D.Toft Skrevet September 5, 2013 Skrevet September 5, 2013 alle merker han "mandags varer" har hatt bilsten på 2 biler, bare positivt å si.
Otis Skrevet September 5, 2013 Skrevet September 5, 2013 Det har vært nesten konkludert med at Bilstein kun er dårlig til e39. Men dog ville nok jeg personlig ha gått for Sachs Advantage eller Sachs supersport fra koed.
Hpi Skrevet September 5, 2013 Skrevet September 5, 2013 b6 er olje dempere, b8 er gass, kjøp b8, mye bedre dempere Stemmer dette da? Trodde b6 og b8 er samme demperen men b8 er for senka biler.
Steinhar Skrevet September 5, 2013 Forfatter Skrevet September 5, 2013 Hva er stiveste av sachs og bilstein? Vil ikke ha den for stivt, da jeg har barn i bilen.
D.Toft Skrevet September 6, 2013 Skrevet September 6, 2013 ser nå at b4, b6 og b8 er gass. b4 er vel for std fjører, b6 og b8 for senka biler. b8 er hvertfall bra stivt, men ikke for stivt. ang stiv bil, så kjører jeg med coilovers og 2 barn i bilen, ingen klaging
Steinhar Skrevet September 6, 2013 Forfatter Skrevet September 6, 2013 Vi kjører en del etter en strekning med en del telehiv, så vil ikke ha for stivt!
StigJ Skrevet September 6, 2013 Skrevet September 6, 2013 Må ha det litt stivt ellers blir det fort slik bortover telehivene http://www.youtube.com/watch?v=UhJ7hT1hQC8
Otis Skrevet September 6, 2013 Skrevet September 6, 2013 Skal du ikke ha det for stivt, så er ihvertfall Sachs for M understell veien å gå. Bilstein er stivere enn Sachs, og skal du ha mest komfort med senk så er det Sachs som er best. Ihvertfall er det slik på E39.
Steinhar Skrevet September 6, 2013 Forfatter Skrevet September 6, 2013 Finner ikke sachs til bak, bare forran.
Otis Skrevet September 6, 2013 Skrevet September 6, 2013 http://www.zf.com/media/media/document/ ... log_au.pdf Her står det at de har bak demper til e38, men ikke fram demper. Foran kan du bruke dempere kun fra 740 i eller d og opp. Men bak kan du bruke fra alle e38 uansett motor.
stig. Skrevet September 6, 2013 Skrevet September 6, 2013 jeg har hatt mye bilstein å kun gode ord om det, men har du sjekket opp koni dempere a?
Haug530D Skrevet September 8, 2013 Skrevet September 8, 2013 b6 er olje dempere, b8 er gass, kjøp b8, mye bedre dempere Begge er gass dempere, men B8 er beregnet på senking, B6 har samme slaglengde som orginale dempere.
eilefsen Skrevet September 8, 2013 Skrevet September 8, 2013 B4 er standard OEM dempere, B6 er Sport (samme lenge som orgianlt, men annen teknologi) og B8 er Sprint (kortere dempere beregnet på kortere fjærer) Du kan fint bruke orginal lenge på dempere opp til 40mm senk iallefall, over det vil jeg anbefale kortere dempere. Du har jo et alternativ i koni også, har selv aldri vært så veldig fan av de men det har vel kommet noen bedre etterhvert, som koni FSD. Ellers så har jeg veldig bra erfaringer med B8 Sprint iallefall, da med 60mm senk. utrolig gode å kjøre på og ikke pinne stive. Dette var da på en Audi A4.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå