Gå til innhold

Frodes E92/E90-garasjetråd

Share

Anbefalte innlegg

Har du kjøpt nye dekk foran? Er det pga kantene på felgene som er smalere og pga at det er kantbeskyttelse på dekkene det blir så "lite" strekk eller?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Ja, kjøpte toyo t1s i samme dim, men har ikke fått de enda. 

Foran så er det det ja, men t1s som jeg har bak er det ikke felgbeskyttelse på. Et annet problem er at falsen på hjulbuen er 15mm tjukk etter valsing, så det må nok til med litt karosseriarbeid får å få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Er jo ikke ferdig. :P Mye justering igjen enda før den er kjørbar, samt litt mer valsing...

Ja, burde nok det..

Ja, det syns jeg også. Akkuratt nå lurer jeg på om jeg må hive av igjen dekkene og gå for 245/35.. Holder på å valse litt mer nå så får jeg se hvordan det går. Dyrt å kjøpe for breie dekk, måtte jo kjøpe nye foran.. :stupid:

Så hvis noen trenger 2stk 215/40-18 Toyo T1R så er det bare å ta kontakt. Er bare montert og kjørt ca 50m for å ta bilder. 2500kr. (Nypris 3000kr på dekkonline)

Hvorfor funket ikke disse? Var det disse med felgbeskytteseskant? Har 225.40 forran nå i samme type tror men stanger såvidt det er i dekkkanten... Å den kanten flytter seg vel ikke selvom jeg hår ned til 215 :P...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å bruke masse ekstra penger og tid på forskjellige dekk.. Har du justerbar camberstag bak?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Ja, det er veldig kjedelig. Nei, har ikke det men må kanskje ha det for å få det til. Men jeg skjønner ikke helt hvordan de camberstagene fungerer når det er staget for spissing man bytter (eller tar jeg feil?). Edit: Hadde du gidda målt hvor tjukk kanten på dine Futura er? Bare for å se om det er noe spesielt med mine eller ikke.

Hvorfor funket ikke disse? Var det disse med felgbeskytteseskant? Har 225.40 forran nå i samme type tror men stanger såvidt det er i dekkkanten... Å den kanten flytter seg vel ikke selvom jeg hår ned til 215 :P...

T1R funket dårlig. T1S funker bedre. Problemet er at ytterkanten på felgene bare er 1cm tjukk, så dekket går ganske langt ut. Med mer strekk så vil man trekke felgbeskyttelseskanten lenger inn og frigi mer plass, hvis det var det du tenkte på. Trenger du smalere dekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg et par nye ytterringer bak du. Da blir strekken mer riktig. Og poken kan du jo justere med camber. Billigere en nye dekk. Og en halv tomme mer kant blir jo ikke feil. ;-)

En halv tomme mer kant hjelper lite når jeg skal legge den nedpå. Da må jeg ha mye mer camber og det gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye om og men har jeg bestilt nye dekk. 225/35 og 245/35 Toyo T1S. Justerte bilen ned 10mm foran igår og hva skjedde? Ingenting.

Fant ut at karosseriet ligger nedpå dekket når jeg tømmer den for luft. Så må ha lavere profil foran for å få den lavere. :P

Så om noen trenger dekk har jeg følgende dimensjoner til salgs (nye dekk, kun montert på felg og tatt av igjen):

215/40-18 T1R

255/35-18 T1S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig kjedelig. Nei, har ikke det men må kanskje ha det for å få det til. Men jeg skjønner ikke helt hvordan de camberstagene fungerer når det er staget for spissing man bytter (eller tar jeg feil?). Edit: Hadde du gidda målt hvor tjukk kanten på dine Futura er? Bare for å se om det er noe spesielt med mine eller ikke.

T1R funket dårlig. T1S funker bedre. Problemet er at ytterkanten på felgene bare er 1cm tjukk, så dekket går ganske langt ut. Med mer strekk så vil man trekke felgbeskyttelseskanten lenger inn og frigi mer plass, hvis det var det du tenkte på. Trenger du smalere dekk?

Ytterkantene er 1 cm hos meg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt av dekkene idag.

Tenkte like godt at jeg kunne justere inn fitment uten dekk slik at  jeg vet hva som må shaves i hjulbuene bak (om jeg må det med nye dekk). så får jeg bare håpe at dekket blir lav nok profil på til at den går hele veien ned foran. Endte hvertfall opp med dette, og er riiiiiiiiiiimelig fornøyd:  8-)

Bak:
12797701033_73db57531b_h.jpg

12797603275_808a9e20d4_h.jpg

Foran:
12797693123_f9223d868d_h.jpg

Krysser fingrene for at jeg har valgt riktige dekk nå! De kommer om en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt av dekkene idag.

Tenkte like godt at jeg kunne justere inn fitment uten dekk slik at  jeg vet hva som må shaves i hjulbuene bak (om jeg må det med nye dekk). så får jeg bare håpe at dekket blir lav nok profil på til at den går hele veien ned foran. Endte hvertfall opp med dette, og er riiiiiiiiiiimelig fornøyd:  :cool:

Bak:

12797701033_73db57531b_h.jpg

12797603275_808a9e20d4_h.jpg

Foran:

12797693123_f9223d868d_h.jpg

Krysser fingrene for at jeg har valgt riktige dekk nå! De kommer om en uke.

Det der ble nice :)

Hvor kjøper du dekk?  trenger jeg også, har tidligere bestilt på dekkonline, men synest de er ganske trege. Sist tok jo det nesten en uke bare å behandle ordren og så skulle de sende og det tok jo sin tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der ble nice :)

Hvor kjøper du dekk?  trenger jeg også, har tidligere bestilt på dekkonline, men synest de er ganske trege. Sist tok jo det nesten en uke bare å behandle ordren og så skulle de sende og det tok jo sin tid. 

Handler hos Hjemdekk i drotningsvik, pleier å slå prisene på dekkonline. :) www.hjemdekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...