TrollsVagen Skrevet Oktober 25, 2013 Share Skrevet Oktober 25, 2013 Hoy, jeg har en E46 touring fra 2003 og har hørt så mye om att EGR ventilen anbefales å byttes ut med en bypass ventil. Dermed så lurer jeg på , er det bare dieselbiler som har dette eller har bensinbilen min det også? Og i så fall er det noen som har erfaring med å bypasse/ fjerne denne ventilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Oktober 25, 2013 Share Skrevet Oktober 25, 2013 Jeg er rimelig sikker på at dette er bare diesel. Den er der for å varme opp innsuget når bilen er kald. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrollsVagen Skrevet Oktober 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2013 Jeg er rimelig sikker på at dette er bare diesel. Den er der for å varme opp innsuget når bilen er kald. Hmmmm, nja var i grunnen det jeg også kom frem til, men er usikker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Oktober 25, 2013 Share Skrevet Oktober 25, 2013 Jeg har aldri hørt at bensin biler har EGR ventil, men send en mail til forhandler eller ring dem å hør. Det koster deg ingenting. Da får du garantert det riktige svaret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrollsVagen Skrevet Oktober 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2013 Ja det er like greit å gjøre så jeg får en endelig klarhet i det, for viss det er tilfelle att det jeg har en slik luring under panseret så skal den bort i så fall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.NoEvo Skrevet Oktober 25, 2013 Share Skrevet Oktober 25, 2013 EGR ventilen byr skjelden eller aldri på problemer på bensinbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrollsVagen Skrevet November 1, 2013 Forfatter Share Skrevet November 1, 2013 Tja, det kan være tilfelle. Vet i hvertfall att det på diesel biler bare skaper problemer på langsikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 2, 2013 Share Skrevet November 2, 2013 Mr.NoEvo har helt rett, trenger ikke tenke på EGR på bensinbiler. Dog så må jeg si det at mitt innsug på e61 min ser feiende flott ut enda etter 87kkm. Det var blankt å fint innvendig.Det er dog diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet November 2, 2013 Share Skrevet November 2, 2013 Min bror hadde en Ford Mondeo 2001 2.0 Bensin og han hadde mye tull med EGR på den. Tror ikke det sota igjen og slikt men det var tull med selve ventilen som hang seg opp og gav motorlys. Han forlangte til slutt at de kobla den vekk. Det satt langt inne hos merkeverksted pga regler etc men de gjorde det til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå