matsrh Skrevet Mai 25, 2013 Share Skrevet Mai 25, 2013 Ikke bmw relatert, men artig lesing. Lærte noe nytt idag også http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10116969 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Mai 25, 2013 Share Skrevet Mai 25, 2013 "- Vi får ofte meldinger om høye fartshumper, helst fra de med spoiler på biltaket, sier trafikansvarlig Johan Gismervik i Stavanger kommune." ...what? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 25, 2013 Share Skrevet Mai 25, 2013 "- Vi får ofte meldinger om høye fartshumper, helst fra de med spoiler på biltaket, sier trafikansvarlig Johan Gismervik i Stavanger kommune."...what? Hehe, ja jeg må si jeg reagerte litt på det jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mai 25, 2013 Share Skrevet Mai 25, 2013 Repost og tulletråd materiale. viewtopic.php?f=9&t=179727&start=72690 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Mai 25, 2013 Share Skrevet Mai 25, 2013 Dette temaet er meget nyttig og relevant for alle som kjører bil., og selvfølgelig er det ikke tulletrådsmateriale. Langt ifra. Det er kanskje særlig interessant for dem som kjører lovlig senkede biler, men som likevel sliter med at fartshumpene er for høye. Fartshumper skal nemlig bare være 10cm høye, og akkurat dette tror jeg det syndes mye mot. Statens Vegvesen har gitt ut håndbok 072, en veileder fra 2006 kalt Fartsdempende tiltak. Kapittel 4 tar for seg humper som fartsdempere, og lister opp forskjellige typer humper før det slår fast: Anbefalt høyde er 10 cm for alle disse typene,bortsett fra fartsputer, som anbefales 8,3 cm høye. Humptyper høyere enn 10 cm anbefales ikke brukt. En tur ut for å kontrollmåle høyden på fartshumper kan derfor lønne seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mai 26, 2013 Share Skrevet Mai 26, 2013 Et ganske interessant tema. Jeg vet om svært mange slike fartsdumper som er høyere enn 10cm garantert! Da skal det ut og måles senere idag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Mai 26, 2013 Share Skrevet Mai 26, 2013 Dette temaet er meget nyttig og relevant for alle som kjører bil., og selvfølgelig er det ikke tulletrådsmateriale. Langt ifra.Det er kanskje særlig interessant for dem som kjører lovlig senkede biler, men som likevel sliter med at fartshumpene er for høye. Fartshumper skal nemlig bare være 10cm høye, og akkurat dette tror jeg det syndes mye mot. Statens Vegvesen har gitt ut håndbok 072, en veileder fra 2006 kalt Fartsdempende tiltak. Kapittel 4 tar for seg humper som fartsdempere, og lister opp forskjellige typer humper før det slår fast: Anbefalt høyde er 10 cm for alle disse typene,bortsett fra fartsputer, som anbefales 8,3 cm høye. Humptyper høyere enn 10 cm anbefales ikke brukt. En tur ut for å kontrollmåle høyden på fartshumper kan derfor lønne seg. Anbefalt ja, betyr sikker at en eller annen lokal nisse i en kommune ikke bryr seg...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethW Skrevet Mai 26, 2013 Share Skrevet Mai 26, 2013 Dette temaet er meget nyttig og relevant for alle som kjører bil., og selvfølgelig er det ikke tulletrådsmateriale. Langt ifra.Det er kanskje særlig interessant for dem som kjører lovlig senkede biler, men som likevel sliter med at fartshumpene er for høye. Fartshumper skal nemlig bare være 10cm høye, og akkurat dette tror jeg det syndes mye mot. Statens Vegvesen har gitt ut håndbok 072, en veileder fra 2006 kalt Fartsdempende tiltak. Kapittel 4 tar for seg humper som fartsdempere, og lister opp forskjellige typer humper før det slår fast: Anbefalt høyde er 10 cm for alle disse typene,bortsett fra fartsputer, som anbefales 8,3 cm høye. Humptyper høyere enn 10 cm anbefales ikke brukt. En tur ut for å kontrollmåle høyden på fartshumper kan derfor lønne seg. Anbefalt ja, betyr sikker at en eller annen lokal nisse i en kommune ikke bryr seg...... Der har du nok helt rett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet Mai 27, 2013 Share Skrevet Mai 27, 2013 Dette temaet er meget nyttig og relevant for alle som kjører bil., og selvfølgelig er det ikke tulletrådsmateriale. Langt ifra.Det er kanskje særlig interessant for dem som kjører lovlig senkede biler, men som likevel sliter med at fartshumpene er for høye. Fartshumper skal nemlig bare være 10cm høye, og akkurat dette tror jeg det syndes mye mot. Statens Vegvesen har gitt ut håndbok 072, en veileder fra 2006 kalt Fartsdempende tiltak. Kapittel 4 tar for seg humper som fartsdempere, og lister opp forskjellige typer humper før det slår fast: Anbefalt høyde er 10 cm for alle disse typene,bortsett fra fartsputer, som anbefales 8,3 cm høye. Humptyper høyere enn 10 cm anbefales ikke brukt. En tur ut for å kontrollmåle høyden på fartshumper kan derfor lønne seg. Anbefalt ja, betyr sikker at en eller annen lokal nisse i en kommune ikke bryr seg...... Hvis du hadde lest artikkelen hadde du sett at dem faktisk brøy seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Mai 27, 2013 Share Skrevet Mai 27, 2013 Har lest hele artikkeln Hvis du hadde lest deg jeg skrev så ........ At vegvesent bryr seg betyr ikke at en lokal nisse i en kommune bryr seg, i tilegg så står det anbefalt..... Fikk du det denne gangen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet Mai 27, 2013 Share Skrevet Mai 27, 2013 Har lest hele artikkelnHvis du hadde lest deg jeg skrev så ........ At vegvesent bryr seg betyr ikke at en lokal nisse i en kommune bryr seg, i tilegg så står det anbefalt..... Fikk du det denne gangen? nei, men det KAN funke, som det gjorde i dette tilfellet - SELVOM det står anbefalt. så ut som du prøvde å si til "e24bimmer628ci" at det ikke nytta. men her var det jo faktisk bevis på at det nytta å si fra, så ikke nødvendig å være negativ. fikk du det denne gangen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mai 27, 2013 Share Skrevet Mai 27, 2013 Jeg er rimelig sikker på at slikt blir tatt til etterretning ved henvendelse til den respektive kommunen hvor fartsdempern skulle befinne seg. Er det avvik vurderes det garantert. Dersom det ikke skulle gå første gang får man bare mase Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Mai 27, 2013 Share Skrevet Mai 27, 2013 Vært ute å målt? Ta med deg dumpa utenfor ICA langhus sikkert 30cm! Føles ihvertfall slik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mai 27, 2013 Share Skrevet Mai 27, 2013 Tror dere de hadde gjort noe med dette dersom det var en med en gammel sliten BMW som klaget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Mai 29, 2013 Share Skrevet Mai 29, 2013 Er det noen regler ang vinkel/stigningsgrad på fartshumper? Jeg har en trapes-formet fartshump jeg må over daglig, og den er rimelig bratt vinkel på og flat på toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå