kjøre på motorveier i Europa. Det suser og vibrerer relativt kraftig. Hvis du har tilhengerfeste finnes det skikkelige stativer til sykler som er mye bedre i høye hastigheter. De kan låses på kulen og syklene kan deretter låses fast til stativet. Bilen ser forøvrig helt grei ut innvendig etter litt damprens... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 Flott bil som jeg antar får rikelig med pleie fremover Ps: jeg har 19" E92 M3 replica felger som sitter som ett skudd på denne...med nye hakkapeliitta 5 piggdekk tilsalgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nbanilsson Skrevet Mai 14, 2013 Share Skrevet Mai 14, 2013 Jaggu får du shinet opp balja du Skal lett si at det var ikke hovedpri når jeg hadde den,så heller ikke helt gull ut når jeg henta den i byen. hvis bilen blir like snill til deg som den var til meg så er det håp God tur til det store utland. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 14, 2013 Share Skrevet Mai 14, 2013 Se der ja, denne var jo riktig lekker! Må si jeg likte interiørets fargekombo også. Litt variasjon fra Black on black komboen folk flest kjører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Mai 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2013 ................ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 14, 2013 Share Skrevet Mai 14, 2013 Synes nå egentlig denne så best ut med de første felgene i tråden.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mai 14, 2013 Share Skrevet Mai 14, 2013 Takk for hyggelig kommentar Mine biler blekner selvfølgelig i forhold til kommunistbrakka! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarVS Skrevet Mai 14, 2013 Share Skrevet Mai 14, 2013 ny bil og ny tråd.. her får jeg følge med da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 16, 2013 Share Skrevet Mai 16, 2013 Se der ja, denne var jo riktig lekker! Må si jeg likte interiørets fargekombo også. Litt variasjon fra Black on black komboen folk flest kjører. Tusentakk! Det betyr mye når det kommer fra deg, jeg følger med i trådene dine og liker at det jeg ser Hvordan går det forresten med 540i'en? Lenge siden forrige oppdatering nå! Må si at jeg også liker fargekomboen, dette er min første bil med lyst interiør og jeg mistenker at det kommer til å bety at jeg blir en racer med steameren etterhvert Det går dessverre eksepsjonelt sakte med 540en. Målet er vel egentlig å gjøre den nogenlunde ferdig, for så å selge. Har for mange prosjekter, og for lite tid.. Den steameren din, er det en slik netthandelengreie? Kunne godt tenkt meg en slik selv, til f.eks interiør og muligens motorvask. Edit: Ser jo nå at du skriver Europris.. Da får jeg dra innom der og handle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå