Gå til innhold

Superbiler i Norge?


bmwZ
 Share

Anbefalte innlegg

Imponerende skue, men kan en Enzo kjøres i Norge? Jeg forestiller meg at det må grense til å være nesten selvpining med tanke på både fartsgrensene og kvaliteten på veiene... :???:

Finnes nok av veier i Norge man kan ha det gøy med en slik, er nok heller bøtenivået man bør frykte mest. Lett å kjøre fra seg lappen på livstid i den der ;)

All honnør forøvrig til eiern av bilen som tross det vanvittige avgiftsnivået kjører en slik bil i Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende skue, men kan en Enzo kjøres i Norge? Jeg forestiller meg at det må grense til å være nesten selvpining med tanke på både fartsgrensene og kvaliteten på veiene... :???:

Hva med overheng foran? Må jo være et mareritt så snart man skal av E18... Men kudos til eier, hadde LETT kjørt tilsvarende bil (riktignok ikke Enzo da jeg ikke er fan, men det spiller ingen rolle) om jeg hadde hatt råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0x8whu0rod8k6sbyc93w.jpg

vet noen noe mer om denne?

Vet det står en gul Diablo i et lokale som minner mye om det på bilde på ørlandet, vest for Trondheim, ikke langt fra flybasen der. Er vel et års tid siden jeg kjørte forbi sist, men mener ganske sikkert at det ikke er vippelykter på den vertfall.

Jeg så den gjennom vinduene på lokalet, fra en bil i bevegelse,så har ikke rare detaljene å komme med, men regner med det er den ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent som er en utrolig Lamborghini entusiast i Oslo. Var så heldig å fikk sitte på med han både i countach og diabloen! Er noen år siden, men for en opplevelse..

Men han har også en Lamborghini miura, Frank Sinatra sin gamle. Vant forresten pris for den på jubileet til Lamborghini nå nylig.

post-61034-0-82270300-1382102512_thumb.j

To stk countach, hadde kun den røde når jeg traff han.

post-61034-0-86957800-1382102565_thumb.j

Ikke nok med det, han har også en grønn murcielago lp640 og en rød diablo.

Murcielagoen hadde han ikke på Norske skilter, men han bestilte bilen i Tyskland mener jeg å huske..

Han har noen andre biler også, men ikke superbiler.

Forresten foretrekker han å kjøre bmw til vanlig! Hyggelig fyr og utrolig entusiastisk angående Lamborghini. Fuck Ferrari, En vanlig bil blitt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende skue, men kan en Enzo kjøres i Norge? Jeg forestiller meg at det må grense til å være nesten selvpining med tanke på både fartsgrensene og kvaliteten på veiene... :???:

Hva er det du gjør i denne tråden egentlig? Det standardsvaret begynner å bli repetetivt og kjedelig, hver gang superbiler og Norge blir nevnt i en tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent som er en utrolig Lamborghini entusiast i Oslo. Var så heldig å fikk sitte på med han både i countach og diabloen! Er noen år siden, men for en opplevelse..

Men han har også en Lamborghini miura, Frank Sinatra sin gamle. Vant forresten pris for den på jubileet til Lamborghini nå nylig.

attachicon.gifimage.jpg

To stk countach, hadde kun den røde når jeg traff han.

attachicon.gifimage.jpg

Ikke nok med det, han har også en grønn murcielago lp640 og en rød diablo.

Murcielagoen hadde han ikke på Norske skilter, men han bestilte bilen i Tyskland mener jeg å huske..

Han har noen andre biler også, men ikke superbiler.

Forresten foretrekker han å kjøre bmw til vanlig! Hyggelig fyr og utrolig entusiastisk angående Lamborghini. Fuck Ferrari, En vanlig bil blitt det!

 

Harald S. har jeg snakket med før, jævlig allright fyr :) Visste ikke at det gikk en LP640 her!! Det er drømmebil for min del, så jævlig perfekt stylet.

 

Apropos "Fuck Ferrari" - det er akkurat den type språkbruk man forventer av Lamborghini fans :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du gjør i denne tråden egentlig? Det standardsvaret begynner å bli repetetivt og kjedelig, hver gang superbiler og Norge blir nevnt i en tråd.

 

Bestemmer du hvilke innlegg som evt. er repetive og kjedelige? Jeg skriver det som passer meg og som du kan se ga jeg Fredrik90 kudos for hans svar til mitt spørsmål litt tidligere i tråden. Mitt poeng er selvfølgelig ikke å kritisere folk som eier superbiler i Norge (jeg har jo selv langt på vei hatt slike biler), men jeg stiller som mange andre spørsmålstegn ved hvor anvennelige disse bilene er i Norge og Skandinavia generelt. At mange idag har råd til slike biler endrer ikke på det faktum at veiene ikke er bygget for bilene. At man evt. kan kjøre bilene i Norge med alle begrensningene som finnes endrer heller ikke på det samme faktum. Tommy forklarte heldigvis hvordan Enzo rent teknisk løser utfordringene jeg skisserte.

 

Når dette er nevnt synes jeg i likhet med Fredrik90 at det er spennende at noen trosser naturlovene (for å si det på den måten) og betaler alt for mye for å få drømmebilen på norske skilter. For mange er dette det viktigste og så tar de utfordringene derfra. Annet kan man jo egentlig heller ikke gjøre når drømmebilen står på gårdsplassen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes nok av veier i Norge man kan ha det gøy med en slik, er nok heller bøtenivået man bør frykte mest. Lett å kjøre fra seg lappen på livstid i den der ;)

All honnør forøvrig til eiern av bilen som tross det vanvittige avgiftsnivået kjører en slik bil i Norge :)

Bare en liten avsporing, ikke like eksotisk som mye av det andre her,men ikke noe å si på ytelsen.Hadde en helg med en 911 turbo for litt siden, kjørte ca 2000 km, 480 hk og noe over 600nm, gikk som fa......

Det som ble litt kjedelig var at den omtrent gikk like bra uansett gir, fikk ikke den gofølelsen som jeg får med eldre(87) modell, der man må bruke litt gir/turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...