Gå til innhold

Min 123d Performance (Nürburgring reisebrev s29)


Papperboy
 Share

Anbefalte innlegg

7-8 programvarer fra hvem?

Det er derfor det ofte lønner seg å benytte spesialister, framfor noen som er "ok" til de fleste.

Vi har prøvd ecotune i scotland

En som driver med bmw i nedeland kjører langløp med 120d

Og en tysk bmw ekspert.. samt vi har prøvd å se på forskjellige programvarer for å se hva som kan gjøre at det kutter. Chipsenteret lager programvare selv og kjøper av andre hvis han mener det er bedre. Han har også en 123d selv og det som fungerer på hans fungerer ikke på min.. og vi har brukt en del timer på å finne ut av dette å.er enda ikke helt ferdig med det.. 123d er an vanskelig bil bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den heg kjører nå er ifra tyskeren men den er veldig mild skulle gjerne sett 0.52 g på rattet under pådrag i andre gir som jeg gjorde med den første min. Men ser nå sånn 0.46g men vi har gjort den mere langbeint som en bensin bil da vi har hatt mest problemer med kutt ved 2400rpm men dette mappet er ikke bane testet enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd ecotune i scotland

En som driver med bmw i nedeland kjører langløp med 120d

Og en tysk bmw ekspert.. samt vi har prøvd å se på forskjellige programvarer for å se hva som kan gjøre at det kutter. Chipsenteret lager programvare selv og kjøper av andre hvis han mener det er bedre. Han har også en 123d selv og det som fungerer på hans fungerer ikke på min.. og vi har brukt en del timer på å finne ut av dette å.er enda ikke helt ferdig med det.. 123d er an vanskelig bil bare

Høres merkelig ut! Hørt med TRF?

Ser dog at Ecotune spesifiserer "Fuel metering control valve on fuel pump must be in good condition." Samt større intercooler og ny downpipe ved høyere effektuttak. Mulig hunden ligger begravet her? Du har naturligvis ny downpipe siden du har fjernet DPF. Men de andre to mmomentene kan være greit å sjekke ut.

Endret av CrZyWiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være den ventilen.. men er vanskelig å si kan jo se om.den er noe stress å bytte.. eller om det sitter i dieselpumpa. For da er den kjip å bytte.. men det som er litt rart er at kompisen si 2011 modell har et annet map enn min. har noen flere tabeller med begrensninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm den så veldig grei ut å bytte den fuel metering controlvalve.. så kanskje jeg skal prøve å bytte den/kryssbytte med en kompis sin

kanskje problemet ligger der :) hadde hvert sykt digg om det var så lett :)

 

fikk bilde av lakkereren

post-42885-0-07567400-1434733225_thumb.j

 

 

også driver jeg å leker litt selv :)

post-42885-0-94981500-1434733431_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg fått gjort litt i dag :) 

da er fangeren og aerodynamikk spoileren montert.. da gjenstår bare litt småjusteringer i plasten under og 

montering av carbonleppa :) blir nok bra :)

mere ordentlige bilder kommer når jeg har fått vasket bilen å tatt frem speilrefleksen :)

post-42885-0-91709200-1434920537_thumb.j

post-42885-0-14792600-1434920564_thumb.j

post-42885-0-61842300-1434920568_thumb.j

post-42885-0-10936600-1434920572_thumb.j

post-42885-0-28696500-1434920578_thumb.j

post-42885-0-50529400-1434920575_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med performance spoileren, som du opprinnelig tenkte på i første innlegg, ville bilen din sett omtrent slik ut. Fra denne vinkelen er dette, etter mitt syn, den tøffeste spoileren for 1-serien. Sammen med leppa foran får bilen et komplett uttrykk som sier fart. Den overbeviser ikke helt fra andre vinkler. Det, sammen med prisen, er kanskje årsaken til at mange heller velger aero. Bildet er hentet fra denne siden.

 

 

post-85828-0-40169700-1434930704_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Performance vingen er egentlig billigere fordi man ikke kjøper den orginal men som billig ebay kopi :P

 

Jeg er på jakt etter en slik, det rimeligste jeg har funnet er 18-1900 kroner inklusiv frakt, så hvis du kjenner til et rimeligere tilbud hører jeg gjerne om det. :) Forresten er aero-kopiene enda billigere. :P

 

Blir det forresten noe med sotingen du planla? Jeg fant ferdig tilskjærte vinduer til 1-serien på ebay for 300 kroner. Men en del jobb å lime på selv, vet ikke om jeg orker. Fin som den er også, denne bilen. Foliering av listene hadde kanskje vært nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...