Gå til innhold

Superbiler i Norge?


bmwZ
 Share

Anbefalte innlegg

Virker som at disse Kindereggene ikke har tilgivende kjøreegenskaper :/ (har sett mye lignende på video med BMW, Ferrari og Lamborghini også, egentlig).

Må kunne ha beherskelse når show-off kløen melder seg, huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iebp0d6ttz7kq1gptmy7.jpg

Stemmer det, denne står i garasjen hans. Kun 4000km på telleren, tok en Detailing av denne i våres. Tror ikke han har tenkt ha skilt på den, ihvertfall ikke med det første. Den er fra samlingen til Thor Johannessen i Frankrike. Mannen som hadde en samling på over 100 sportsbiler på slottet sitt der nede. Han hadde vel 44 Ferrarier på det meste. Autostrada kjøpte faktisk 12stk Ferrari fra den samlingen for 4 år siden. Blant annet en F40, som dessverre gikk til den Svenske Ferrari importøren :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ Bilde ]

Stemmer det, denne står i garasjen hans. Kun 4000km på telleren, tok en Detailing av denne i våres. Tror ikke han har tenkt ha skilt på den, ihvertfall ikke med det første. Den er fra samlingen til Thor Johannessen i Frankrike. Mannen som hadde en samling på over 100 sportsbiler på slottet sitt der nede. Han hadde vel 44 Ferrarier på det meste. Autostrada kjøpte faktisk 12stk Ferrari fra den samlingen for 4 år siden. Blant annet en F40, som dessverre gikk til den Svenske Ferrari importøren :?

kunne tenke meg at han hadde beholdt den selv :lol: var nede hos han like før han solgte den gule(tror dere kjøpte den?) og han virket ganske sikker på at han måtte skaffe seg en ny. han snakket også om at han vurderte en lp640. vegard hadde jo mange av bilene fra frankrike til salgs en stund, men tror meget få gikk til norge? et par av bilene var jo litt spesielle, mener å huske et par ferrarier med chameleon lakk osv. det var synd det med f40en da :( men nå har vi snart 3 her da!

siden den gule CCRen er så mye i media nå, kan jeg jo legge til at jeg snakket med geir moen på øvrevoll i år. i tillegg til de bilene de har, mente han det var 2 stk identiske ccxr i norge. en på skilter, som alle vet om + en helt lik uten skilter. noen som vet noe info om sistnevnte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ Bilde ]

Stemmer det, denne står i garasjen hans. Kun 4000km på telleren, tok en Detailing av denne i våres. Tror ikke han har tenkt ha skilt på den, ihvertfall ikke med det første. Den er fra samlingen til Thor Johannessen i Frankrike. Mannen som hadde en samling på over 100 sportsbiler på slottet sitt der nede. Han hadde vel 44 Ferrarier på det meste. Autostrada kjøpte faktisk 12stk Ferrari fra den samlingen for 4 år siden. Blant annet en F40, som dessverre gikk til den Svenske Ferrari importøren :?

kunne tenke meg at han hadde beholdt den selv :lol: var nede hos han like før han solgte den gule(tror dere kjøpte den?) og han virket ganske sikker på at han måtte skaffe seg en ny. han snakket også om at han vurderte en lp640. vegard hadde jo mange av bilene fra frankrike til salgs en stund, men tror meget få gikk til norge? et par av bilene var jo litt spesielle, mener å huske et par ferrarier med chameleon lakk osv. det var synd det med f40en da :( men nå har vi snart 3 her da!

siden den gule CCRen er så mye i media nå, kan jeg jo legge til at jeg snakket med geir moen på øvrevoll i år. i tillegg til de bilene de har, mente han det var 2 stk identiske ccxr i norge. en på skilter, som alle vet om + en helt lik uten skilter. noen som vet noe info om sistnevnte?

Ja, var to Testarossaer i chameleon. Jeg vet at Vollvik hadde en CCX i Spania, men om denne har blitt tatt med til Norge igjen er uvisst. Men det kan være denne bilen.

Så har vel Dag Høili CCXR, men av Edition modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker vi... 288 GTO er iallefall elegant som få selv om den begynner å trekke på årene. Det er av naturlige årsaker mye F40 i denne modellen. Kun 272 ble produsert i perioden 1984-85. Litt trist at 288 GTO aldri fikk en egentlig historie mhp. racing og det påvirker verdien også. 400 HK fordelt på små 1160 Kg gjør imidlertid at 288 GTO går ganske bra selv idag... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en gul Lamborghini Murcièlago med PD skilt i Arendal sentrum i går. Er den som har blitt bygd opp igjen, som nevnt på forrige side her. Noen som vet hvor denne hører hjemme? Arendal / Grimstad kanskje? 8)

Rakk akkurat å ta bilde av beistet:

joz674n0l8401gisu1lh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker vi... 288 GTO er iallefall elegant som få selv om den begynner å trekke på årene. Det er av naturlige årsaker mye F40 i denne modellen. Kun 272 ble produsert i perioden 1984-85. Litt trist at 288 GTO aldri fikk en egentlig historie mhp. racing og det påvirker verdien også. 400 HK fordelt på små 1160 Kg gjør imidlertid at 288 GTO går ganske bra selv idag... :)

Verdien er det ikke så mye å si på, disse eksemplarene i god stand, har gått for ca 1 million pund i UK. Å det er vel ca det dobbelte av hva en F40 går for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg levere Koenigsegg CCXRen til foliering på mandag og hente den idag :mrgreen:

Så nå ser den sånn ut. Hvit perlemor med matt røde detaljer.

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Ble denne kjøpt av Veigar Páll Gunnarsson? Fikk bilde av en kompiss i Bærum som er naboen hans, og den sto utenfor huset hans i dag. Trodde ikke de tjente så bra med penger i tippeligaen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg levere Koenigsegg CCXRen til foliering på mandag og hente den idag :mrgreen:

Så nå ser den sånn ut. Hvit perlemor med matt røde detaljer.

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Ble denne kjøpt av Veigar Páll Gunnarsson? Fikk bilde av en kompiss i Bærum som er naboen hans, og den sto utenfor huset hans i dag. Trodde ikke de tjente så bra med penger i tippeligaen :P

Nei, det stemmer ikke. Eieren jobber på Autostrada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...