Gå til innhold

Andreaskarm's E87, SOLGT


andreaskarm
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, det ble bra.. må bare få kontroll på ladingen.. lurer på om jeg har koblet litt feil. Usb laderen jeg kjøpt skal kunne lade med 3,1amp. Men den hadde utgang for apple og utgang for vanlig. Det kan være jeg har puttet den i feil hull. det skal sjekkes i dag. Jeg klarte bare å lade 1% på vei til jobb i dag. Og det er en litt lite, selv om kjøreturen er på ett kvarter. Bør nå klare 10-15%..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med tekst over her.. Men skal prøve å summere prosessen opp.

 

Jeg hadde planlagt dette en liten stund i forveien, og lest meg opp. Planen var å gjøre dette billigt. Utifra det jeg leste på nettet var det nexus 7 som vanligvis ble brukt som carputer, men da jeg syntes denne ble for dyr, kjøpte jeg istede Asus Memo Pad 7 til 800kr. Denne fikk jeg desverre ikke programert slik at vist den får strøm skrur den seg på. Så denne ble solgt og Nexusen ble alikevel kjøpt inn. Dette er forøvring Gen 1 med 32GB. Denne fikk jeg programmert. FANTASTISK.

 

Navigasjons huset fikk jeg tak i på Ebay for ca 750kr inkludert frakt. Tror dette var brukt, eller vertfall testet. Strøkent uansett. Så ble 3,1amp lader kjøpt inn pluss litt aux kabler. 

 

Innkjøp:

Nexus 7 32gb 1600kr (utstillings modell Expert)

Tablethus 750kr Ebay

Aux kabler 1,8m 59kr Biltema

Aux splitter 29kr Biltema

USB-Micro Usb kabel 1,8m Biltema 59kr

USB Lader Biltema 129kr

Hun 12v uttak 29kr Biltema

 

Først må jeg starte med å takke AWT her inne som stillte opp klokken 21.30 en kveld sist uke ;-) 

 

Det første jeg gjorde var å demontere midtkonsollen. Koble meg på strømmen til 12v uttaket der og lage ett skjult 12v uttak under midtkonsollen.Deretter koblet vi en splitter y ledd til aux kabelen fra orginal spilleren, og deretter koblet aux kabel på uttakt i midtkonsollen og koblet sammen. Nexusen ble koblet til den andre y leddet. Så da kan jeg spille både fra orginal uttaket og nexusen.. Dette var egentligt den lette delen av jobben.

 

post-63402-0-02854600-1419238180_thumb.j

 

 

så kommer den vanskelige delen. Lage hull i dashbordet. Vi laget en mal i fra AWT sin 1 serien, og brukte deretteren en stanley kniv til å skjære merke i dashbordet. Deretter var det bare til å kutte og skjære. Jeg brukte en håndsag og stanley knven. Vi brukte litt dremel, men denne bare lagde masse røyk. Hull ble det vertfall til slutt, og enheten passet nesten oppi .Så måtte tilpasse litt. Deretter så passen den nesten som hånd i hanske.. Den går ikke helt ned på venstre siden, men dette er ikke noe en legger noe merke til. Jeg tror det skyldes at dashbordet er buet og huset rett. Men jeg skal se nermere på det når jeg får tid. Ting fungerer vertfall, og i 02. etter eller annet tiden var vi ferdige :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Liten update:

 

Da jeg kjøpte bilen mente Bavaria at jeg måtte bytte aksling pga ringen som absen leser på var utslitt. Jeg har nå kjørt med dette i over ett år uten at jeg har merket noe som helst, intil nå i helge. Ved høyre svinger emd gasspådrag slår antispinnen inn ;-) Festligt.. 

 

Fikk jekket opp bilen og sjekket, og fant ett blankt spot på kransen. Ergo ny må handles inn. Gruet meg litt til detta da jeg husket at ny aksling nermer seg fort 5 laken. Heldigvis hadde koed fått inn uorginale :-D til 1200kr stk med bmwccn rabatt. Så nå er ny aksling og abs sensor handlet inn og skal monteres så fort som muligt. 

 

Satser på bilen blir så god som ny da :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-63402-0-22914000-1421829147_thumb.j

 

Etter at antispinnen har begynnt å slå inn ved høyre svinger fant jeg ut det var på tide å bytte abs sensor og aksling.

 

ABS ringen var utslitt på venstre siden på bilen, så i går dukket det opp ny aksling, bolter og ABS sensor. Akslingen gikk greit å få ut, men abs sensoren satt godt fast. Jeg fikk den ut til slutt, etter å ha slått skrujernet i fjeset mitt ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Har en liten plan om leppe under front fangeren min, fant derfor ut at jeg måtte lakke nederste del av fangeren... Kjøpte inn lakk fra biltema(selvfølgeligt) og satt i gang med maskeringen....

 

 

post-63402-0-23219200-1424638179_thumb.j

 

post-63402-0-82007200-1424638190_thumb.j

 

post-63402-0-03137300-1424638206_thumb.j

 

post-63402-0-01101700-1424638222_thumb.j

 

post-63402-0-32736900-1424638230_thumb.j

 

Hadde ikje tid å våtslipe, men antar det blir en del blankere da :-) Fikk bare polerte det med hand.. Syns det kom seg.. Ikke fått sett i dagslys enda.. Men i garasjen så det nå vertfall greit ut.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...