Thundercoil Skrevet Oktober 6, 2013 Share Skrevet Oktober 6, 2013 Og "effektanlegg?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Oktober 6, 2013 Share Skrevet Oktober 6, 2013 Jeg er litt spent på hvordan reglene vedrørende xenon vil være. Jeg tenkte å byttte til 6000k pærer i lyktene mine. Originalt er det 4300 (eller er det 4200?) kelvin. Hva med LED pærer i langlys på original xenon bil? Langlys blender folk uansett, og man skal ikke bruke det i nærheten av andre biler uansett. Regner med at alle må ha orignale xenonpærer, men spørs om de faktisk "ser" forskjellen på 4,3 og 6,0 K. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 6, 2013 Share Skrevet Oktober 6, 2013 Synes alle bare burde kjøre med helt fabrikk originale biler her etter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 6, 2013 Share Skrevet Oktober 6, 2013 Haha. Kommer ikke til å skje! Men du kan jo mappe bilen tilbake til original og kaste felgene dine? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 6, 2013 Share Skrevet Oktober 6, 2013 Haha. Kommer ikke til å skje! Men du kan jo mappe bilen tilbake til original og kaste felgene dine? Hehe, blir ikke noe problem å komme igjennom med min bil sånn som den er. Gikk rett igjennom hos Bavaria nå nylig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Oktober 7, 2013 Share Skrevet Oktober 7, 2013 Hehe, blir ikke noe problem å komme igjennom med min bil sånn som den er. Gikk rett igjennom hos Bavaria nå nylig Den er fortsatt ombygget og ulovlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 7, 2013 Share Skrevet Oktober 7, 2013 Den er fortsatt ombygget og ulovlig. Det er den, men den går fortsatt gjennom EU kontrollen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Oktober 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2013 De bør også kontrollere at dekkbredde og felgbredde passer sammen. Noen har så stort dekkstrekk at det er langt utover det dekkene er typegodkjent for. Vet dekkstrekkerne hva de egentlig gjør? Nei det tror ikke jeg.. Saltkjelen og Fredrik 90 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Oktober 7, 2013 Share Skrevet Oktober 7, 2013 Eg har det som vil kalles for ganske grov strekk(?) 235/35/19 på 9,5 og 255/35/19 på 11, kjørt fra meg til Nurburgring med mykje autobahn kjøring, totalt ca 1200km pr vei i HØY hastighet, har også rævkjørt hele greia rundt nurburgring, ingen skade skjedd, enda. Ja det sliter skeivt, men dette handler jo om å gå over dekka iblant å sørge for at det er bra med mønster/gummi igjen. Spør ikkje for å vere frekk, men vil faktisk vite koffor mitt oppsett er så forferdelig farlig? Har også kjørt med samme strekken i over 1 år til daglig, til og fra jobb (20km pr vei) ++++ Vil lære, så noken med peiling ver grei å forklar på en forstående måte , takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Oktober 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2013 Eg har det som vil kalles for ganske grov strekk(?) 235/35/19 på 9,5 og 255/35/19 på 11, kjørt fra meg til Nurburgring med mykje autobahn kjøring, totalt ca 1200km pr vei i HØY hastighet, har også rævkjørt hele greia rundt nurburgring, ingen skade skjedd, enda. Ja det sliter skeivt, men dette handler jo om å gå over dekka iblant å sørge for at det er bra med mønster/gummi igjen. Spør ikkje for å vere frekk, men vil faktisk vite koffor mitt oppsett er så forferdelig farlig? Har også kjørt med samme strekken i over 1 år til daglig, til og fra jobb (20km pr vei) ++++ Vil lære, så noken med peiling ver grei å forklar på en forstående måte , takk Du får spørre dekkfabrikantene om hvorfor de har visse størrelser felger som dekkene er godkjent for. Den kunnskapen er det de som sitter på, ikke du eller jeg. Men jeg vet at du svekker dekksidene når du har strekk. Det kan ikke være sånn at hver enkelt sjåfør skal vurdere hva som er greit eller ikke, syns du det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Oktober 7, 2013 Share Skrevet Oktober 7, 2013 Nei, men det virker jo til å gå greitt, men det får så vere. Rekner med det er div. undersøkelser og tester på dette, skulle likt å sett. Uansett så forblir strekken min på (sier ikkje at det ikkje bør vere regler for dette, det bør det, for all del. Å skifte til orginaldekk er fort gjort ved en eu-kontroll uansett. Men startet denne "diskusjonen" pga eg syns de generelt er for strenge når det kommer til høyde og lyd/utslipp. Men det er eg sikkert aleine om ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Oktober 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2013 Spørsmålet er jo hvor mye man kan strekke et dekk før man i en gitt situasjon får et dekk som løsner fra felgen og dermed skaper en alvorlig ulykke. Hvem vet hvor langt det er forsvarlig å strekke dekkene? Ingen av oss kan med sikkerhet si hva som er ok eller ikke. Selv kjøringen din er heller ikke et sikkert bevis for at det er trygt fordi det er ikke sikkert at noe skjer, men at det kanskje KAN skje. Men at dekkstrekk svekker sidene i dekkene og dermed svekker kjøreegenskapene er nok ganske sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå