Gå til innhold

Eksosverdier helt feil, falskluft?

Nyheim
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har en 318is som var på eu-kontroll igår, fikk 2'er på HC verdier... skal være på rundt 300, mine var oppi 2000, haha.

Hva kan det være? han på verkstedet trodde det var falskluft, siden bilen gikk såpass rent, så tvilte han på at det var noe med tenninga eller innsprøytningen, men kunne være det og sa han.

Den var helt fin i fjor, men etter det har innsugsmanifoldet vært demontert, så kanskje det er dårlig pakning ved inngangene til ventilene? noen forslag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var co'en da?

M42 eller m44?

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta

Det husker jeg ikke

Er M42 motor ;)

Når jeg kjører og kommer til et kryss og trykker inn clutchpedalen så dør bilen ut noen ganger, regner med det er samme problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den dør ut kan det ofte være falskluft eller luftmassemåler. (evt mengdemåler).

Kan prøve å ta en diagnose av bilen, da vil du få opp evt feil verdier der og feilkoder.

Fylle E85 løser ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letteste måten er jo å sprute startgass/bremserens på slanger og se om motoren reagerer...

Sprayet startgass overalt inni der... ingen reaksjon :S

Bortsett fra på luftfilteret såklart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den dør ut kan det ofte være falskluft eller luftmassemåler. (evt mengdemåler).

Kan prøve å ta en diagnose av bilen, da vil du få opp evt feil verdier der og feilkoder.

Fylle E85 løser ikke problemet.

Kan luftmassemåleren sørge for feil avgass?

Det som er byttet tidligere er Lambdasonde, tomgangsregulator, rengjort innsug, øvre innsugspakning, plugger, bensinfilter, og litt ditt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...