Gå til innhold

Min BMW 420D M-Sport-- SOLGT! Ny bil :)


aplet86
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har kjøpt seg det ennå?

Jeg vurderer og bestille meg en 420D med M-pakke nå.. Skal ha en på lån til uka, så blir spennede og se hvordan de er og kjøre.

 

Morsomt og høre om det er flere som har bestilt eller prøvd disse :smile:

 

 

Jeg vurderer da en hvit bil med sort sportskinn(Helskinn), med følgende utstyr: 

M-Sport

Adaptive LED 

Sportsautomat

Navi Pro

Harmon Kardon

Soltak i glass

Bluetooth Proffesional

Lyspakke

Tonede ruter

BMW Apps

ACC Aktiv Cruisecontrol

 

Noe mer man bør ha med?

 

 

 

post-56317-0-05278500-1380886693_thumb.j

post-56317-0-25576200-1380886699_thumb.j

post-56317-0-47707500-1380886706_thumb.j

post-56317-0-83324100-1380886712_thumb.j

post-56317-0-16757100-1380886719_thumb.j

post-56317-0-64256700-1380886724_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Headup display, noe jeg ikke har klart meg uten siden jeg først prøvde det :)

Har du planer om å kjøpe M-performance deler siden du legger ut bilde av det? :)

Fikk prøve en 428i på Bavaria Stavanger her om dagen, å syns den er en stor forbedring over E92 (ikke at den var dårlig eller noe som helst), men syns fortsatt støynivået er høyt til å være en premium-bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en fin kombinasjon, men jeg ville ikke fått bilen levert med røde, blåe eller sorte listestriper innvendig. Dette hører ikke hjemme på en bil av dette kaliber og fremstår som billig plast etter mitt syn. Jeg ville nok vurdert å få bestilt Head-up Display samtidig. Husk imidlertid på å bestille deg LED-pærer som du kan sette i både blink- og bremselyset bak.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk prøve den som var på avdukinga hos Brages Bil, 428i med msport/mperformance eller hva det heter nå. Iallefall M-performance eksos på den, med utrolig lekker snerr ved pådrag. Var ganske imponert over bilen, bortsett fra de adaptive LEDlysa som hoppet og gikk litt ujamt, og den aktive styringa er bedre på e60'n min. Var tomt for brosjyrer over fargevalg osv, så har ikke fått sett hva som er tilgjenglig av utstyr innvendig/utvendig. Det blir nok en slik om ikke altfor lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selvfølgelig lyst på 428 men den blir desverre 120 000,- dyrere.. 

 

Samt at jeg tror 420D blir lettere og selge igjen. 

 

Synd de ikke tilbyr 420i....

Da tallene på de nye bensinmotorene til BMW virkelig er til å like. Personlig liker jeg momentkurven til x20i som starter allerede ved 1250 omdr og varer helt opp til 4500 omdr der den yter hele 270Nm! Derimot kan x20D vise til 380Nm mellom 1750-2750 omdr, altså en langt mindre smidig og raffinert motor som dessuten er helt avleggs når det kommer til støy, viberasjoner osv. For ikke å snakke om alle problemene med koksing pga Euro 4/5 kravene.

 

Var innom den lokale BMW shappa for å bestille meg noen deler til bilen da jeg oppdaget 2 stk NYE dieselmotorer som var klar til montering som følge av motorhavari.

 

 

Leste nettopp i bladet Bil eller Motor at det er stor nedgang i salget av diselbiler over hele fjøla. 

Bare for BMW 3-Serie hadde andelen diesel gått ned fra ca 93% de 6 første mnd av 2012 til ca 60% de 6 første mnd av 2013. Ergo en interessen for diesel fallende. Årsaken er vel frykt for kjørebegrensinger i storbyene om vinteren som følge av miljøproblemer, NOx osv.

Derfor er påstanden om at en 420D blir lettere å selge er en påstand jeg ikke kan støtte.

 

For min del blir neste bil om 1-2 år en X3 eller 3-Serie X-drive med x20i eller x28i motorisering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg ventet til 420I blir tilgjengelig, de fleste foretrekker bensin i en bil som dette og den nye turbofirern på 184 hester er fantastisk. For min del så bli firer i en slik bil som dette feil uansett, er vel derfor jeg kjører gammal treer med sekser diesel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 420i er rett rundt hjørnet. 

 

MEN, jeg vet selv hvor lei jeg går biler, og tipper den blir solgt etter 7-8 mnd.

 

Og tror fortsatt Diesel er mere lettsolgt selvom det kommer mer og mer bensinbiler.. 

Folk flest tror fortsatt at Diesel er det beste alternativet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...