Dev007 Skrevet November 10, 2013 Share Skrevet November 10, 2013 Hei folkens.. sitter nå og vurderer å kjøpe en F10 525xd (2012) men så er det nå slik at til sommeren så kommer 520 med xdrive. Er det da gunstig å gå for en 525xd nå etter deres mening? Mvh Dev Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet November 10, 2013 Share Skrevet November 10, 2013 For vel en lite brukt 525xd nå til ca samme pris om ikke billigere enn en ny520xd. Selv så ville jeg kjøpt en et år gammel ish for å spare penger å likevel få en nesten ny bil Sent from space using Tapatalk - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet November 10, 2013 Share Skrevet November 10, 2013 Skal du kjøpe ny, så tror jeg at jeg hadde valgt mellom 520xd og 530xd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 10, 2013 Share Skrevet November 10, 2013 Står valget mellom en 2012 525d xDrive og en 2014 520d xDrive ville jeg definitivt gått for sistnevnte. Hele hensikten med 525d er borte i mine øyne, nå som 520d også kommer med firehjulsdrift. At sistnevnte modell er en facelift hjelper jo helt klart på avgjørelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet November 10, 2013 Share Skrevet November 10, 2013 Jeg har hatt f11 525xd, og var ikke tvil denne gangen når jeg bestilte bil til fruen. Det ble 520xd fullefekt, som forøvrig kommer i uke 50 i år roarholt reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet November 10, 2013 Share Skrevet November 10, 2013 Er jo uansett 2,0L begge deler. Og som Saltkjelen skriver, MYE heller en 2014 mod vs en 2012. Da kan du jo få med de nye led lyktene, pluss masse annet småsnadder som faceliften har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet November 10, 2013 Share Skrevet November 10, 2013 Hva mener du med til sommeren? 520xd kom denne sommeren for 4 måneder siden. Så vidt jeg kan telle ligger det allerede 5 f10 520xd på finn.no. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dev007 Skrevet November 10, 2013 Forfatter Share Skrevet November 10, 2013 Takk for gode innspill men når jeg først begynner å se på pris forskjellene så blir jeg litt i tvil om jeg faktisk skal gå for en 2014 520DX da den kommer fort opp til 700 000 ++ godt utstyrt.... kontra en godt utstyrt 525DX som jeg kan få for litt over 500 000.... som er kjørt rundt 30 000 km... Da vet jeg ikke helt om faktisk 520DX er verdt prisen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet November 10, 2013 Share Skrevet November 10, 2013 Takk for gode innspill men når jeg først begynner å se på pris forskjellene så blir jeg litt i tvil om jeg faktisk skal gå for en 2014 520DX da den kommer fort opp til 700 000 ++ godt utstyrt.... kontra en godt utstyrt 525DX som jeg kan få for litt over 500 000.... som er kjørt rundt 30 000 km... Da vet jeg ikke helt om faktisk 520DX er verdt prisen... Akkurat det her jeg tenkte på. Jeg hadde spart di 200 000,- å kjøpt en brukt 525. Sent from space using Tapatalk - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 Det nye instr.panelet alene, er verdt prisen;))))) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 Hei folkens.. sitter nå og vurderer å kjøpe en F10 525xd (2012) men så er det nå slik at til sommeren så kommer 520 med xdrive. Er det da gunstig å gå for en 525xd nå etter deres mening? Mvh Dev Nå har jeg ikke testet 520d, men sjelden har jeg blitt så skuffa som da jeg kjørte nye 525d med 2.0. Motorkarakteristikken og bunndraget/lyden er til å grine av i forholde til den gamle med 3.0L sekser. Føles som om det sitter en Ford 0.998L ecoboost (som i seg selv en er veldig god motor) under panseret. Jeg ville hvertfall ikke brukt mye ekstra penger på en 525d i forhold til en 520d. johnja reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dev007 Skrevet November 11, 2013 Forfatter Share Skrevet November 11, 2013 Nå har jeg ikke testet 520d, men sjelden har jeg blitt så skuffa som da jeg kjørte nye 525d med 2.0. Motorkarakteristikken og bunndraget/lyden er til å grine av i forholde til den gamle med 3.0L sekser. Føles som om det sitter en Ford 0.998L ecoboost (som i seg selv en er veldig god motor) under panseret. Jeg ville hvertfall ikke brukt mye ekstra penger på en 525d i forhold til en 520d. Hei Er nok enig i det du sier men så er det da 200 000,- ++ i prisforskjell på fra en godt utstyrt 520D xdrive kontra 525D xdrive... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 Hei Er nok enig i det du sier men så er det da 200 000,- ++ i prisforskjell på fra en godt utstyrt 520D xdrive kontra 525D xdrive... Er enig i den altså, måtte bare få luftet min frustrasjon angående nye 525 vs gamle 525 m/3.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 Ja hele vitsen med å kjøpe 525d er for min del borte når som begge kommer med 2,0 liters firer, kan like godt kjøpe en bedre utstyrt 520d synes jeg Har selv kjørt 525d 2,0l og jeg ble svært skuffet, den gikk selvsagt godt men den var bare helt utrolig uinspirerende å kjøre. Jeg savner virkelig 3,0 litern, uansett å effektiv og fin den nye motoren så er det noe som mangler. Uansett! Firerlyd i BMW til 800 000 kroner blir feil Andy520iA og Fredrik reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dev007 Skrevet November 12, 2013 Forfatter Share Skrevet November 12, 2013 Er nok enig i at det ble litt døvt med 4 syl kontra 6 syl og fra 3l til 2l, slik det var tidligere... men med tanke på pris og utstyr så har jeg gått for en 525d xdrive.. fantastisk bil å kjøre.. og har spart litt over 200 000 kr enn hvis jeg skulle ha gått for en 520d xdrive med samme utstyr. Men for meg har da blitt en betydelig løft fra en 520d E60 til 525dx F10 Me happy!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå