Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

160-170kmh med vw mk2 jetta. Absolutt ingenting meir å gå på.

Er ikkje hastigheten opp i fart som er skummel, men når du bremser ned og bilen sporer.

Skrevet

Jeg hadde 250 km/t på speedo med min E90 325d med 197 hester, i disse hastigheter så viser jo meteret ganske feil så jeg tenker den reelle toppfarten som er 235 km/t stemte ganske bra. Etter software oppdatering til 265 hester så bunner jeg speedo helt på 260 km/t, GPSen målte til 252 km/t. I disse hastigheter så synes jeg ikke bilen var noe behagelig å kjøre, ligger veldig greit og stødig på til 240 km/t (på speedo) over det så merker man at dette er hastigheter en standard oppsatt E90 ikke er laget for. Drar egentlig veldig bra helt til topp :)

Hadde litt over 220 km/t på speedo med min E34 520IA, dro overraskende bra opp til ca 200 men over det så gikk det meget tregt gitt. Stødig og fin opp i mot 180 km/t før man merker at dette er tross alt en gammel bil, men lydnivået er overraskende lavt i disse hastigheter :)

Skrevet

Veldig skryte tråde dette, snadder for politiet. Skikkelig menn skryter aldri, spesielt på et åpent forum :)

Skrevet
Veldig skryte tråde dette, snadder for politiet. Skikkelig menn skryter aldri, spesielt på et åpent forum :)

Joda... hvis heltedåden er utført på Autobahn... :P

Skrevet

Joda... hvis heltedåden er utført på Autobahn... :P

Åja, heltedåd ville jeg ikke kalle det å kjøre fort på autobahn. Det å bryte lydmuren i saltørken det er en heltedåd :)

Skrevet

293km/t på gps i e28 m535i med 1,2 bar i ladetrykk

311km i e34 alpina b10 bi turbo (speedo)

subare impreza gt, 437hk på hjul 300+ (speedo gikk ikke lengre men hadde rundt 1000rpm til på 6 gir)

250km i e28 m5.

og det sykeste er vell en gammel sliten sierra i 270km, ( med alt for mye turtall og ladetrykk i forhold til hva motoren tålte.. 8500rpm og 2.2 bar i ladetrykk )

Skrevet

Er nok ikke mye som man bevisføres av informasjonen i denne tråden, så dette kan man ta helt med ro. Nå var mine "fartsetapper" kjørt på henholdsvis Autobahn og motorveien i Danmark, men har vært oppimot disse hastigheter på Norsk jord også ja :)

Skrevet
Men da jeg var i en lengre periode i øst-tyskland så kjøre jeg 100km på 20 minutter med en Audi A8.

Hvem er jeg til å mene at du taler usant, men enkel matte tilsier at dette tilsvarer en snittfart på 300km/t i 20minutter. Noe som i min bok høres noe usannsynlig ut :P

Skrevet

329km/t i 2004mod Bar Honda F1 bil (650hk) (turtallsperre)

260km/t i Formel Renault 2000 (220hk) (turtallsperre)

250km/t i E46 320 med kompressor (270-280hk) (Hastighetsperre)

240km/t i E36 compact med S50 (321hk) (turtallsperre)

Skrevet
Åja, heltedåd ville jeg ikke kalle det å kjøre fort på autobahn. Det å bryte lydmuren i saltørken det er en heltedåd :)

Jeg har faktisk kjørt en bil på Bonneville Salt Flats i Utah, USA... har du?... :P

Skrevet

Jeg har faktisk kjørt en bil på Bonneville Salt Flats i Utah, USA... har du?... :P

Nei, tror ikke du skjønner mitt poeng. Alle kan tråkke gassen i bånn på Autobahn. Er en som har brutt lydmuren med et farkost som går på bakken. :P

Men siden du har vært der må du fortelle :)

Men har du kjørt bil på en av verdens farligste veier i sør-Amerika? :P

Skrevet
Nei, tror ikke du skjønner mitt poeng. Alle kan tråkke gassen i bånn på Autobahn. Er en som har brutt lydmuren med et farkost som går på bakken. :P

Men siden du har vært der må du fortelle :)

Intet spennende... kun litt ekstra krydder på en ellers spennende roadtrip i det vestlige USA. Jeg forstår absolutt ditt poeng, men det er ikke helt ufarlig å kjøre skikkelig fort på Autobahn. Så hvis man nærmer seg 300 Km/t vil jeg absolutt mene at det krever sin mann. Jeg er ikke modig nok, men jeg overlever nederlaget... :)

Skrevet

Har kunne tatt med flere av alle bilene jeg har hatt, men blir fort litt kjedelig, disse er de jeg husker best vertfall.

250km/t 328i E46 hadde ikke nådd turtallsperra enda men en Audi i horisonten gjorde at jeg ga meg med det.

200 km/t 84 mod w123 230E automat, nådde turtallsperra nøyaktig på 200 km/t :P

160 km/t i min nåværende E34 540i, mulig den har mer å gi? :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...