magnus1982 Skrevet Oktober 28, 2013 Skrevet Oktober 28, 2013 Noen som har byttet denne? Min er treg og må av og til settes i drive før den settes i revers. Den vil med andre ord ikke gå fra nøytral til revers. Fikk nettopp tilbakemelding fra Strandveien at denne er deffekt og må byttes. Dette kommer seg på 13 høvdinger Noen som har byttet denne og kjøpt den et annet sted? Evt har peiling på om det er mulig og kjøpe den billigere et annet sted? Magnus
Otis Skrevet Oktober 28, 2013 Skrevet Oktober 28, 2013 Koster 6805,- på koed.no Varenummer 61319204091 Se her for mer varenummer http://bmwfans.info/parts/catalog/E61N/Touring/Europe/525d-M57N2/LHD/N/2007/october/browse/gearshift/gear_selector_switch/ magnus1982 reagerte på dette 1
magnus1982 Skrevet Oktober 28, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2013 13 var visst inkl ny programvare og arbeid. Fikk litt avslag etter og ha uttrykt litt frustrasjon. Så prisen på selve spaken blir ca samme som koed.no. Sånt burde jo holde litt lenger. Har kjørt bare 69 000km.
Otis Skrevet Oktober 28, 2013 Skrevet Oktober 28, 2013 Voldsom pris da. Min har rullet 87kkm, håper ikke den går i stykker da. Kanskje du kan få det på forsikringen, under drivverksfeil? Hvor gammel er bilen da? Under 5 år er reklamasjon.
magnus1982 Skrevet Oktober 28, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2013 2008 mod registrert første gang sent 2007. Så er nok et år for seint ute. Får bare krysse fingrene og håpe på at det blir lenge til neste gang noe må repareres :/ Har googlet ganske mye uten og finne spes mye om denne. Så feilen er nok ikke så veldig utbredt. Selv om strandveien sier de har bytta en del slike. Jeg har kun vanlig forsikring. Man må vel ha motor og drivlinjeforsikringa til IF hvis man sku kunne få sånt dekket.
Reef89 Skrevet Oktober 28, 2013 Skrevet Oktober 28, 2013 Ebay er nok det beste alternativet til hyggelig pris:) Programvare til hva?
magnus1982 Skrevet Oktober 28, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2013 Girspaken passer til forskjellige kasser og må programmeres. Hvis programmvare som ligger i bilen er av eldre type må de legge inn all programmvare på nytt fikk jeg forklart.
awt Skrevet Oktober 28, 2013 Skrevet Oktober 28, 2013 Jeg synes det høres ut som en perfekt mulighet til å gjøre dette. Mulig du må registrere deg for å se bilder.
awt Skrevet Oktober 28, 2013 Skrevet Oktober 28, 2013 Ettermontering av sportsautomat. roarholt reagerte på dette 1
magnus1982 Skrevet Oktober 28, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2013 Blir sånt litt "reodor felgen opplegg" eller er det noe man kan få verksted til og gjøre? Med fire unger fra 7 uker til femten år og en garasje som brukes til snøfres gressklipper osv har jeg sjelden tid til og gjøre noe sjøl..
awt Skrevet Oktober 28, 2013 Skrevet Oktober 28, 2013 Du vil nok dessverre ikke få noen normale verksteder til å gjøre slikt, med mindre du finner noen som spesialiser seg på ettermontering av utstyr. Hvorvidt det blir "Reodor Felgen"-opplegg kan jo diskuteres, men så lenge det benyttes originalt utstyr, og eventuelle koblinger og slikt er slik det skal være vil det fungere fint. Du kan jo forsåvidt også ta kontakt med de som har gjort dette for å høre om du kan få kjøpe den gamle girspaken.
magnus1982 Skrevet Oktober 28, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2013 Har sett DIY'n nå. Ser jo utrolig enkelt ut. Strandveien stipulerte faktisk to timer arbeid på bytte. Kan man altså bytte spaken og kjøre videre uten programering?
awt Skrevet Oktober 28, 2013 Skrevet Oktober 28, 2013 Jeg har manuell selv, så jeg har lite kjennskap til akkurat det, men om du leser gjennom den tråden finner du kanskje noe. Hvis ikke kan du jo spørre i tråden om noen har svar på det. Du kan også kikke innom bmwcoding.com om det står noe vedrørende dette.
magnus1982 Skrevet Oktober 28, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2013 Hehe, tror du de har hørt om reodor felgen? Hehe, neida. Takk for tipsene Litt kjipt med sånt bare en mnd etter bilen ble min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå