Gå til innhold

Den lille vinterdekktråden

awt
 Share

Anbefalte innlegg

Bruker folk seriøst 20k på dekk?

Sent from iPaddo

Linken over var 10.000, inkl mva ;)

Betalte vel også snaue 8.000 hos min lokale langer for Hakka 7 i 225/45/18. Villedende pris på dekk må man ikke se på. "Fullpris" på bakdekkene mine om sommeren er 6.500+mva per dekk ifølge forhandleren. Betalte 6000+mva for to stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syntes dere om dette tilbudet, 18" BMW E60? http://megahjul.no/nb/produkter/dekk/27 ... oduct-list

Veldig dyrt! Sjekk ut denne: http://www.byttdekk.com/dekk/nokian/nok ... item=29989

En "smule" billigere :)

Ser jeg helt feil ... tilbud fra megahjul ble til sammen ca 8200 ferdig ballansert (se Dagens tilbud), mens tilbudet fra byttdekk.com ble 8558.

ble litt usikker hehe

Xues

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syntes dere om dette tilbudet, 18" BMW E60? http://megahjul.no/nb/produkter/dekk/27 ... oduct-list

Veldig dyrt! Sjekk ut denne: http://www.byttdekk.com/dekk/nokian/nok ... item=29989

En "smule" billigere :)

Ser jeg helt feil ... tilbud fra megahjul ble til sammen ca 8200 ferdig ballansert (se Dagens tilbud), mens tilbudet fra byttdekk.com ble 8558.

ble litt usikker hehe

Xues

Nå ble jeg usikker, for jeg så på det som ikke var tilbudet. Men hvis 8200 er med ALT, bør du slå til NÅ! :) Men det virker rart når de kan gi så gode tilbud. 19000,- utenom tilbud, 8200,- med tilbud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "fullprisene" til Megahjul må du ikke se på da det er renspikka pisspreik og villledende reklame. Handla nokian piggfri til en golf 3 i fjor og aktuell dim på den var 185/60-15, sjekket litt rundt og det var ca 1350 kr pr dekk veiledende pris hos de fleste, mens hos megahjul som er rett borti gata her var det 2200 kr veiledende og med deres "superrabatt" som tullingen bak kassa kalte det kom de på 1290 kr pr dekk eksl. balansering og omlegg. Så hold øya åpne og ikke tro for et sekund at de har 60% rabatt på noe da de skrur opp veiledende priser med 80% i forhold til konkurenter.

Kan også nevne at dekkonline er brukt 2 ganger til å handle vinterdekk, og begge gangene ble det Nokian Hakka som kom innen 5 dager levert på dør, til og med rimelig ferskt produksjonsdato. Anbefalles!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt samme bil med 245 brede Michelin piggdekk og piggfri dekk og det var et mareritt på ordentlig vinterføre.

Jeg hadde planer om 245, så vet ikke om jeg likte dette. :)

Jeg har så absolutt ikke behov for å ha bredest mulig dekk, men felgene er 8,5", så da er igrunn 245 det mest riktige. Kanskje jeg bør vurdere 225, selv om jeg igrunn ikke er noe "strekk-fan".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt samme bil med 245 brede Michelin piggdekk og piggfri dekk og det var et mareritt på ordentlig vinterføre.

Jeg hadde planer om 245, så vet ikke om jeg likte dette. :)

Jeg har så absolutt ikke behov for å ha bredest mulig dekk, men felgene er 8,5", så da er igrunn 245 det mest riktige. Kanskje jeg bør vurdere 225, selv om jeg igrunn ikke er noe "strekk-fan".

Du burde i hvertfall tenke deg godt om er min erfaring :) Jeg har 8,5x18" felg og med Nokian Hakka 7 i 225 bredde er det ikke dekkstrekk. Kan prøve å få tatt bilde i kveld hvis det er av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjeder deg kan du alltids ta bilde, men om du sier det fungerer greit så holder det for meg. :)

Jeg ser utvalget av Hakka R-dekk er svært begrenset i 19". Foruten 245/40 har man kun 235/35, og det vil gi for liten diameter. Nye R2 har 245 som smaleste dekk.

Continental ContiViking 5 har 235/35 som eneste dimensjon i 19", og Michelin X-ice finnes ikke i 19" såvidt jeg kan se.

Kan jo selvfølgelig selge felgene, og heller skaffe noen i 18", men har alltid hatt lyst på style 172, så vil liksom ikke det heller.

Nå er det riktignok 99% våt asfalt det går i her, men om det er totalt ubrukelig den ene dagen man trenger det, så nytter jo ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjeder deg kan du alltids ta bilde, men om du sier det fungerer greit så holder det for meg. :)

Jeg ser utvalget av Hakka R-dekk er svært begrenset i 19". Foruten 245/40 har man kun 235/35, og det vil gi for liten diameter. Nye R2 har 245 som smaleste dekk.

Continental ContiViking 5 har 235/35 som eneste dimensjon i 19", og Michelin X-ice finnes ikke i 19" såvidt jeg kan se.

Kan jo selvfølgelig selge felgene, og heller skaffe noen i 18", men har alltid hatt lyst på style 172, så vil liksom ikke det heller.

Nå er det riktignok 99% våt asfalt det går i her, men om det er totalt ubrukelig den ene dagen man trenger det, så nytter jo ikke det.

Er du sikker på at 235/35 ikke passer? Og style 172 er en av de fineste orginal felgene som er levert fra BMW, ikke selg dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ganske sikker på det var 245/40 jeg skulle ha (og som står på de felgene nå)? Men ble brått litt usikker, så muligens du har rett. :)

Det blir nok feil profil. E6x ble levert med 245/40 på 18 og 245/35 på 19 ;) Orginal minste dimmensjonen er 225/55-16, 225/50-17, 245/40-18 og 245/35-19(og 275/30-19). Det er ihvertfall det som kom fra fabrikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekka med Continental Sportcontact, 2 dekk fra Dekkonline.com og 2 dekk kjøpt lokalt. Det var nøyaktig samme produksjons/internkoder på dekkene, foruten datomerkingen. Med andre ord 100% identiske dekk de selger i Norge og i Tyskland. Vinterdekk så la jeg merke til nå sist vinter at de hadde begynt å få inn vanlige "nordiske" vinterdekk fra Continental og Nokian. Jeg går ut fra at dette er samme dekkene som vi får kjøpt her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...