Slommerud Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 Hei, trenger hjelp med webastoen på bilen min som kun sirkulerer kald luft når den starter opp. Den starter til oppsatte tider og dersom jeg starter den manuelt, men den blåser ikke varmt.. Varmeapparatet blåser derimot godt og varmt når motoren går så det er ikke noe feil der.. Har hørt noe om innstillinger som gjør at man kan velge om den skal sirkulere eller varme, men finner ingenting som leder meg i den retningen.. Noen som har lignende erfaringer eller tips om hvordan jeg kan få god og varm bil på morningen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 Er du helt sikker på at du har webasto og at den faktisk starter. Det høres veldig ut som du har aktivert "independent ventilation" og da er det kun kaldt. Har du de siste siffer på rammenummer for å sjekke om du har webasto? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 Har du "Independent heating" under klima-menyen? Hvis ikke har du ikke webasto. "Independent ventilation" er derimot standard på alle E60/E61 og blåser kun inn luft i kupèen når du ikke har på tenningen eller liknende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slommerud Skrevet November 11, 2013 Forfatter Share Skrevet November 11, 2013 Hei. Understellsnummeret er WBANJ31060CP85946. I Climate menyen har jeg "direct operation" og "independent mode" begge med symbol av en bil, med typiske varmende piler opp fra undersiden.. Under independent mode kan jeg velge startup times, men uavhengig av hvem jeg velger lyser også viften i panelet rødt, for å indikere at noe er på.. Jeg kjenner som sagt at det blåser, men det er kun sirkulering. Vet det kan endres på endel VAG biler om den skal sirkulere eller varme.. er litt usikker på om jeg kan gjøre det samme. Takk for hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slommerud Skrevet November 11, 2013 Forfatter Share Skrevet November 11, 2013 prøvde for øvrig en russisk side som det er linket til et annet sted her inne for å få dekodet VIN nummeret, men fant ingenting. Hvor er det fornuftig å starte for å finne den komplette listen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 Du har desverre ikke webasto, bare den vanlige funksjonen. Skal legge ut listen din, må bare redigere den litt, ble så rar når jeg la den ut her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 VIN WBANJ31060CP85946 Type code NJ31 Type 520D OL (EUR) E series E61 () Series 5 Type TOUR Steering LL Doors 5 Engine M47/T2 Displacement 2.00 Power 120 Drive HECK Transmission AUT Colour CARBONSCHWARZ METALLIC (416) Upholstery LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW) Prod.date 2006-03-07 S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selection of COP relevant vehicles S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatic transmission S2NPA M LM R. DOPPELSPEICHE 135 M NOTLAUF BMW alloy wheel, M double spoke 135 S302A ALARMANLAGE Alarm system S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering P337A M SPORTPAKET M Sports package S339A SHADOW LINE Shadow-Line S386A DACHRELING Roof railing S402A PANORAMA GLASDACH Electric panoramic roof S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats, velours S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S442A GETRAENKEHALTER Cup holder S464A SKISACK Ski bag S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S4M3A INTERIEURLEISTE ALU CUBE PURE Interior moldings Alu Cube Pure S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon Light S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Cruise control S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Preparation f mobile phone w Bluetooth S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi System Professional DSP S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension S710A M LEDERLENKRAD M leather steering wheel S715A M AERODYNAMIKPAKET M Aerodynamics package S761A INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG Individual sunshade glazing S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Cold-climate version S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Additional Export tank filling S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Delete cross-pattern operation S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature Swedish S896A TAGFAHRLICHTSCHALTUNG Daytime driving light switch S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP S9AAA AUSSENHAUTSCHUTZ Outer skin protection S216A SERVOTRONIC HYDRO STEERING-SERVOTRONIC S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 Har du webasto står det vel en klistrelapp i motorrommet også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 Slenger meg på den tråden her. Sliter med det samme her at den kun blåser kaldt.Har også haka ut "Independent heating" i computeren. Prøvd både å slå den på med computeren og fjernkontroll uten hell. Hører godt utevendig at den jobber. Klikker i releet og suser framme i motorommet.. kjenner også diesel lukt? Men blir fortsatt ikke varm. Det rare var at den fungerte fint i fjord når vi testet den ut den ene gangen da. Beklager at jeg stjeler tråden din litt Slommerud. Noen som har vært borti dette før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 12, 2013 Share Skrevet November 12, 2013 Spørs hvor lenge den går da, vegard89? Går den i 3 min, 10 min eller 30 min? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet November 12, 2013 Share Skrevet November 12, 2013 Den går vel opp til 30 min før den stopper tror jeg? Men fortsatt ingen varme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 12, 2013 Share Skrevet November 12, 2013 Hmm, hmm. Når du starter opp bilen etter at webasto har gått i 30 min, blir det da varme umiddelbart eller er bilen tilsynelatende kald? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet November 12, 2013 Share Skrevet November 12, 2013 Har du webasto står det vel en klistrelapp i motorrommet også. Har ikke sett noen klistrelapp i motorrommet mitt selv om jeg har webasto. Selv har jeg fått bytta både sirkulasjonspumpe og brennkammer på garanti på min bil nå nettopp. Kan ikke være at sirkulasjonspumpa fungerer så systemet roterer, mens selve brennkammeret er sotet igjen (veldig vanlig) og derfor ikke genererer varme? Webastoen skal gå i 30 min og helst også få gå helt ut den tida for å ikke sote igjen og ryke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slommerud Skrevet November 12, 2013 Forfatter Share Skrevet November 12, 2013 Hei. Takk skal du ha Otis. Har du noen formening om hva Power 120 er? Når det gjelder webastoen: Da skjønner jeg en hel del mer.. enda godt jeg har garasje da:) Sikkert en fiffig funksjon for de som kjøper denne bilen i Spania og som trenger luftsirkulasjon, men da er den sikkert ikke solgt i kombinasjon med S842A vil jeg anta. Lærer stadig noe nytt om denne kjerra.. Hengerfeste plantet i trynet: I morgen får jeg lære mer om hvordan resultatet av en "smart repair" blir da en eller annen smarting fant ut at bilen min kledde hengerfeste i trynet.. Det er jo ikke spesielt artig når det er 14 dagersiden den ble detailet for vinteren... Det tok jo bare i underkant av 29 timer aktiv arbeidstid så... legger ut et før og etter bilde når det er klart av "hengerfeste møter frontfangeren til slommerud for deretter å bli kost med av et verksted i Oslo" så har vi enten et sted å gå eller et sted å ikke gå Takk takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 12, 2013 Share Skrevet November 12, 2013 Power 120 er HK oppgitt i KW, som skulle bli 120*1,36= 163,2 HK. Joda, den lufte funksjonen er egentlig ikke noe jeg bruker i det hele tatt. Har testet den en gang da, men synes ikke det virker noe særlig. Kjedelig å få et hengerfeste mosa i fronta da. Men det positive er jo at du får ny lakk på støtfanger og støtfanger mest sannsynlig. Detailing tar tid, ikke noe å si på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå