andreaskarm Skrevet Juni 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2014 skal få moddet meg ut med speilreflekset neste gang jeg har vasket bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet August 11, 2014 Forfatter Share Skrevet August 11, 2014 Ja, da var årets Nurburgring tur unnagjort. 1 serien ble gjort klar til alle kunstens regler, og var klar for å frakte oss ned de ca 1000km i fra Hirtshals. I år ble det valgt å ta nattbåt i fra Stavanger. De nye og flotte båtene til fjordline. Dette var ett litt dyrere alternativ, men å kjøre til Kristiansand fra haugesund var uaktuelt. En lang og kjedelig tur. Klar for avreise: Stavangerfjord, klar for å kjøre ombord: Har lite bilder fra turen ned. I tillegg hadde vi kun to stopp. Ett i Flensburg og ett langs veien. Turen tok ca 10 timer med stopp. Det gikk ca 2,5 tank, med ett gjennomsnittsforbruk på 0,85 og gjennomsnittsfart på ca 130km/t. Bensinsstasjon i Tyskland Vel framme hadde vi oss en liten kikk på ring boulevarden, de var det tomt som vanligt. Men denne flotte bilen stod der: Middagen ble inntatt på Pistenklause, restauranten på hotellet til moren til Sabine Smitz, her var det proppfult som vanlig av bilinteresserte:-) Dagen etterpå ble brukt til å finne leiebil til kompisene mine, noe som viste seg å være vanskelig da alt var utleid, og at leieselskapene krevde depositum på egenandelen på forsikringen. For å leie en VW scirocco måtte du kunne garantere for 7000euro. Ikke alle som har det på kortene sine. Men vi fikk til slutt tak i en Suzuki Swift, der måtte en bare garantere for 2900euro. MrQuiet, Nytern, Thundercoil og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet August 11, 2014 Forfatter Share Skrevet August 11, 2014 Etter at banen åpnet var det bare til å slenge seg utpå. Først 2 runder på rappen, så en pause og så en ny igjen. Rundetiden endte på ca 10-11 minutter. Da hadde jeg gult flagg en plass på banen da en bil og motorsykkel hadde kolidert. Velger utsiden av karusellen, da jeg ikke liker hva den gjør med bilen Bilen fungerte knall, mye takket være Bilstein B12 understellet og gode dekk.. Etter endt bane kjøring tok vi turen til Dorint hotellet og deres restaurant. Der var det mye gøy å se på: Den store James Hunt Dagen etter var riggingen av Oldtimer Granprix begynnt. Vi tok derfor turen inn i piten på GP banen, og kikket på alle de flotte bilene. Mye gromt både for øyner og ører.. Vi kunne spasere rundt ute i piten og garasjene.. I tillegg var det mangen stander, butikker osv på området. Ronnie Petersons Lotus MrQuiet og Nytern reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet August 11, 2014 Forfatter Share Skrevet August 11, 2014 MrQuiet reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet August 11, 2014 Forfatter Share Skrevet August 11, 2014 Emerson Fittipaldi sin MClaren M23 Senna sin MClaren Noen kjedelige Alfaer. MrQuiet reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 11, 2014 Share Skrevet August 11, 2014 Må bare pøse på med mer bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 11, 2014 Share Skrevet August 11, 2014 Kjempeflotte bilder av noe som så ut som en kjempe flott tur Og jeg er så glad for at det kun er litt over en måned til jeg skal ned igjen selv for andre gang i år andreaskarm reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 11, 2014 Share Skrevet August 11, 2014 Når skal du ned Fredrik? Lurer selv på en tur i slutten av september, men det er (veldig) langt fra sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 11, 2014 Share Skrevet August 11, 2014 Når skal du ned Fredrik? Lurer selv på en tur i slutten av september, men det er (veldig) langt fra sikkert. Skal ned 18 - 22 September Si ifra om du skal ned samtidig så må vi ta ett "treff" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 11, 2014 Share Skrevet August 11, 2014 Hadde vært morsomt det, men om det skulle bli blir det nok helgen etter dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet August 12, 2014 Forfatter Share Skrevet August 12, 2014 Der kom resten av bildene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet August 12, 2014 Forfatter Share Skrevet August 12, 2014 Ja, det er en herlig plass der nede.. Regner med det blir ny tur neste år.. 1 serien fungerte over all forventning både på banen og på autobahn. Jeg kunne fint cruise i 180-190 med 5500rpm uten at jeg merket noe til motor vibrasjon eller lignende.. Men lå for det meste i rundt 130-150.. Gjennomsnitts farten på vei ned var 130km/t.. Klarte vel 212km/t på speedoen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet August 13, 2014 Forfatter Share Skrevet August 13, 2014 Fikk tak i en justerbar shortshift brukt. Kan være jeg monterer denne.. Ikke bestemt meg enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Desember 9, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2014 Lite prosjekt på G..... Planen som dere sikkert ser er å montere en 7" tablet i min E87.. Har løst en del problemer som dette innbærer, men har ett lite problem vist den går tom for strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Kult prosjekt, har vurdert Shield i min, men likte ikke helt de andre byggene jeg har sett. Haha. Hvis du ikke får plass til strømkabel, kan du jo kjøpe sånn flat som er vinklet. Og den kan du plugge inn i en sigarettenner-USB, der USB-dingsen er koblet/skjøtet på styrestrøm eller under sigarettenner. Hobby, hobby, men det gjør jobben. Og er ikke synlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå