Gå til innhold

Norbakken's E28 518i - Til salgs


Anbefalte innlegg

Er nesten sikker på at jeg så denne bilen rundt nationaltheateret i dag :o. Rundt kl 18 tiden.

Uansett:P Super tøff 1er. Likte den godt ;)

Hehe, det håper jeg ikke du gjorde ;) Den står nok godt parkert, dog ikke langt unna... Er veldig fornøyd, har planer om litt småtteri som skal på til våren, mulig jeg leker meg litt med PlastDip også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt sikkert sett gamlebilen til noekult  her på forumet, broren hans som kjører rundt i den nå, brukes daglig såvidt jeg vet?

Jeg har ikke sett den live på en god stund nå, men godt at den fortsatt er i live.., ikke flust av 518'r rundt om :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lenge siden jeg ha skrevet noe her nå, ikke så rart egentlig, siden bilen står to timer og en fergetur unna der jeg bor.

Men nå har jeg bytta fordeler, fordelerlokk og rotor og håpa at bilen skulle starte. Gjorde den det? Ehh, neeeeei!

 

Så, nå er jeg ute etter hjelp, anyone? :)

http://bimmers.no/topic/773712-justere-fordelertenning-i-trondheim-omegn/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle spørre dere om litt råd og tips angående fargevalg på felger. Kjøpte noen nye felger til E28'n i sommer og gleder meg som en unge til å få de på bilen. :)

Men tanken er å pusse de opp først, de fortjener ny lakk, og da kommer det store spørsmålet: Hvilke(n) farge® skal jeg velge??

 

Jeg har alltid sagt at bilen skal være original, og det holder jeg fortsatt fast på. Felgene er av merket MAHLE-BBS, er 14x7 og ble vel levert til E23 og E24 i sin tid, dekkdimensjon blir ubeskjedne 205/70x14.

Tror det kan bli kult, men er også litt usikker på hvor sprelsk jeg tørr å være i fargevalget. Personlig tenker jeg muligens et litt mørkere senter, altså lys grå ring, med mørkere grått senter...

 

Hva tenker dere? Forslag? :grin:

 

post-61400-0-79684300-1385414158_thumb.j

 

post-61400-0-58115600-1385414144_thumb.j

 

post-61400-0-92143800-1385414173_thumb.j

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv 205/75(eller var det 70?)-R14 på mine BBS felger til E24n husker jeg! Så ganske spess ut :P

 

DSCF4389.jpg

 

Du skal ikke gå for en mer normal bredde? 195/65-14 feks?

Hehe, er enig i at det er mye ja, så jeg får se. Dekkdimensjonen er ikke det viktigste nå, heller fargevalget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Får starte med å ønske folket god jul, og siden de fleste har rolige dager for tida lodder jeg stemninga for et par tips :)

Som nevnt ovenfor fiksa jeg meg nye felger i sommer og skulle gjerne hatt noen innspill på hvilke(n) farge® dere tror hadde passa sammen med en original grønn E28..

 

Og så: Noen som har forslag til hva som kan gjøres med denne sidestøtta?

 

 

 

post-61400-0-97546900-1388266492_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei norbakken :)

 

Lest gjennom tråden din nå, og det var hyggelig lesing. Godt å se slike entusiaster som deg ta vare på et slikt nydelig klenodie. Glad du har satt den vekk for vinteren for å spare den, og regner vel med at du gleder deg til å ta den frem igjen til våren?

 

Med grønn bil er jo gull senter på de felgene du har kjøpt en ganske fin kombinasjon syntes nå jeg..

 

stunning-e28.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk Martin-D :)

Bilen er "satt bort", på den måten at den ikke går, og dermed står i ro, men den lider ingen nød, og blir flytta til et bedre sted iløpet av uka.

Jeg er enig i at gullsenter er kult på grønn bil, men er redd det blir seende litt rart ut med original høyde? Eller kanskje ikke..., må tenke litt på det :P

 

FredrikE24: Oh yes, har tenkt til det ja! Tror det kan bli dritkult ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sånn smått begynt oppussinga av felgene, fikk tatt av de gamle dekka i går og skal handle inn litt utstyr i løpet av uka.

 

Men, er det noen som vet hvor, og om, jeg kan få tak i nye BMW Motorsport-emblemer til senterdekslene? Har lett rundt omkring på nettet, har sett et par privatpersoner som printer ut og selger, men skulle gjerne hatt noe litt mer holdbart... De burde være ca 49mm i diameter ;)

 

(og ja, bilen var skitten, men slapp av, er ren og pen nå ;) )

post-61400-0-67221800-1389130928_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Da er endelig E28'n back in business! :) Gutta på jobb tok seg av den, og etter en kjapp innstilling av ny fordeler starta den som om ingenting hadde skjedd! Nå er det tid for innendørs lagring fram til våren, selv om det er lite som minner om vinter akkurat nå...
 
Ble nesten litt trangt under huven når absolutt alle skulle ha et ord med i laget :-P
 
2014-01-27101820_zpsc2794b8d.jpg
 
Gikk over verktøysettet under bagasjelokket, var en del rustmerker og dritt oppi der. Selve verktøyet blir pussa og lakka på nytt :cool:
 
2014-01-27201049_zps358e0597.jpg
 
Og så måtte jeg bare prøve en av de nye felgene på bilen, og jeg gleder meg som en unge til å få de på! Jeg synes hvert fall det ser helt konge ut!! =P~
 
2014-01-28191915_zps94dbb5f2.jpg

 

De bygger faktisk ganske langt ut også... ;-)

 

2014-01-28191935_zps75a11fc7.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • norbakken changed the title to Norbakken's E28 518i - Til salgs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...