Otis Skrevet Juni 14, 2013 Skrevet Juni 14, 2013 Hallo Bilen; E39 med 18" M-sport understell. Hadde bilen på en 4-hjulskontroll med justering og her er resultatet mitt. Jeg er ikke helt fornøyd med bilen etter justering. Den er bedre på å ikke bry seg med hjulspor, men rattet er fremdeles litt skeivt i forhold til kjøring rett frem, samt at jeg synes den er noe ullen rundt midtpunktet. Kan dette være tannstanga som er dårlig eller er det feil justering? Bør jeg vurdere å klage på dette?
Kjell Z3 Skrevet Juni 14, 2013 Skrevet Juni 14, 2013 At rattet ikke er i midtstilling er slurv fra mekanikeren. Rattet SKAL stå i midtstilling når hjulene justeres og da blir det riktig. Gå tilbake og be dem gjøre det skikkelig, ingenting er verre enn et ratt ute av posisjon. Spør om de også ville levert fra seg en ny BMW til 1,5 millioner med et ratt stående på halv åtte.
Vildalen Skrevet Juni 14, 2013 Skrevet Juni 14, 2013 Har samme problem jeg også, på en E82. 4-hjulskontroll utført igår. Er ikke snakk om mye, men man kan se at det er bittelitt skeivt.
JTS77 Skrevet Juni 14, 2013 Skrevet Juni 14, 2013 Hadde samme problem med min E39, Verkstedet prøvde tre ganger uten å få det til. Leverte bilen til Bavaria og de fikk det til på første forsøk Eg hadde ikke godtatt at det er slik. Men det er viktig at alt av understellsdeler er i god stand, også tannstang.
Lars89 Skrevet Juni 14, 2013 Skrevet Juni 14, 2013 Hvis rattet er skeivt er det reklamasjonssak. Er ufattelig irriterende med skeivt ratt
Otis Skrevet Juni 14, 2013 Forfatter Skrevet Juni 14, 2013 Oppdatering! Det tok i mot bilen med åpne armer og fikset biffen. Nå er rattet også rett, samt at bilen ikke trekker så mye til sidene. Vesentlig mer stabil enn tidligere. Det var med andre ord ikke slitt tannstang som jeg fryktet et lite øyeblikk. Så nå er bilen i orden, selv om en verdi på bakstillingen var 0,01 grade ute av stilling, men det er vel kanskje OK.
JTS77 Skrevet Juni 14, 2013 Skrevet Juni 14, 2013 Flott det ordna seg da. 0.01grad er så lite at det forandrer seg mer om du har full/tom tank
Otis Skrevet Juni 14, 2013 Forfatter Skrevet Juni 14, 2013 Men jeg ser på papiret jeg fikk fra dem så ser jeg at caster verdier på foraksel er en del utenfor det som er bestemt. Hva kommer det av?
Alpejohn Skrevet Juni 14, 2013 Skrevet Juni 14, 2013 Hmm.. Du har andre måldata en det jeg har fått både på bmw og et annet verksted.. Camber bak stemte med det jeg har på min da.. Men var en del som var annledes en det jeg har fått gjort.. Blir ikke klok på dette jeg..
Otis Skrevet Juni 15, 2013 Forfatter Skrevet Juni 15, 2013 Rart det da. Det er jo samme måleverdier for disse bilene vi har. Noen som kan forklare dette?
540is Skrevet Juni 15, 2013 Skrevet Juni 15, 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor de justerer bilen med spredning foran, ja det er såvidt innom toleransene men med total spissing på 0.10`- 0.15` ville du fått en mere stabil bil.
Clevion Skrevet Juni 15, 2013 Skrevet Juni 15, 2013 Hvor mye koster det for og ta en 4 hjulskontroll osv?
Alpejohn Skrevet Juni 15, 2013 Skrevet Juni 15, 2013 Skal se om jeg finner igjen papira fra siste justering. Har 2 fra tidligere. Men på en av de tidligere står det 5 serie e39 touring, sportsunderstell + nivåregulering Med deg sto det noe annet, og på den andre jeg har står det noe annet igjen. Vet ikke om det har noe og si da.. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 MAD
Lars89 Skrevet Juni 15, 2013 Skrevet Juni 15, 2013 Hvor mye koster det for og ta en 4 hjulskontroll osv? Det varierer. Noen har fastpris, andre tar ekstra betalt hvis ting sitter fast osv. Men mellom 1200 og 2000 er vanlig.
Clevion Skrevet Juni 15, 2013 Skrevet Juni 15, 2013 Hvor mye koster det for og ta en 4 hjulskontroll osv? Det varierer. Noen har fastpris, andre tar ekstra betalt hvis ting sitter fast osv. Men mellom 1200 og 2000 er vanlig. Okai, så det er ikke så gæli siden de retter det også opp vis det er noe ute av kurs osv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå