Gå til innhold

e90/e87/e60... korleis finne ut Xenon el BI-Xenon? *Info om lysopsjoner


p.o
 Share

Anbefalte innlegg

AHL står for Adaptive Headlights. Xenon bruker tid for å tenne, men om du ettermonterer dette i fjernlysene blir det helt likt som om det var en LCI. Der er jo lyshornet bi-xenon.

 

Beklager om jeg misforstår - men LCI har ikke lys i de innerste reflektorene, så om det monteres Xenon i dem så blir det ikke som LCI.

Lyshorn på LCI har ingen ekstra pærer, på samme måte som fjernlys ikke har det. Lyshorn = fjernlys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AHL står for Adaptive Headlights. Xenon bruker tid for å tenne, men om du ettermonterer dette i fjernlysene blir det helt likt som om det var en LCI. Der er jo lyshornet bi-xenon.

 

Helt likt blir det vel ikke? På LCI lyser den ene pæren likt hele tiden, mens både fjernlys og lyshorn blir skrudd av/på med denne kuppelen som beveger seg. Ved å montere xenon i den innerste delen vil man få forsinkelse på lyshornet grunnet tenningstiden, og dette problemet har man ikke på LCI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg misforstår - men LCI har ikke lys i de innerste reflektorene, så om det monteres Xenon i dem så blir det ikke som LCI.

Lyshorn på LCI har ingen ekstra pærer, på samme måte som fjernlys ikke har det. Lyshorn = fjernlys.

Helt likt blir det vel ikke? På LCI lyser den ene pæren likt hele tiden, mens både fjernlys og lyshorn blir skrudd av/på med denne kuppelen som beveger seg. Ved å montere xenon i den innerste delen vil man få forsinkelse på lyshornet grunnet tenningstiden, og dette problemet har man ikke på LCI.

 

Jeg ser at jeg burde omformulert meg litt, men poenget var at lyshornet akkurat vil bli det samme om man kjører med parklys/DRL på en LCI. Jeg er naturligvis klar over at LCI ikke har noen fjernlysfunksjon i den innerste lykten. :)

 

Fra 0:42.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...