Gå til innhold

Webastoen starter som den skal, men sirkulerer kun kaldt på E61..


Slommerud
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

 

trenger hjelp med webastoen på bilen min som kun sirkulerer kald luft når den starter opp. Den starter til oppsatte tider og dersom jeg starter den manuelt, men den blåser ikke varmt.. Varmeapparatet blåser derimot godt og varmt når motoren går så det er ikke noe feil der..

 

Har hørt noe om innstillinger som gjør at man kan velge om den skal sirkulere eller varme, men finner ingenting som leder meg i den retningen..

 

Noen som har lignende erfaringer eller tips om hvordan jeg kan få god og varm bil på morningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på at du har webasto og at den faktisk starter. Det høres veldig ut som du har aktivert "independent ventilation" og da er det kun kaldt.

 

Har du de siste siffer på rammenummer for å sjekke om du har webasto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Understellsnummeret er WBANJ31060CP85946.

 

I Climate menyen har jeg "direct operation" og "independent mode" begge med symbol av en bil, med typiske varmende piler opp fra undersiden..

 

Under independent mode kan jeg velge startup times, men uavhengig av hvem jeg velger lyser også viften i panelet rødt, for å indikere at noe er på.. 

 

Jeg kjenner som sagt at det blåser, men det er kun sirkulering. 

 

Vet det kan endres på endel VAG biler om den skal sirkulere eller varme.. er litt usikker på om jeg kan gjøre det samme.

 

Takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VIN WBANJ31060CP85946

 Type code NJ31

 Type 520D OL (EUR)

 E series E61 ()

 Series 5

 Type TOUR

 Steering LL

 Doors 5

 Engine M47/T2

 Displacement 2.00

 Power 120

 Drive HECK

 Transmission AUT

 Colour CARBONSCHWARZ METALLIC (416)

 Upholstery LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW)

 Prod.date 2006-03-07

 

 

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selection of COP relevant vehicles

S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatic transmission

S2NPA M LM R. DOPPELSPEICHE 135 M NOTLAUF BMW alloy wheel, M double spoke 135

S302A ALARMANLAGE Alarm system

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering

P337A M SPORTPAKET M Sports package

S339A SHADOW LINE Shadow-Line

S386A DACHRELING Roof railing

S402A PANORAMA GLASDACH Electric panoramic roof

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats, velours

S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit

S442A GETRAENKEHALTER Cup holder

S464A SKISACK Ski bag

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger

S4M3A INTERIEURLEISTE ALU CUBE PURE Interior moldings Alu Cube Pure

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S522A XENON-LICHT Xenon Light

S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Cruise control

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional

S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Preparation f mobile phone w Bluetooth

S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi System Professional DSP

S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD

S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension

S710A M LEDERLENKRAD M leather steering wheel

S715A M AERODYNAMIKPAKET M Aerodynamics package

S761A INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG Individual sunshade glazing

S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite

S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Cold-climate version

S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Additional Export tank filling

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe

S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Delete cross-pattern operation

S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature Swedish

S896A TAGFAHRLICHTSCHALTUNG Daytime driving light switch

S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec.

S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP

S9AAA AUSSENHAUTSCHUTZ Outer skin protection

S216A SERVOTRONIC HYDRO STEERING-SERVOTRONIC

S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på den tråden her.

Sliter med det samme her at den kun blåser kaldt.
Har også haka ut "Independent heating" i computeren. Prøvd både å slå den på med computeren og fjernkontroll uten hell.

Hører godt utevendig at den jobber. Klikker i releet og suser framme i motorommet.. kjenner også diesel lukt?

Men blir fortsatt ikke varm. Det rare var at den fungerte fint i fjord når vi testet den ut den ene gangen da. Beklager at jeg stjeler tråden din litt Slommerud.

 

Noen som har vært borti dette før? 8-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du webasto står det vel en klistrelapp i motorrommet også.

 

Har ikke sett noen klistrelapp i motorrommet mitt selv om jeg har webasto.

 

Selv har jeg fått bytta både sirkulasjonspumpe og brennkammer på garanti på min bil nå nettopp. Kan ikke være at sirkulasjonspumpa fungerer så systemet roterer, mens selve brennkammeret er sotet igjen (veldig vanlig) og derfor ikke genererer varme? Webastoen skal gå i 30 min og helst også få gå helt ut den tida for å ikke sote igjen og ryke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Takk skal du ha Otis.

 

Har du noen formening om hva Power 120 er? 

 

Når det gjelder webastoen:

 

Da skjønner jeg en hel del mer.. enda godt jeg har garasje da:)

 

Sikkert en fiffig funksjon for de som kjøper denne bilen i Spania og som trenger luftsirkulasjon, men da er den sikkert ikke solgt i kombinasjon med S842A vil jeg anta.

 

Lærer stadig noe nytt om denne kjerra.. 

 

Hengerfeste plantet i trynet:

 

I morgen får jeg lære mer om hvordan resultatet av en "smart repair" blir da en eller annen smarting fant ut at bilen min kledde hengerfeste i trynet.. 

Det er jo ikke spesielt artig når det er 14 dagersiden den ble detailet for vinteren... Det tok jo bare i underkant av 29 timer aktiv arbeidstid så...

 

legger ut et før og etter bilde når det er klart av "hengerfeste møter frontfangeren til slommerud for deretter å bli kost med av et verksted i Oslo" så har vi enten et sted å gå eller et sted å ikke gå:)

 

Takk takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Power 120 er HK oppgitt i KW, som skulle bli 120*1,36= 163,2 HK.

 

Joda, den lufte funksjonen er egentlig ikke noe jeg bruker i det hele tatt. Har testet den en gang da, men synes ikke det virker noe særlig.

 

Kjedelig å få et hengerfeste mosa i fronta da. Men det positive er jo at du får ny lakk på støtfanger og støtfanger mest sannsynlig.

 

Detailing tar tid, ikke noe å si på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...