Gå til innhold

Superbiler i Norge?


bmwZ
 Share

Anbefalte innlegg

Den er i en slags Lilla farge. Sinnsyk bil...

Ah, da finnes det flere. Det er nok ingen liten samleobjekt det heller... De CTRene...

Kunne tenkt meg å lage en sleeper 911 en dag :) En standard utseende 964 med RUF oppgradert motor til 420 hk... Mye deilig på 911-fronten og, selv om noen sier seg uenig i at det er superbiler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grensen mellom "supersportsbiler" og sportsbiler er vel ganske vag...

Det er en enorm mengde biler i dette landet som skjelden eller aldri ser veien..

Bare i distriktet her vet jeg om f.eks

Carrera GT

Shelby GT500 "supersnake" aka Elanor

Ferrari 599XX

Porsche 911 RUF RT-12 denne har skilt

Murchielago LP640

osv osv

og ellers så går det jo en drøss med biler som ligger i grenseland som har skilt

full Sportec 996 turbo, Nissan GT-R, 993RS CS, 996GT2 og GT2CS.

993GT2 dette er vertfall samler objekt da disse er mer skjeldne en mye annet men om det er "super" kan jo diskuteres..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innlegg, er enig i "nesten superbiler" lista!

En Skyline GT-R er vel en superbil i og med at den er laget fra bunn til topp med mål om å være veldig, veldig rask, men jeg ville kalt den for en super-coupe kanskje? Men dette har jo blitt diskutert til døden uten enighet om klar definisjon... Tror de sportsvogn.no gutta har hatt denne diskusjonen et par ganger før, hehehe

Edit: Er en hvit 599 her i Oslo også, med mørke felger og matt svart tak? Autostrada hadde den til salgs før vinter tror jeg... Han som hadde den brukte den hele tiden og over alt hvertfall, flink mann :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye deilig på 911-fronten og, selv om noen sier seg uenig i at det er superbiler!

Synes du ikke RUF sin "Yellow Bird" var superbil da? :wink:

Den knuste det meste, og er min drømmebil nr 2. Det går en slik i Norge på skilt - den ble vel solgt for ca 600 000kr i fjor. Min drømmebil nr 1 er dog en hvit Testarossa.

Den avbildete røde De Tomasoen med BL-skilter sto til salgs på Høvik for et par år siden for 350k.

Den grønne Jaguar XJ220en som dere pratet om tidligere hadde en egen artikkel i bilbladet Drive for ca 12 år siden. Da ble den hentet i Bern/Sveits og kjørt til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæh? RUF Yellowbird på norske skilt ble solgt til 600.000 kr.!?

I mitt syn er Turbo-modellene (inkl. GT2) og trimma RUF (de jeg kommer på i hodet akkurat nå ble alle levert med turbo) ordentlige superbiler i hver sin tidsepoke. Siste CTR3 ser jo ganske annerledes ut enn en vanlig 911 (i motsetning til raketten RT12) så den hadde sikkert de fleste kalt en superbil uansett tror jeg, da den kan klassifiseres som "exotic"...

Hva er din drømmebil nr. 1 da? ;)

Porsche 964 Turbo 3.6 topper min 911-liste hvertfall, men jeg hadde sikkert ikke kjøpt meg en med egne penger. De har blitt for dyre, er for sjeldne til å tunes (litt av poenget med en 911!), koster mye penger å vedlikeholde og jeg hadde ikke turt å latt en stå på gata over natta (også litt av poenget med en 911!).

Så min drøm er å kjøpe en 964 Carrera 2 og med tiden bygge den etter personlig smak. En RS lettvekter-kopi med RUF motorkit (turbo, 420 hk) og moderne oppgradering i understell og bremser... En oldschool, luftkjølt GT2 RS =P~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæh? RUF Yellowbird på norske skilt ble solgt til 600.000 kr.!?

Jeg husket feil, den gikk for ca 800 000kr.

Det er også i hvert fall en 959 i Norge. Ryktene sier to stk, en i Stavanger og en i Oslo.

Legger ved bilder av nevnte RUF og den ene 959. Sistnevnte restaureres pga skade, og to av bildene er fra når den lå på ebay til 100k$ for noen år siden.

1e69ef9ro6psqzckzhtb.jpg

lttljo33gpvl7nmpfcax.jpg

ldpud2z7t6p21y4uphn9.jpg

n3tgp9gofzbs00m1dxus.jpg

bxs3vmkn5h2o25svrdro.jpg

5su8rs6t8rsac7g2dht7.jpg

o1096sah0va0ymq7qddl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

800.000 kr er fortsatt billig, mener jeg. Eiern kan slappe av og se årlig verdiøkning i mange år...

959 gjør ingenting for meg, tar heller en vanlig 993 Turbo :)

Hmmm.... smak & fornuft... jeg velger 959. Er du klar over hva de bilene er verdt i kroner og ører samt hvilken betydning modellen har hatt for utviklingen av superbiler?... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes to stk Yellowbird i norge. og den som det er bilde av der er vel den "eneste yellowbirden" som har takluke. Den ble bygget om på ruf på bestilling fra kunde og har nummer...

av andre sjeldne Porscher går det også en registrert 964 Carrera RS 3,8

det er vel ca 90produserte inkludert "race" bilene.

Det ryktes også at det er bestilt 1stk 918Spyder av en norsk kunde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supersportsbiler som jeg vet om så går det en Aston Martin DBS i Oslo området. Han er også middels glad i BMW og har en 335xi e92 og har bestilt en 435xi. Skal behold begge BMWene.

Den hvite Koenigseggen har jeg vært på banekjøring med samme med den røde gt2rsen. Eier av Porschen kan kjøre bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

800.000 kr er fortsatt billig, mener jeg. Eiern kan slappe av og se årlig verdiøkning i mange år...

959 gjør ingenting for meg, tar heller en vanlig 993 Turbo :)

Hmmm.... smak & fornuft... jeg velger 959. Er du klar over hva de bilene er verdt i kroner og ører samt hvilken betydning modellen har hatt for utviklingen av superbiler?... :)

Spiller ingen rolle ;)

Takk for info, Tyggern! Sinnsykt at det finnes en RS 3.8 i Norge også :o Norge har sansen for Porscher :)

Går nok en V8 Vantage m/ V12 og manuell girkasse i Norge også, usikker på distrikt...

Ikke glemme nordmannen som bestilte Zagato-utgaven av V8 Vantage V12 også, tror den fikk norske skilter? De snakket om en 3+ millioner pris hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

959 gjør ingenting for meg, tar heller en vanlig 993 Turbo :)
Er du klar over hva de bilene er verdt i kroner og ører samt hvilken betydning modellen har hatt for utviklingen av superbiler?... :)
Spiller ingen rolle ;)

For deg kanskje, men for oss andre som er litt mindre subjektive er 959 minst like historisk signifikant som f.eks Ferrari F40. At 959 ser litt gammeldags ut idag er ikke relevant i forhold til trådens tema. Den er definitivt blandt verdens viktigste bilmodeller i en historisk kontekst når det gjelder skikkelige superbiler. Hverken Porsche 930 eller f.eks 993 Turbo er superbiler i denne sammenhengen.

Porsche Carrera GT (eller Porsche 980 som den egentlig heter) er en annen superbil fra Porsche, men finnes det en av de 1270 stk. som ble produsert i Norge?... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...