stikkan Skrevet November 21, 2014 Share Skrevet November 21, 2014 Som Erik BM så har jeg også nå plutselig igår fått BMW Online og Internett til å fungere i min F11 (produsert mars 2011/importert norge juli 2014). Har også prøvd å registrere meg for bruk av BMW Remote på Connecteddrive men får beskjed om at det ikke er tilgjengelig for min VIN. Er det noen som vet hva som er årsaken til at det plutselig fungerer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet November 21, 2014 Share Skrevet November 21, 2014 BMW har lansert en del ConnectedDrive tjenester i det siste. Men kan ikke helt se hvorfor det skal ha noe med internett å gjøre... På min har det fungert hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik BM Skrevet November 21, 2014 Share Skrevet November 21, 2014 Sendte Mail til "connecteddrive" i Tyskland og fikk til svar at de trenger adresse og tlf nr. Får se hva som kommer ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik BM Skrevet November 21, 2014 Share Skrevet November 21, 2014 Fikk i sving google streetview, apps (iski, yelp, wiki local) også. Eneste jeg gjorde den dagen det plutselig fungerte var å åpne den skjulte menyen og navigere litt rundt. Var innom noe sensorgreier og mulighet for å sjekke posisjon. Litt søkt å tro det er noen sammenheng der. Trolig som kjennern sier, at BMW muligens har letta litt på jernteppet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet November 21, 2014 Share Skrevet November 21, 2014 Bruker du delt internett på tlf? Gjør du noe mer? Skjult meny? Jeg har en iphone med datakort ståendes i bilen for å få spotify og connedted drive appen til å funke.(bruker windows phone som primær som kobles med bluetooth) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik BM Skrevet November 21, 2014 Share Skrevet November 21, 2014 (endret) Kun delt Internett ja flobben. For å få My Remote til å fungere må en åpne for connecteddrive via SIM. Gjør et raskt google-søk på skjult meny så finner du det. Har forsøkt mange ganger på å få Internett til å funke via delt Internett på iPhone uten hell, og plutselig funka det her om dagen. Rart. Endret November 21, 2014 av Erik BM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik BM Skrevet November 21, 2014 Share Skrevet November 21, 2014 Spotify oppdatering 11.nov skryter av at de er venner med BMW nå. Noen som har erfart endringene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet November 21, 2014 Share Skrevet November 21, 2014 (endret) Jepp, koble på med kabel og la spotify stå åpen, så kommer den inn i media senter. Se siste sidene o saltkjelens tråd om bilen hans, så er det litt mer info der Ser forresten at jeg har s614a internett preperations og s615a expanded bmw online kode på min. Betyr det at sim-kort sitter i bilen og det burde være mulig og aktivere? Endret November 21, 2014 av flobben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik BM Skrevet November 22, 2014 Share Skrevet November 22, 2014 Lurer på om det kan være 612 som er SIM men ikke helt sikker. Testa Spotify i dag. En veldig bra oppdatering i forhold til slik det var. Nå har en nesten fullintegrert Sporify. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SirTommy Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Fikk til internet på min tyskimporterte 2011 mod. Jeg brukte bluetooth og delte internettkobling gjennom den (stilles inn i mobilen). Så fant jeg en undermeny i i-drive om BMW-services og alternativ om å oppdatere, noe jeg gjorde og etter det virket både internet og bmw online. Jeg har også oppdatert mobiltelefontjenesten i bilen til denne: UPD01008 (Latest Version, 8.07 MB). Nå savner jeg bare apps, men det er visst vanskeligere å få til tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Bimmer-tech selger apps upgrade. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stikkan Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 My BMW Remote - svar fra BMW Norge Bil: Tyskimportert 2011/03 520d med integrert SIM-kort og fungerende Connecteddrive tjenester. Problem: Registrering av VIN på portalen gir følgende melding: "Bilen kan ikke tilføyes kontoen din.Denne bilen har ingen integrert mobilløsning. Den kan derfor ikke tilføyes kontoen din." SVAR fra BMW Norge "Årsaken til den meldingen du får er at din bil ikke er kompatibel med det systemet som nå brukes i Norge.Det er ikke noe du eller vi kan gjøre for å endre dette, Beklager." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Samme hos meg, men jeg gir meg ikke enda. Men vi kan bruke denne tråden til problemstillinger rundt ConnectedDrive: http://bimmers.no/topic/786913-guide-remote-app-p%C3%A5-importbil/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 (endret) Fikk til internet på min tyskimporterte 2011 mod. Jeg brukte bluetooth og delte internettkobling gjennom den (stilles inn i mobilen). Så fant jeg en undermeny i i-drive om BMW-services og alternativ om å oppdatere, noe jeg gjorde og etter det virket både internet og bmw online. Jeg har også oppdatert mobiltelefontjenesten i bilen til denne: UPD01008 (Latest Version, 8.07 MB). Nå savner jeg bare apps, men det er visst vanskeligere å få til tror jeg. Så du kjørte kun delt nett via telefonen din, også virket BMW Online? Prøvde dette i kveld, men virket ikke for meg. Muligens en må kjøre delt nett uten passord da for at BMW Online skal koble til mobiltelefonen sitt nett? Ikke noe jeg kommer til å bruke ofte, men er jo kjekt at det kan virke når først bilen er utstyrt med det. Endret November 27, 2014 av Walkabout Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SirTommy Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Ja det virket fint for meg. Men jeg vet ikke om passord for jeg går bare på internettdeling og huker av for bluetoothdeling. Ikke noe oppsett eller noe, ikke wifi hotspot. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå