Gå til innhold

Min Anthra E39 528 *SOLGT*

Anbefalte innlegg

Takk for hyggelig tilbakemeldinger! Kjekt å høra!

Slenger ved noken andre bilder eg har fra helga. Har enda ikkje fått takk ein "photoshoot" av bilen enda, så det er litt sånn "up&go" bilder i hist og pist. Den trenger en skikkelig vask og! Håper på å få gjort begge i helga! ;)

kx8f2y9qhijzhrt5e5t0.jpg

lxq91ksh0he9sbzsj8k6.jpg

pqwb7z67zw02n18927c0.jpg

mh8x946sg5thivwk341p.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! ;)

Skal få tatt noken skikkelig interiør bilder og noken gode bilder utvendig i helga.

Fekk min Infinity Basslink aktiv sub denna veko og monterte den. Er kjempe imponert over den litle kassen og dei to 10" elementene. Speler kjempe bra! Knuser Kicker oppsette eg hadde!

Den skal og få litt vedlikehold kjærlighet!

Følgende skal gjerast i helgo:

- Bytta komplett veivhusventilasjon

- Bytta toppdekselpakning

- Bytta tennplugger

- Bytta eksospakninger

Så blir det 4 hjulskontroll med bytte av indre og ytre styrestag. Blir også A/C service og påfyll av gass. Kjipt med varme sommer dager og det blåser varmare inni bilen enn ute! :lol:

Bytta også viftemotstanden her eine dagen, for A/C vifta lekte sitt egentlig liv.

Rimelig stor forskjell:

67ixqhus0dwlbmjdumkv.jpg

wdljk28o6ni9ft48lz3q.jpg

Ellers er M-tech innstegslister bestilt og på vei! Satser på å ha dei i slutten av neste veka eingong! :D

Slenger med et mobil bilde!

5e2l3y7p2zy3rdrzzgdx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feit e39! :) får så jævli lyst å handle e39 når jeg ser slike som din, synd dem er dyre å kjøre(bensinforbruk)

forresten, dem nankang dekka dine. er dem med sånn felgbeskyttelse eller ikke? dem jeg har foran på bilen min(215/35R19*8,5) har det, lurer bare på om det er mye utsende forskjell :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Bensinforbruket kommer jo selfølgelig an på høgrefoten! ;)

528en er vesentlig mykje bedre på forbruk enn 520 motoren vertfall! :D Helt anna verden. På blanda kjøring at og fram til sentrum osv, trur eg at eg ligger på rundt 0.9-1.2. Så er fornøyd der. ;)

Eg valgte NS-2 uten felgbeskyttelse! Men ser ut som felgbeskyttelse på grunn av dekkstrekket! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk gjort litt i dag og gitt! Synst da er utrolig at bilen i da heila tatt starta! For veivhusventen var TETTPAKKA i drit og alle røyr var så og sei ødelagt!

tv2nk88xj8mpn51n42ut.jpg

Gamle veivhusventen var potte tett og toppdeksel pakning var krispy chips! Alle røyr og ledninger var morkna vekk!

Komplett veivhusventilasjon, toppdeksel pakning og plugger byttet!

Ble ein heilt ny bil, med flott tomgang og bedre respons! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker som det er problem på fleste m52 :P

var helt jævlig på en kompis sin 328i og :P men der viste deg seg kammaksel var knekt i tillegg(inn mot vanos greiene).. så gikk fortsatt ikke rent etterpå .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er en kombinasjon av dårlig oljeskift intervall, lite vedlikehold, forskjellig olje brukt også samler det seg opp olje slam som tetter rør osv. Gjelder alle biler det! Det er som bilen sine blodårer tetter seg til, blir tette og får hjerteinfarkt! :P;)

Men ja, når veivhusventilasjonen blir tett og ikkje får ventilasjon som den skal, blir det overtrykk i toppdekselet, pakningen ryker og lekkasje oppstår. Og problemet forverret seg.

Så er de dei som bare bytter toppdekselpakning og glømmer veivhusventilasjonen. Så har du problemet gående. :P Nå slipper eg å bytte begge deler på mangen titusen kilometer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen bil du har, sinnsyk forvandling :)

Tenker å gjøre noe av det samme med min M52, plages også med at vanosen lagger litt og lager lyd på tomgang, noen gang er den godt sprek og noen ganger ikke.. Har sett i røret til veivhusventilasjonen at det var litt skitt i sidene på røret, så bør vel kanskje gjøre det samme snart. Det har altså en del med oljeforbruk da? For min bruker litt olje dessverre, er gått over 300k da. Hvor langt er din gått og hvordan er vanosen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

Ja, er absolutt å anbefale! Få det gjort snarest mulig! ;) Da speler inn på oljeforbruk ja, for bilen får jo ikkje intern ventilasjonen den trenger. Alle mine røyr var totalt chips og sprekker i.

Oppå toppen på innsuget er det et rør, mellom port 1 og 2 så går langs innsuget ned til mellom port 5-6. Denne var splittet hele veien på langs og laget ein slags "snekkelyd" når bilen gjekk på tomgang. Pga tetta veivhustventilasjon ble luftet pressa opp der og laget lyden.

Vanosen min lager ingen lyd og vil sei den er i god stand. Rasler ikkje og oljeforbruket er lik ingenting!

Mulig du trenger vanos service . Bytte pakninger og fjærsett eller ka det no er inni som må byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...