Gå til innhold

Gratulere så mye til ny/ nye bimmers eiere


M3 Yngve
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tror vi kan være enige om at kverrulantene her inne ikke er her fordi de har tunge diagnoser, men fordi de elsker å trolle på lettfyrte sjeler. Såpass kjenner jeg dem etter alle disse åra. ADHD referansen er mer en way of speak enn å rakke ned. Du vet jo hvordan det er å gå i kryssilden med mange av disse Fredrik.. :P

Og får de et eget hjørne så presses ingen vekk. De slipper bare å spille høy musikk for alle.

Jeg har ikke noe imot å få mitt eget hjørne selv heller :lol:

Angående oppdelingen så mener jeg bestemt at spesifikt salgsforum burde deles etter måten jeg foreslo, og ikke E-koder. Selvfølgelig kunne problematikken vært nærmest løst om vi hadde hatt et auto skjema som fylte inn basisdata som f.eks fra hvilke E-koder du solgte deler fra, og hva slags delekategorier du selger. Som på finn.no. Men folk er jevnt over veldig dårlige til å skrive dekkende overskrifter og det gjør det veldig vanskelig å søke dem opp, spesielt da salgsforumet er like overfyllt som T-banen og du skal være temmelig dreven og forstå hvor og hvordan du skal finne fram til nøkkelordene. Det morsomme er at disse nøkkelordene kan være skrevet feil.. Også er dine godt uttenkte søk like ubrukelige som annonsør er i rettskrivning :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Angående oppdelingen så mener jeg bestemt at spesifikt salgsforum burde deles etter måten jeg foreslo, og ikke E-koder. Selvfølgelig kunne problematikken vært nærmest løst om vi hadde hatt et auto skjema som fylte inn basisdata som f.eks fra hvilke E-koder du solgte deler fra, og hva slags delekategorier du selger. Som på finn.no. Men folk er jevnt over veldig dårlige til å skrive dekkende overskrifter og det gjør det veldig vanskelig å søke dem opp, spesielt da salgsforumet er like overfyllt som T-banen og du skal være temmelig dreven og forstå hvor og hvordan du skal finne fram til nøkkelordene. Det morsomme er at disse nøkkelordene kan være skrevet feil.. Også er dine godt uttenkte søk like ubrukelige som annonsør er i rettskrivning :lol:

Må si meg enig med deg Oddis, om at salgstråden bør sorteres bedre.

Men når det gjelder prosjekttråder, så må en være litt mer forsiktig med å dele opp. Jeg ser selv resultatet på div store forum som har delt opp prosjekttrådene, og det er at en for lett "låser" seg til det en normalt sett liker. Personlig surfer jeg sjelden innom andre grupper enn de E2x-gruppene jeg selv liker, og det er ikke alltid at jeg gidder å bla gjennom alle de heller. En annen vinkling er jo at jeg kan ta min egen prosjekttråd (E28en) som eksempel: Rimelig mange av de som følger/detter innom den er ikke en E28-liker, enkelte er NESTEN E28-hater også, men siden tråden min har dukket opp på toppen av lista 250+ ganger, så blir nyskjerrigheten for stor til at de klarer å la være å kikke innom. Dette er noe av det å spre det gode budskap, nettopp genuin BMW-interesse. Om en person er "låst" til E39, så skal det veldig mye til for at den vedkommende gidder å gå inn på 2 generasjoner eldre 5-serie.

Forandringer på Bimmers er et pluss. For MYE forandringer vil bli negativt. Litt opprydding føles godt, men det må ikke kikkes for mye på de amerikanske forumene. Der er det mye dårlige løsninger, men som gjerne funker "bra" for de over gjennomsnittet spesielle/sære amerikanerene. Det viktigste for meg er at signaturen-regelen holdes stramt, ingenting er værre og kjedeligere enn å bla igjenom tråder der signaturene er proppet med tekst og store bilder. Og reklame midt i trådene suger bigtime...

Just my .02 cent...

PS!

som en sidekommentar til den diskusjonen som har vært over et par sider nå mellom diverse Freddyer: Diskusjon er viktig, de er begge personer med høy kompetanse som bidrar til å øke forumets "verdt-å-følge" ideologi. At de har latt seg selv trigge litt for lett seg imellom, kan begge to i mange tilfeller selv ta skylden for. En god diskusjon er både sunt og viktig, sterke og seriøse meninger er viktig - men det gjelder å styre seg litt. Det har jo vært noen ganger at jeg syns det har blitt litt mye hakking på hverandre som jeg kunne ha vært foruten for min egen del iallefall. Men en ting er nå soleklart: Jeg ville ikke EN eneste dag vært foruten våre kjære Freddyer. Den kunnskapen og engasjementet som feks de har, er gull verdt for holde nivået på dette forumet oppe. Å plassere folk vekk i hjørnebåser blir helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder med deg om signaturen og bilder. Kan bli sjøsyk av å prøve å lese lange tråder på amerikanske forum. Fatter egentlig ikke at de ikke syns det selv. Må omtrent myse på korte innlegg for å finne de få ordene de sier over det gigantiske bildet i mange kontraster.

Bilen din Pedi var faktisk det første som kom gjennom hode mitt da jeg skrev "restaureringsprosjekter" og tenkte umiddelbart at din er helt i grenseland mellom de kategoriene ;) Morsomt at det var akkurat du som skulle kommentere også.

Stue bort er et begrep dere prater om, men jeg snakker om å legge all skitpratet til en kategori som det er frivillig å klikke seg inn på. Hvis det er å stue bort, ja da får vi være enige om å være uenige. Jeg diskuterer gjerne politikk, husbygging, ubrukelige kinavarer og fotball på off topic, men i resten av forumet liker jeg å holde det til BMW.

Min personlige oppfatning er at bimmers absolutt bør ha et off topic forum (og være et community forum), og det vil fungere også til å bli kjent med folk inne på forumet. Men alle klarer ikke frihet under ansvar - det er her eierne må inn å bestemme hvor de vil grensa skal gå. Moderatorer trengs iallefall med en sånn kategori. Gjerne med doktorgrad i diplomati...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ordla meg litt feil her Oddis, hele min kommentar var ikke direkte myntet ut fra kun din kommentar - sorry. Jeg vil gjerne ha Off Topic, den er et must å ha. Har ingen behov for det selv, men det er mange andre som søker det mer enn meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, et par ting er det jeg savner her inne...

En "liker-knapp" og en "takk-knapp".

Liker-knappen vil sortere bort mye av unødig "støy" i diverse tråder. Det er nok en relativt høy prosent av innlegga her inne som besår av kun feks: ;):) +1 +2 "liker"..... osv osv...

En "takk-knapp" KAN bidra til økt bygging av tillit.

Men det er liker-knappen som er viktigst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi enige.

En liker knapp og en "følg disse trådene" hadde vært veldig fint. Så kan det blinke et sted på skjermen hver gang noen enten poster i tråden du følger eller om noen har besvart dine innlegg. E-mail varsel er litt sånn ....tungvindt! Mild sagt. Og mye ekstraarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige oppfatning er at bimmers absolutt bør ha et off topic forum (og være et community forum), og det vil fungere også til å bli kjent med folk inne på forumet. Men alle klarer ikke frihet under ansvar - det er her eierne må inn å bestemme hvor de vil grensa skal gå...

Jeg har ikke helt troa på at et off topic-forum vil bedre kvaliteten på Bimmers. Jeg mistenker at det vil senke kvaliteten på innlegg også i andre underfora, fordi folk tar med seg uvanen/spammingen inn i andre avdelinger. Gammel vane (eller var det dame?) vond å vende...Bare se hvordan de mest aktive tulletråd-brukerne ofte legger inn unødvendig svada i andre tråder.

Dette med å dele inn teknisk er nok en vanesak. Var vel noen protester når bilsalg ble delt inn i generasjoner, men dette funker jo glimrende.

Prosjekt og bilder/film synes jeg funker fint i dag, da man får en fin variasjon og kanskje snubler over ting man egentlig ikke hadde tenkt å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er inne på forbedringspotensiale.

Mange benytter seg nok av mobil, og diverse padder for å surfe rundt på forumet i dødtiden, og jeg sliter veldig med å kunne treffe riktig linker osv. Så man burde se på muligheten for å få forumet litt mer nettbrett/mobil vennelig.

Ja jeg vet at det finnes noen apper osv, men med to surface brett, en Windows phone, en iphone og to ipader, samt to andoriod brett som benyttes litt om hverandre så er det lette å bruke nettleseren.

Ellers grattis til nye eiere, og til optimaliseringen som er gjort.

For oss som jobber i bransjen, er det mulig å få vite hva forumet kjører på av hardware nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til nye drivere. Gleder meg til å se hvordan dette blir. Er kun en ting jeg virkelig ønsker meg, og det er at deler kjøp/salg delen blir delt inn i karosserityper. Og samtidig lurte jeg på, ER DET MULIG å få tilbake gamlebrukeren min som "plutselig forsvant" ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er inne på forbedringspotensiale.

Mange benytter seg nok av mobil, og diverse padder for å surfe rundt på forumet i dødtiden, og jeg sliter veldig med å kunne treffe riktig linker osv. Så man burde se på muligheten for å få forumet litt mer nettbrett/mobil vennelig.

Ja jeg vet at det finnes noen apper osv, men med to surface brett, en Windows phone, en iphone og to ipader, samt to andoriod brett som benyttes litt om hverandre så er det lette å bruke nettleseren.

Ellers grattis til nye eiere, og til optimaliseringen som er gjort.

For oss som jobber i bransjen, er det mulig å få vite hva forumet kjører på av hardware nå?

Om du bruker Google Chrome på mobilen din vil den automatisk skalere opp bildet om det er flere linker innenfor området du trykket, slik at du lett får valgt riktig link. Bare et tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hardware'n som forumet kjører på er en HP Proliant DL380 med 12 kjerner, 146gb ram og en haug med SAS -disker. Serveren er Ubuntu og kjører virtualisert på vmware vSphere 5. Vi kjører webserveren med forumet på 1 vm og bildeserveren på 1 vm.

Burde takle jobben. Der er mer hardware å ta av, hvis dette når taket :wink:

This is what we do for a living :-)

cheers!

//Roar

Når man er inne på forbedringspotensiale.

Mange benytter seg nok av mobil, og diverse padder for å surfe rundt på forumet i dødtiden, og jeg sliter veldig med å kunne treffe riktig linker osv. Så man burde se på muligheten for å få forumet litt mer nettbrett/mobil vennelig.

Ja jeg vet at det finnes noen apper osv, men med to surface brett, en Windows phone, en iphone og to ipader, samt to andoriod brett som benyttes litt om hverandre så er det lette å bruke nettleseren.

Ellers grattis til nye eiere, og til optimaliseringen som er gjort.

For oss som jobber i bransjen, er det mulig å få vite hva forumet kjører på av hardware nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WEB -serveren er satt opp med 4 vCpu'er og 8GB ram, samt 80gb disk. Bilde -serveren er satt opp med mindre ram og cpu, men mer disk - 200gb tror jeg. lett å endre underveis i vmware - kan gjøres i fart uten brukerne merker noe :-)

Så langt ser det ut til at der liten last på serverne, så de har kapasitet i overflod, men vi overvåker kontinuerlig hvis noe skulle skje.

Blir spennende å se når vi lanserer nye tjenester hvordan lasten og kapasiteten blir da.

//Roar

taåatalk er det eneste rette. eneste som er dritt, det finnes ikke til Windows rt eller phone:(

av ren nyskjerrighet. hva krever forumet av specs på hver enkelt vm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! :D

Bare husk _ikke_ del inn i karosseri (E -tall) kategorier - siden det mye overlappende deler.

Det beste er å dele inn i ala "motordeler", "interiør", "eksteriør/styling", "karosseri", "eksos" "tuningdeler/ettermarked" osv. Da blir det lettere å peile seg inn på hva man vil ha, om man får flere alternativer.

Jeg syntes det burde bli sånn at det er delt inn i karosseri (E-tall) kategorier. Også heller få til sånn at de som legger ut anonnse kan huke av for hvem kategori det skal vises i. Så viss noen selger Fks: et ratt som passer i både e39 og e38 kan de huke av i begge kategoriene.

Og viss noen da er interisert i og putte en m50 motor i e30 sin så vet de at det holder og sjekke fks: e34 kategorien pga deler som passer over ens ligger i alle kategoriene delen passer i.

Og for og ha kontroll på hva som passer om verandre kunne en DIY til åssen og finne ut det på Fks: GS Bildeler liggi på toppen av salgs gruppen.

Hadde også vert greit med en egen tråd for BMW verktøy!

Til DIY forumet så må nesten alle trå til litt selv. Oppfordre alle aktive medlemer til og ta bilde og lage DIY så fort de skal gjøre noe mere spenende en og legge om hjul. Men burde også ha et kontroll organ for DIY trådene som blir laget så man slipper så mye surr og at det blir laget flere av samme DIY!

Så må jeg bare få gratulere til de nye eierne. Og håper de klarer og løfte Bimmers til nye høyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...