Gå til innhold

Min BMW 420D M-Sport-- SOLGT! Ny bil :)


aplet86
 Share

Anbefalte innlegg

Merkelig du sier det, når E92 335i kjørte ifra S5 på bane når bla 5th gear testet de. Og det er i høyeste grad "virkelig liv".

 

 

S5 med V8 er jo en helt annen bil enn S4 med 3.0TFSI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E9X 335i blir/ble ihvertfall i virkelighetens liv frakjørt av S4 tross vektforskjellen, om det samme gjelder med 435 gjenstår å se.

  

Tull og tøys, S4 med V8ern (B7) gikk 0-100 på 5,6 sekunder mot E92 335IX sine 5,3 sekunder til 100. B8 A4 med 333 hester kjører med andre ord IKKE fra E92en da de er ganske gjevne.

S5 med V8 er jo en helt annen bil enn S4 med 3.0TFSI.

Ja for den er sikkert god å kjøre med tung V8er i fronten, E92 løper lett ifra den når veiene blir svingete ;) Dessuten så skiller det kun 0,1 sekund på 0-100, ennå S5en har 354 hester mot 335IX sine 306 hester. Begge bilene veier eksakt like mye også, sier litt om hvor overlegene BMW er på motor og drivverk 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

Tull og tøys, S4 med V8ern (B7) gikk 0-100 på 5,6 sekunder mot E92 335IX sine 5,3 sekunder til 100. B8 A4 med 333 hester kjører med andre ord IKKE fra E92en da de er ganske gjevne.

Ja for den er sikkert god å kjøre med tung V8er i fronten, E92 løper lett ifra den når veiene blir svingete ;) Dessuten så skiller det kun 0,1 sekund på 0-100, ennå S5en har 354 hester mot 335IX sine 306 hester. Begge bilene veier eksakt like mye også, sier litt om hvor overlegene BMW er på motor og drivverk :cool:

 

Nå er denne diskusjonen langt OT, beklager til trådstarter.

Mitt poeng var at når diskusjonen dreier seg om S4 V6 vs 335, så er en sammenligning av S5 V8 vs 335 helt irrelevant som du forsåvidt er inne på. V8'ern i gamle S5 er svak.

At S4 V6 i standard utførelse kjører fra 335 på 1/4 mile tester er vel kjent, gjør et søk f.eks på youtube eller bimmerpost.com. Jeg vet ikke om du har kjørt disse bilene mot hverandre, men det har jeg. Og S4 med sportsdiff ligger ikke tilbake for 335 på svingete vei. Tvert om føles etter min mening S4en langt mer stabil når man "går på" gassen i sving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er denne diskusjonen langt OT, beklager til trådstarter.

Mitt poeng var at når diskusjonen dreier seg om S4 V6 vs 335, så er en sammenligning av S5 V8 vs 335 helt irrelevant som du forsåvidt er inne på. V8'ern i gamle S5 er svak.

At S4 V6 i standard utførelse kjører fra 335 på 1/4 mile tester er vel kjent, gjør et søk f.eks på youtube eller bimmerpost.com. Jeg vet ikke om du har kjørt disse bilene mot hverandre, men det har jeg. Og S4 med sportsdiff ligger ikke tilbake for 335 på svingete vei. Tvert om føles etter min mening S4en langt mer stabil når man "går på" gassen i sving.

Nei jeg har ikke kjørt disse bilene, men på de You tube klippene så brukes jo ikke Xdrive. Dette gjør at BMWen taper terreng i starten og Audien vil ha sin fordel med Quattro, sett opp en Xdrive mot en S4 så blir muligens resultatet annerledes.

Du kan jo bare se her at ved rullende start så er disse bilene så si helt gjevne, ennå Audien har mer hester. Audi drar fordel av streken med det er også det.

http://m.youtube.com/watch?v=bqJJLNsWt0I

http://m.youtube.com/watch?v=Im-6Gzd2gk0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare se her at ved rullende start så er disse bilene så si helt gjevne, ennå Audien har mer hester. Audi drar fordel av streken med det er også det.

http://m.youtube.com/watch?v=bqJJLNsWt0I

http://m.youtube.com/watch?v=Im-6Gzd2gk0

 

I den første videoen står det jo svart på hvitt at S4 er stock mens 335i har JB4 tuning. Avhengi av map 1 eller 2 gir det 30-60 ekstra whp. Skal man først sammlikne bør de hvertfall har like forutsetninger?!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den første videoen står det jo svart på hvitt at S4 er stock mens 335i har JB4 tuning. Avhengi av map 1 eller 2 gir det 30-60 ekstra whp. Skal man først sammlikne bør de hvertfall har like forutsetninger?!  :)

Hmm, slikt har ikke jeg greie på :) Kan umulig ha vært noen effektiv Tuning når begge bilene skal være ganske like "stock" og når de fortsatt er like hvis BMWen er tuna...

Ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er BMW 420D bestilt  :bounce:

 

 

Alpinhvit med sort dakota helskinn.

 

 

M-Sport

Interiørlister i aluminium

Oppvarmet ratt

M-Sport bremser

Sportautomat

Ryggekamera

Soltak i glass

Solbeskyttende ruter

Velour matter

Aut avblendbare speil inne og ute

PDC foran og bak

Adaptive LED lykter

Lyspakke

Fjernlysassistent

ACC Aktiv cruise control med Stop&Go

Navigasjon Proffesional

Head-Up Display

DAB+ Radio

Harman Kardon Høytalersystem

BMW Apps

Bluetooth Proffesional

Traffic Information

Instrumentkluster med utøket innhold

 

19" BMW 442M med Continental 235/35-19 Piggfrie dekk.

 

 

Gleder meg    :headbang:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...