BMWE39turbo Skrevet September 15, 2013 Share Skrevet September 15, 2013 Tenker å bruke 19 felger, 8,5 fremme og 10 bak til vinterfelger på min e39. Tenker å kjøpe dimmensjon 235/35 og 255/35 bak. Noken med erfaringer med slike dimmensjoner på vinterføre? Er det feste i det heletatt i et slikt oppsett? Bruker bilen daglig til jobb (20km pr vei) komforten er ikkje nøye med, men vil helst ikkje skli ut i første sving. takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Nå har du kanskje mildere vintre enn her i innlandet, men min erfaring fra E61 og F11 er at 245 i 18" er ubrukelig både som piggfritt og pigg på nye kvalitetsdekk (Nokian Hakka). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 jeg hadde 235/35/19 på min e90lci og det virket veldig bra. De virket mye mer stabile og mye bedre å kjøre på en orginale 225/45/17. Jeg kommer nå til å gå for 245/40/19 på min F11, så får vi larserso oppfatninger stemmer eller ikke for mitt bruk til våren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet September 16, 2013 Forfatter Share Skrevet September 16, 2013 Takker for svar! Ser det er litt forskjellige svar og erfaringer som ellers på nettet, men har vel litt med hvilke vinter man har, smale dekk er gjerne bedre på slapsete og ugjevnt føre, men brede dekk er bedre på gjevne overflater(?) Tenker eg prøver, ifjor hadde vi en ganske mild vinter, var vel mere regn enn snø igrunn, har liggende orginale vinterfelger med splett nye piggdekk om det skulle bli ille. Eneste som er litt usikkert er om eg kommer meg opp bakken her hjemme, når det først blir isete så er det mange som sliter her med piggfrie dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Har bestilt meg 225/40R18 til 18X9.5 Kan bli spennende. pirelli dekk. Nå har ikke vi så ekstremt harde vintere her så. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Kjører selv med 245 på 19" på F10´n og 245/40-18 (mener jeg å huske) på A4´n på vinteren. Begge har da firehjulstrekk, aldri hatt noen problemer what so ever. Eneste er jo at det selvfølgelig ikke er optimalt i kraftig "slaps", men det er generelt et helvete å kjøre på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet September 16, 2013 Forfatter Share Skrevet September 16, 2013 ja, ser for meg at det blir verre med breie dekk på kraftig slaps og ujevn is, dog enda viktigere enn dekk er jo det å ha respekt for føret og kjøre deretter. Tenker eg kjøper 235/35 fremme og 255/35 bak og prøver det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Nå skal de sies at brede dekk er bedre på hardpakket snø, men det er selvfølgelig motsatt når det er slaps og lignenede. Jeg kjører med 225 og synes det er helt greit, bare at dekkene som svikter meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Kjørte med 235/35 Nokian Hakka R på 9.5x19 på alle 4 hjul i fjor på E91 og har god erfaring med det. Satt aldri fast og hadde alltid godt grep uansett føre. I fjor var det en del snø og generelt en kald vinter på Vestlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet September 16, 2013 Forfatter Share Skrevet September 16, 2013 såpass ja, så det går greitt med strekk på vinteren? Står mellom 225/35/19 på 8,5 og 245/35/19 på 10 Eventuelt 215/35/19 og 235/35/19 Ka meiner dåkke? Skal bestille når eg kommer heim fra jobb inatt, så alle tips fremtil da taes imot med stor takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Lurer på å kjøre på 18" til vinteren på min. Har noen OK felger liggende og jeg vet ikke om jeg orker smerten å skru på fattige 15" Åh jeg hater vinterdekksesong. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Jeg hadde splitter nye 225/40/18 bridgestone, de ble steinharde og helt jævlig glatte.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Har kjørt originaldimensjoner; 225/255 på M3, 275/315 på X5 osv, og tenkte 255/275 på M5 nå til vinteren. Aldri vært noe problem det, men har bare hatt skikkelige vinterdekk. Dvs ikke høyhastighets M+S-merkede dekk ment for mellomeuropa. Ålreit at bilen ser OK ut mellom oktober og april også mener nå jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Enig med ///Magnus, vinterdekkene er jo på bortimot halve året! Det gjelder å kjøpe gode dekk, og ikke middels gode og håpe det er godt nok.. Strekk går greit ja, men har blitt fortalt at oppbygningen på vinterdekk er mykere enn sommerdekk, så man bør begrense strekket litt også. Hakka R 235/35 på 9.5 ga ikke veldig mye strekk, men nok til å gå klar skjermene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet Oktober 6, 2013 Share Skrevet Oktober 6, 2013 Nankang Snow SV-2 Noen erfaringer med disse dekkene? Har noen 18" Mega Futera som jeg tenker å bruke i vinter om jeg ikke kommer over noen greie brukte hjul.223/40-18 kommer på 4000,- fra dekkonline for 4 stk ferdig levert på døra. Spørsmålet her er jo om man gjør noe dumt og at man fortere kan ende opp med å betale mer i egenandel på kaskoen når det smeller :-& Mest lyst på piggdekk da jeg har erfaring med at det ofte er mildt på dagen og så fryser på utpå natta og morgenen her på Sunnmøre. Mye slaps, is og dritt.. så jeg vet ikke helt hvor lurt det vil være med piggfritt. I tillegg bor jeg oppe i høyden og må ned en lang bakke hver morgen. Nå er denne ganske trafikert og blir ofte brøytet, men legger isen seg her så ser jeg for meg seiling rett vest. Nexen WINGUARD SPORT er også et alternativ i nevnte dimensjon, men her finner jeg svært lite informasjon og Nexen går ikke akkurat for å være det beste - tvert i mot.Falken HS-439 kommer på 4400,- fra dekkonline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå