Gå til innhold

Hvordan er det å være en entusiast?


gallay
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! :)

 

Jeg har lagt merke i det siste at mange bruker ordet entusiast, særlig i sammenheng med bmw. 

Hva er det dere legger i dette ordet, eller med andre ord Hvem er en bmw-entusiast? Jeg vil ha en ren diskusjon uten noe form for spam kom gjerne med brukbar innspill, slik at de uvitende for mer kunnskap. 

 

Let us start :)

post-64517-0-54751200-1382707983_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 entusiasme m1 (også utt ang-; fra gr, av en-theos 'med gud i seg', jfateisme) henrykkelse, sterk begeistring, iver, glød

 

Kilde: Den norske ordbok :P

 

Jeg vet hva ordet betyr i seg selv, men hører mye annet tilknyttet til det. Kom gjerne med annet innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt forsøk på skape furore basert på det siste døgnets korespondanse i tulletråden er i beste fall unødvendig. Meningen bak ordet er akkurat det SigurdE36 skriver. Det er derfor man bruker ordet entusiast, og ikke andre begrep som "bmw-gal" eller "bmw-tulling"(i positivt ladet forstand) som på sett og vis vil hentyde det samme. Ordet entusiast er godt definert og veletablert, men likevel bredt nok til å fungere som en fellesnevner for alle som har et sterkt forhold til BMW. Det gjør ikke forskjell på de som liker utseende og de om liker ytselen, eller andre ting for den saks skyld.

Venligst ta forsøket ditt på "trolling" et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt forsøk på skape furore basert på det siste døgnets korespondanse i tulletråden er i beste fall unødvendig. Meningen bak ordet er akkurat det SigurdE36 skriver. Det er derfor man bruker ordet entusiast, og ikke andre begrep som "bmw-gal" eller "bmw-tulling"(i positivt ladet forstand) som på sett og vis vil hentyde det samme. Ordet entusiast er godt definert og veletablert, men likevel bredt nok til å fungere som en fellesnevner for alle som har et sterkt forhold til BMW. Det gjør ikke forskjell på de som liker utseende og de om liker ytselen, eller andre ting for den saks skyld.

Venligst ta forsøket ditt på "trolling" et annet sted.

 

For det første var det ikke ment som trolling. For det andre, hvis du synes det er trolling gå å ta deg en bolle og vennligst prøv å ikke kommentere i dette emnet. Jeg skrev tydelig i første innlegg at spam er uønsket her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første var det ikke ment som trolling. For det andre, hvis du synes det er trolling gå å ta deg en bolle og vennligst prøv å ikke kommentere i dette emnet. Jeg skrev tydelig i første innlegg at spam er uønsket her ;)

 

Siden jeg tilfeldigvis har en pose med sjokoladeboller fra kiwi liggende her, så tar jeg gjerne en bolle. Jeg forbeholder meg dog retten til å kommentere akkurat der jeg måtte ønske.

Venligst vis meg fra en troverdig kilde en definisjon av "spam" som mitt foregående innlegg går under.

Her er en som er ganske så dekkende, og mer troverdig finner du ikke: http://www.oxforddictionaries.com/definition/english/spam

Mitt innlegg er langt fra irrelevant ei heller er det en masseutsendelse som promoterer noen form for skadelig software eller former for svindel. (Klarer du å finne innlegget mitt irrelevant så foreslår jeg å følge med i norsktimene på skolen)

 

Og ellers, at du har vanskeligheter for å forstå betydningen av ordet entusiast etter at du har fått definisjonen rett fra ordboka, samt fått den forklart for deg, det har jeg vanskelig for å forstå. Du vil ganske tydlig ha opp en diskusjon. Problemet er at definisjonen av hva en entusiast er finner man i ordboka, og det er ikke åpent for diskusjon. Kan jeg forslå en mer fornuftig diskusjon om hvorfor folk subjektivt liker BMW?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrian, det er ikke alt som er nødvendig å kverulere på :D Sikkert mange som setter pris på en slik tråd? Ser også en drøss med andre tråder her på forumet som er langt mindre nødvendige, sett fra ditt ståsted...

 

Ordet Entusiast for min del, forbinder jeg med en brennende lidenskap, uten, som sagt, at man trenger å være spesielt kunnskapsrik innen for enmet. (selvom dette ofte følger med)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg tilfeldigvis har en pose med sjokoladeboller fra kiwi liggende her, så tar jeg gjerne en bolle. Jeg forbeholder meg dog retten til å kommentere akkurat der jeg måtte ønske.

Venligst vis meg fra en troverdig kilde en definisjon av "spam" som mitt foregående innlegg går under.

Her er en som er ganske så dekkende, og mer troverdig finner du ikke: http://www.oxforddictionaries.com/definition/english/spam

Mitt innlegg er langt fra irrelevant ei heller er det en masseutsendelse som promoterer noen form for skadelig software eller former for svindel. (Klarer du å finne innlegget mitt irrelevant så foreslår jeg å følge med i norsktimene på skolen)

 

Og ellers, at du har vanskeligheter for å forstå betydningen av ordet entusiast etter at du har fått definisjonen rett fra ordboka, samt fått den forklart for deg, det har jeg vanskelig for å forstå. Du vil ganske tydlig ha opp en diskusjon. Problemet er at definisjonen av hva en entusiast er finner man i ordboka, og det er ikke åpent for diskusjon. Kan jeg forslå en mer fornuftig diskusjon om hvorfor folk subjektivt liker BMW?

 

Dude, eneste du for meg til er unødvendig drittkasting med deg, jeg har sagt til deg tidligere å la være med spam, og riktig nok har du forstått hva spam betyr forummessig ;) leave  this thread and catch up on smoking pot ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve å ytre min mening og være et snev av seriøs her:

For meg er en ordentlig Bmw entusiat, en slik som meg selv, en som vil tukle og fikse med bilen, håndpolering, rote med små detaljer og vil få bilen sin perfekt og gjerne setter bilen fortan seg selv, (alt med måte).

Om jeg skal gå litt nermere inn på min "entiusiastiktet" så er jeg en stooor fan av e34, bare eid e34 og kan ganske mye om de til nå, skrudd og lært alt jeg kan på nett etter å ha lest utallige timer på både bimmers.no og andre bmw forum, sider, og google.

Det eneste jeg ikke har bytta på bmw'r jeg har hatt er motor, bremserør, noen foringer i bakstillinga og div el greier... og jeg er ikke bil mekaniker what so ever. Bare selvlært og lest meg opp.

Bla har jeg fått en haug av nye og bedre venner igjenom e34, og bmw miljøet :P

Sånn som når jeg er i militæret prioriterer jeg bilen før alt anna, selv med regninger og har egentlig andre ting jeg burde ha prioritert, men bilen min gir meg såpass mye kjøreglede at jeg driter i at den ikke er miljøvenlig og bruker mye bensin, fordi den er min og gjør meg glad, ettee jeg har parkert snur jeg meg alltid og ser på bilen og smiler.

Kommer fortsatt til å ha e34 og pusse den jeg har ganske så mye opp, før jeg i det hele tatt tenker på å selge deg.

Når jeg blir 30-40 så ser jeg meg selv med 2-3 og kanske 4 e34!

Dette er hva jeg tenker og har opplevd, vet ikke med andre ...

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er en ordentlig Bmw entusiat, en slik som meg selv,

Om jeg skal gå litt nermere inn på min "entiusiastiktet" så er jeg en stooor fan av e34, bare eid e34 og kan ganske mye om de til nå, skrudd og lært alt jeg kan på nett etter å ha lest utallige timer på både bimmers.no og andre bmw forum,

 

Vil ikke det si at du er en E34-entusiast mer enn en BMW-entusiast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å definere begrepet entusiast er svært så vanskelig og inviduelt, noen tar bilinteressen lengere enn andre mens enkelte har ett mer avslappet forhold til bil :)

Jeg ser på meg selv som en BMW entusiast, med visse symptomer som heller mot BMW frelst. For meg så finnes der kun ett merke og å eie noe annet er for meg utenkelig, jeg leser BMW forum og er fast leser av BMW Car (synd vi ikke har noen Norske BMW blad). Min far kaller seg BMW entusiast men kun fordi han er trofast til BMW som merke, han har riktig nok bruker her på Bimmers (bruker den sjelden) men vier ikke mer av tiden sin til merke. Han kan riktig nok sette internkode på noen modeller og vite hva noen motorer heter men utover dette å kjenner jeg det blir "krevende" å prate BMW med ham da han ikke er like inne i ting som meg. Men likevel så synes jeg han fortjener betegnelsen BMW entusiast selv om han kanskje ikke er like frelst som meg.

Han liker midlertid å mobbe med at han kjørte BMW mange år før jeg var påtenkt, så jeg kan bare tie stille ;) Interessen har jeg nok fått med morsmelka selv om første turen min var i en Mazda, det er kjedelig når min lillesøster fem år senere fikk sin første tur i en E34 og hun eier ikke bilinteresse i dag :)

Så slik jeg ser det så er det veldig vanskelig å beskrive hva som er en entusiast, vi har alle forskjellige preferanser på hvorfor og i hvilken grad vi liker bil og BMW :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke kommentere definisjonen av BMW-entusiast, da det som Fredrik 90 sier er bra vanskelig.

Personlig er mitt første BMW-minne en E24 635-trekkoppbil i 1:43 - kort fortalt ble jeg "fucked for life", på godt norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...