Gå til innhold

Nye regler for EU-kontroll fra 01.01.14


Kjell Z3
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er helt enig med deg, og synes ikke dette gjorde noe i det hele tatt.

Normalt er det ofte relativt idiotiske ting som kommer fra den kanten, men dette var av det mer fornuftige slaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel egentlig sånn det burde vært i all tid. Min første bil hadde jeg ettermontert xenon i, syns det var helt greit, blenda aldri noen såvidt jeg kunne forstå på møtekommende bilers oppførsel (aldri noe blinking), men etter at jeg kjøpte bil som har originalt xenonlys, så har jeg skjønt hvor ille det faktisk kan være med ettermontert. 

 

Noe som er et problem er jo at folk tar ut xenon settene, setter inn vanlige pærer, får bilen EU kontrollert og smekker inn xenon settene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De glemte en viktig ting som jeg har savnet i alle år, nemlig speedometerkontroll.

Jeg er lei av folk som kjører for sakte pga alt for misvisende speedometer. Enkelte biler kan ha store feilvisninger.

Dette trenger ikke være noe som må rettes opp, men en informasjon til eieren. Før var det en del biler som hadde klistret

lapp i hanskerommet som viste feilmargin, det syns jeg hadde vært smart fordi ikke alle kjører for sakte med vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De glemte en viktig ting som jeg har savnet i alle år, nemlig speedometerkontroll.

Jeg er lei av folk som kjører for sakte pga alt for misvisende speedometer. Enkelte biler kan ha store feilvisninger.

Dette trenger ikke være noe som må rettes opp, men en informasjon til eieren. Før var det en del biler som hadde klistret

lapp i hanskerommet som viste feilmargin, det syns jeg hadde vært smart fordi ikke alle kjører for sakte med vilje.

 

 

naf har/hadde sånn rulle som de testet speedo på før, husker de hadde det på smart club råde en gang.

 

vet ikke om de har ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De glemte en viktig ting som jeg har savnet i alle år, nemlig speedometerkontroll.

Jeg er lei av folk som kjører for sakte pga alt for misvisende speedometer. Enkelte biler kan ha store feilvisninger.

Dette trenger ikke være noe som må rettes opp, men en informasjon til eieren. Før var det en del biler som hadde klistret

lapp i hanskerommet som viste feilmargin, det syns jeg hadde vært smart fordi ikke alle kjører for sakte med vilje.

 

Er noe enig med deg, men det er vel ikke noe man får justert, da det justerer seg selv med tanke på dekk profil kontra felg tommer osv, første bilen min hadde perfekt speedometer, 0 feilvisning, mens BMWen min viser 8km/h feil med 18" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe enig med deg, men det er vel ikke noe man får justert, da det justerer seg selv med tanke på dekk profil kontra felg tommer osv, første bilen min hadde perfekt speedometer, 0 feilvisning, mens BMWen min viser 8km/h feil med 18" :P

Holder du deg innenfor lovlig endring i rulleomkrets blir ikke endringen så veldig stor. Og husk at du da vil få vite om feilmarginen på speedometeret hvert andre år.

Men det er vel heller ikke de med 20"  felger med feil rulleomkrets som senker trafikken, det er nok heller mer av den originale typen bil og hjul som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ikke alltid vert slik at xenonlys ikke er godkjent?

Jo, det har du rett i, men det var jo bare hvis de oppdaget / ville oppdage det..

Nå blir det et punkt som de skal se etter, dermed blir det umulig å ikke se det.

Samme blir med ombygging, nå skal de f.eks se etter at det er riktig motor i bilen osv... Da skal det egentlig ikke være mulig å få gjennom en 320 som er ombygget til 325 uten at det blir oppdaget, eller kompressor som mange kontrollører i dag bare lukker øynene for.

Jeg syns det er bra, skal man bygge om bør det stå i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...