Gå til innhold

F10/11 facelift - 520d med xdrive


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

518d kommer til å floppe slik E6x 520d LE gjorde, skjønner ikke at de gidder en gang. Akkurat det samme med E87 116d LE med 90 hester og E83 X3 18d, solgte bra i andre avgiftskåte land som Danmark og Nederland men i Norge så funka det bare ikke. De selger ikke akkurat mye av F20 114I helle.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

518d kommer til å floppe slik E6x 520d LE gjorde, skjønner ikke at de gidder en gang. Akkurat det samme med E87 116d LE med 90 hester og E83 X3 18d, solgte bra i andre avgiftskåte land som Danmark og Nederland men i Norge så funka det bare ikke. De selger ikke akkurat mye av F20 114I helle.... :roll:

518 er jeg spent på, håper den ikke blir undermotorisert. Å si at Le utgavene har floppet i Norge er å ta i litt er min mening. Er solgt relativt mange av det i oslo området hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

518d kommer til å floppe slik E6x 520d LE gjorde, skjønner ikke at de gidder en gang. Akkurat det samme med E87 116d LE med 90 hester og E83 X3 18d, solgte bra i andre avgiftskåte land som Danmark og Nederland men i Norge så funka det bare ikke. De selger ikke akkurat mye av F20 114I helle.... :roll:

Har du noen dokumentasjon (el. likn.) som underbygger disse påstandene?

Jeg syntes forøvrig at det ser ut som en vellykked facelift (foruten enkelte detaljer på fram- og bakfanger), og det er en stor glede å se at BMW endelig har kastet ut de horribele nakkestøttene på std- og sportssetene. Interessant å se xDrive på 520d. Med denne på plass må jo salget på 525d synke betraktelig. Tidligere var det rekkesekser som var kjernen for å kjøpe 525d. Når den falt bort var det xDrive. Nå som lillebror får samme option kan jeg ikke lenger se en eneste fordel med 525d anno 2014.. Trist, men fint for lommeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes E200CDI har solgt bra oppigjennom, det samme har Audi A6 med tilsvarende motorisering gjort. Så jeg har troen på at 518d vil selge bra, gitt at det blir et merkbart prisskille mellom 518d og 520d. Vet ikke om jeg liker tanken på en 518d, men klarer den den 0-100 på under 10 sek. så går den godt nok for Norge.

Blir ikke like spesielt å ha 5-serie med X-drive nå, men mange flere 5-serie kunder kommer til å velge det nytt fra den norske importøren.

Jeg anser dette som gladnyheter for den norske importøren og forhandlernettverket, men vet ikke helt om jeg personlig liker det.. :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke noe annen dokumentasjon enn at man tar en tur på Finn.no og ser hvor mange LE varianter i forhold vanlige 520D med 163 hester, eller 116d LE for den saks skyld :) De solgte jo selvsagt noen, men å si at den solgte godt i forhold til vanlig 520D er vel å ta litt hard i :wink:

Forøvrig så tror nok jeg også at navnet i seg selv er den største "flaskehalsen" for 518d, når nordmenn som er litt fine på det fra før av skal kjøpe bil som dette så tror jeg det kan by på problemer. 520 betegnelsen er liksom akseptert, den har vært på BMW 5 serie i 40 år nå og er godt innarbeidet :)

Mercedes E200 kan ikke sammenliknes med denne, E200 er en gammel betegnelse og selger best i drosjemarkedet. Privat så er det E220 som er bestselgern :) Akkurat samme da Audi prøvde seg med A6 2,0 TDIe med 136 hester, solgte svært dårlig i forhold til 170 hestern :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette alene og det ene avgjøres på pris. Blir det markant skille på en 518d og 520d så vil nok det selges bra med 518d. Det var vel ikke så stor forskjell på E60 LE og vanlig.

Man venner seg nok også til en 518d. Samme var med volvo når de kom med 1.6 i V70. Det er jo den det går mest av i dag så tror også 518d motoren vil fungere greit i en f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok prisen som er avgjørende ja, men om en ser bortifra avgiftene er det begrenset hvor mye billigere BMW kan selge den med tanke på at produksjonskostnadene vil være tilnærmet like som på 520d. De kan naturligvis ha lavere margin på 518d, men ettersom 518d mest sannsynlig vil ta endel av 520d-markedet vil de jo tape på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke noe annen dokumentasjon enn at man tar en tur på Finn.no og ser hvor mange LE varianter i forhold vanlige 520D med 163 hester, eller 116d LE for den saks skyld :) De solgte jo selvsagt noen, men å si at den solgte godt i forhold til vanlig 520D er vel å ta litt hard i :wink:

Skal ikke være vanskelig, men litt må jeg prøve å være :? tittet raskt på finn.no

2009-2011 1 serie diesel under 120hk. Det var da 50 under 100hk og 53 over. Jeg trodde helt klart det skulle være flere med LE utgaven så jeg ble overrasket!

Edit: tenkte ikke på at man ikke har tatt med import biler. Det er solgt mange import biler og ingen av disse LE. Med andre ord er andel norsk solgte 116 LE ganske mye større en full ytelses motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...