ahj Skrevet September 28, 2013 Share Skrevet September 28, 2013 Jeg hadde aldri valgt Yokohama vinterdekk. Bare møkk i forhold til Nokian hakka. Jeg anbefaler deg å kjøpe Nokian, de er verdt de ekstra pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet September 28, 2013 Share Skrevet September 28, 2013 Hehehe. Dyrt med gode vinterdekk, ja! Kjøpte nye på torsdag selv (nokian hakka 8 ). Til 4x 225/40R18 kom det på 11000,- inkludert frakt. Så blir det omlegging i tillegg. En god del billigere for 15-16". Kjipt at det skal være så voldsom prisforskjell. Kjøpte fra dekk365.se (siden de ikke er tillatt i Norge enda) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet September 28, 2013 Share Skrevet September 28, 2013 Jeg hadde aldri valgt Yokohama vinterdekk. Bare møkk i forhold til Nokian hakka. Jeg anbefaler deg å kjøpe Nokian, de er verdt de ekstra pengene. Jeg må faktisk få arrestere. Jeg har Yokohama piggfrie på dieselpurka, og jeg er faktisk strålende fornøyd med disse dekkene. Jeg er helt uenig i "bare møkk". Jeg har kjørt på møkkadekk før, Yokohama sine vinterdekk er langt bedre enn det som kan beskrives som møkk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet September 28, 2013 Forfatter Share Skrevet September 28, 2013 Gleder meg til å se hvor rå m3'en blir Merket nettopp att du har akkurat samme farge lakk som meg, så blir vell igrunn ganske like etter csl osv. Kan og anbefale å la enden av bakluka forbli i carbon, sånn att det på en måte går over fra carbon til bilen sin farge. Vanskelig å forklare, så gi en lyd vist du vil ha bilde av hvordan min ser ut med det Planene for M3'en er egentlig klare. Blir kun enkle små modds hele veien derav bl.a: M3 CSL frontfanger, CSL bakluke, Carbon diffuser, Recaro bøttestoler, ESS VT-2 kompressorkit, div lys etc. Litt usikker på farge enda, står mest mellom koksgrå og rød Vet hva du tenker på mtp bakluka.. Send gjerne et par bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet September 28, 2013 Forfatter Share Skrevet September 28, 2013 Jeg hadde aldri valgt Yokohama vinterdekk. Bare møkk i forhold til Nokian hakka. Jeg anbefaler deg å kjøpe Nokian, de er verdt de ekstra pengene. Har hatt Yokohama piggfritt på flere av mine tidligere biler, og de er LANGT ifra "møkk". Greit nok at Nokian er bedre - noe de også er, men veit ikke om de er nesten 2.000,- bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet September 28, 2013 Forfatter Share Skrevet September 28, 2013 Hehehe. Dyrt med gode vinterdekk, ja! Kjøpte nye på torsdag selv (nokian hakka 8 ). Til 4x 225/40R18 kom det på 11000,- inkludert frakt. Så blir det omlegging i tillegg. En god del billigere for 15-16". Kjipt at det skal være så voldsom prisforskjell. Kjøpte fra dekk365.se (siden de ikke er tillatt i Norge enda) Ihvertfall når man er på 18" eller større Hadde som nevnt tildligere Nokian Hakka R i 235/35-19 på E60'en i fjor vinter, og dekka var rett og slett overlegne. Men det var prisen også ^^.. Fått pristilbud på 6.500,- ca for Yokohama piggfritt, og 8.000,- for Nokian Hakka R. Sjekket samtidig pris på Hakka R2 (nye dekke til Nokian) og dem havnet på 9.400,- ca. Vil gjerne holde meg rundt 5.000-6.000,- for dekk, men får se hva det blir til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet September 28, 2013 Forfatter Share Skrevet September 28, 2013 Jeg må faktisk få arrestere. Jeg har Yokohama piggfrie på dieselpurka, og jeg er faktisk strålende fornøyd med disse dekkene. Jeg er helt uenig i "bare møkk". Jeg har kjørt på møkkadekk før, Yokohama sine vinterdekk er langt bedre enn det som kan beskrives som møkk. Enig i den. Yokohama har bra dekk både sommer og vinter, og jeg må si de overrasket meg på E91'en jeg hadde disse på. 225/45-17 Yokohama piggfritt mener jeg å huske. Bridgestone Blizzak er også et kjempe dekk jeg har gode erfaringer med, men prisforskjellen opp til Nokian er såpass liten så da hadde jeg gått for Hakka R istedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet September 28, 2013 Share Skrevet September 28, 2013 Jeg må faktisk få arrestere. Jeg har Yokohama piggfrie på dieselpurka, og jeg er faktisk strålende fornøyd med disse dekkene. Jeg er helt uenig i "bare møkk". Jeg har kjørt på møkkadekk før, Yokohama sine vinterdekk er langt bedre enn det som kan beskrives som møkk. Bare å komme å arrestere meg for å ytre en mening. Kan hende at å si at de er "møkk" blir feil i denne sammenhengen, de er helt OK, det fins dekk som er LANGT bedre etter min mening. Det kan hende de fungerer i snø fattige fredrikstad hvor det er lite bakker, men når jeg skal på fjellet med disse dekkene har jeg større problemer å komme opp bakker enn andre med andre dekk. Har hatt Yokohama piggfritt på flere av mine tidligere biler, og de er LANGT ifra "møkk". Greit nok at Nokian er bedre - noe de også er, men veit ikke om de er nesten 2.000,- bedre Jeg har kjørt motor sterke og svake, 1,3,5 serie med disse dekkene og jeg har blitt skremt hvor dårlige de er. Blir som naf sier, de er helt OK på snø og is. Jeg synes dekket er langt for mykt, dårlig på bakkestart på snø. Eneste positive jeg kan se med dem er når det slipper så slipper det veldig mykt. Men hvilken dim skal du ha? Du kan få kjøpe mine, så kan jeg oppgradere til noe annet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet September 29, 2013 Forfatter Share Skrevet September 29, 2013 Bare å komme å arrestere meg for å ytre en mening. Kan hende at å si at de er "møkk" blir feil i denne sammenhengen, de er helt OK, det fins dekk som er LANGT bedre etter min mening. Det kan hende de fungerer i snø fattige fredrikstad hvor det er lite bakker, men når jeg skal på fjellet med disse dekkene har jeg større problemer å komme opp bakker enn andre med andre dekk. Jeg har kjørt motor sterke og svake, 1,3,5 serie med disse dekkene og jeg har blitt skremt hvor dårlige de er. Blir som naf sier, de er helt OK på snø og is. Jeg synes dekket er langt for mykt, dårlig på bakkestart på snø. Eneste positive jeg kan se med dem er når det slipper så slipper det veldig mykt. Men hvilken dim skal du ha? Du kan få kjøpe mine, så kan jeg oppgradere til noe annet Alle har forskjellig smak, det gjelder jo på alt. Men jeg har ihvertfall vært fornøyd med de Yokohama dekka jeg har kjørt med. 215/40-18 eller 225/40-18 er jeg på jakt etter. Felgene ligger klare, men har ikke bestemt meg for dekktype enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenBimmer Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 Slik ser min ut Durochris reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet September 29, 2013 Forfatter Share Skrevet September 29, 2013 Slik ser min ut DSC_0104.JPG Var slik jeg trodde ja.. Stilig overgang det der, skal vurdere det når jeg sender luka til lakk! Hvordan var passformen forresten? Regner med du handlet hos GS..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenBimmer Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 Er fra gs ja, forgje eier som monterte men passformen på de skal være helt grei. Eneste er att armen til nøkkellåsen er for kort, så kan ikke låse opp bagasjen med nøkkel. Men man gjør jo ALDRI det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stawky Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 Funker fint og låse opp med nøkkel på min. Passformen på selve luka er bra, men måtte pusse endel for og få lykter og låsedeler til og passe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet September 29, 2013 Forfatter Share Skrevet September 29, 2013 Er fra gs ja, forgje eier som monterte men passformen på de skal være helt grei. Eneste er att armen til nøkkellåsen er for kort, så kan ikke låse opp bagasjen med nøkkel. Men man gjør jo ALDRI det Tror jeg faktisk aldri jeg har gjort.. Så det blir evt ikke det største problemet Men det skal jo i utgangspunktet fungere selv om man bytter luka. Så du får feilsøke litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet September 29, 2013 Forfatter Share Skrevet September 29, 2013 Funker fint og låse opp med nøkkel på min. Passformen på selve luka er bra, men måtte pusse endel for og få lykter og låsedeler til og passe. Flere som har sagt at man må pusse litt i noen hjørner for å få bedre fitment til lamper etc. Men det er jo kurant nok til den prisen den koster.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå